افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

نتایج نوجوانان خوب است اما خوب بازی نمی کنند/ ما راه درست را می خواهیم – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 128947
نتایج نوجوانان خوب است اما خوب بازی نمی کنند/ ما راه درست را می خواهیم – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نتایج تیم جوانان ایران در مقدماتی جام جهانی زیر 17 سال اظهار داشت: به نظرم نتایج تیم جوانان در سطح مسابقات جام جهانی قابل قبول است. با این حال باید ظرفیت های انسانی فعلی را در نظر گرفت و متوجه شد که نسل فوق العاده ای از […]

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نتایج تیم جوانان ایران در مقدماتی جام جهانی زیر 17 سال اظهار داشت: به نظرم نتایج تیم جوانان در سطح مسابقات جام جهانی قابل قبول است. با این حال باید ظرفیت های انسانی فعلی را در نظر گرفت و متوجه شد که نسل فوق العاده ای از بازیکنان در حال ورود به چرخه فوتبال ایران است. ما بهترین نسل را در معدن داشتیم، اما دیدیم که زمان کمتری به آنها اختصاص داده شد و بدترین نتایج را به دست آوردیم. در مورد امیدها هم همین اتفاق افتاد.

مربی فوتبال جوانان باشگاه پرسپولیس افزود: جوانان نتایج خوبی کسب کرده اند که جای تقدیر دارد اما برای این امر باید استراتژی بسیار گسترده تری داشته باشیم. باید قبول کنیم که فوتبال دنیا حتی با پیروزی مقابل تیمی مثل برزیل، فرسنگ ها با ما فاصله دارد.

وی با توجه به اینکه پیشرفت علمی فوتبال پایه به مربی تیم ها یا فدراسیون بستگی دارد، تاکید کرد: کمیته فنی باید استراتژی کلی فوتبال پایه را مشخص کند. آیا می توان فوتبالی را بازی کرد که هیچ بازیکنی آن را دوست نداشته باشد؟ اگر فلسفه فوتبال بومی یا بین المللی نداشته باشیم، قطعا مسیری پر از اشتباه و تکرار حسرت مسابقاتی مانند المپیک یا مرحله حذفی جام جهانی را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: قطعا فوتبال پایه نیاز به مسیر مشخصی دارد که با توجه به همین خواسته آموزش داده شود تا به جذابیت بالایی در بین جوانان دست یابد. بازیکن زیر 17 سال بسیار انعطاف پذیرتر از بازیکن بالای 24 سال است. ما باید آنها را به روش صحیح تغذیه کنیم تا بتوانند نتایج شایسته ای کسب کنند. اگر شکست در مسیر آینده نگری را بپذیریم اشکالی ندارد زیرا باید تاوان آن را بپردازیم.

آشوبی در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنان ملی در سطح پایه سرمایه ملی هستند. ما نباید آنها را تنها بگذاریم. باید زندگی حرفه ای را تا جایی که قدر بدانند به آنها آموزش داد. از این بازیکنان نباید انتظار عقل سلیم و فاصله گرفتن از احساسات داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.