افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

دیدار امیر عبداللهیان با کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

  • کد خبر : 128659
دیدار امیر عبداللهیان با کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که نفوذ حامیان رژیم صهیونیستی اجازه نداد سازمان ملل در توقف جنگ نقشی ایفا کند. به گزارش تسنیم، امیر عبداللهیان که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ بین‌المللی در خصوص موضوع […]

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که نفوذ حامیان رژیم صهیونیستی اجازه نداد سازمان ملل در توقف جنگ نقشی ایفا کند.

به گزارش تسنیم، امیر عبداللهیان که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ بین‌المللی در خصوص موضوع فلسطین بویژه رفع محاصره و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه به ژنو سفر کرده بود، دیدار و گفتگو کرد. امروز چهارشنبه با ولکر ترک و صحبت کرد

وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از سفر اخیر فولکر ترک به منطقه و مرز رفح گفت: هدف از سفر به ژنو و این مذاکرات بررسی راه های پایان دادن به فاجعه انسانی غزه است.

وی افزود: اکنون علاوه بر حمله به مناطق مسکونی در غزه، حمله به بیمارستان ها نیز در اولویت رژیم صهیونیستی قرار دارد و شورای امنیت سازمان ملل نیز به دلیل نفوذ برخی از اعضا در حمایت از رژیم صهیونیستی نتوانست به سند خود عمل کند. . برای توقف جنگ و پایان دادن به این یک تراژدی است.

امیر عبداللهیان با تاکید بر اهمیت نقش کمیساریای عالی حقوق بشر در کمک به پایان دادن به فاجعه کنونی غزه و با اشاره به ناتوانی شورای امنیت در ایفای نقش خود، پیشنهاد داد شورای حقوق بشر جلسه فوق العاده ای برگزار کند. بحث و تبادل نظر بین کشورهای عضو سازمان برای کمک به یافتن راه حل.

وی همچنین به شورای حقوق بشر پیشنهاد کرد که تیمی متشکل از کارشناسان تشکیل دهد تا کارهای رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده و انجام دهد.

وزیر امور خارجه ایران تلاش های شدید و مستمر جمهوری اسلامی ایران در مسیر پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی و همچنین کمک به اهداف بشردوستانه در رابطه با بحران کنونی غزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: دلایل گسترش بیشتر جنگ و وضعیتی که از کنترل خارج می شود در منطقه هر لحظه وجود دارد و تنها چیزی که می تواند این وضعیت را کنترل کند توقف تجاوز به غزه، ارسال کمک های بشردوستانه و جلوگیری از جابجایی جمعیت لوپ است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: تلاش برای پایان دادن به تجاوز، رفع محاصره، ارسال کمک های بشردوستانه و جلوگیری از آوارگی مردم غزه به نفع همه طرف ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به سفر اخیر خود به منطقه رفح و مرز، شرایط انسانی غزه و حتی کرانه باختری را بسیار نگران کننده توصیف کرد و به تشریح تلاش ها پرداخت. از سوی خود و دبیرکل سازمان ملل متحد و برای کمک به برون رفت از وضعیت فعلی تصریح کرد: واضح است که اقدام برای توقف جنگ بسیار ضروری است. وی افزود: باید تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی برای این وضعیت پیچیده و اسفناک و جلوگیری از گسترش جنگ و پیچیده شدن اوضاع به کار بگیریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.