افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

واکنش شورای شهر به ورود چینی ها برای ساخت و ساز اشتباه است که شهرداری تهران وقف ساخت مسکن شود.

  • کد خبر : 128459
واکنش شورای شهر به ورود چینی ها برای ساخت و ساز اشتباه است که شهرداری تهران وقف ساخت مسکن شود.

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: سیدجعفر تشری هاشمی در نشست خبری استفاده از شرکت های چینی در ساخت و ساز مسکن و تفاهم نامه هایی که به امضا رسیده است، گفت: ابتدا باید اعلام کنم که استفاده از فناوری های چینی در ساخت و ساز مسکن به مذاکرات اولیه و انجام شده محدود […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: سیدجعفر تشری هاشمی در نشست خبری استفاده از شرکت های چینی در ساخت و ساز مسکن و تفاهم نامه هایی که به امضا رسیده است، گفت: ابتدا باید اعلام کنم که استفاده از فناوری های چینی در ساخت و ساز مسکن به مذاکرات اولیه و انجام شده محدود می شود. تفاهم نامه هایی که امضا شده است. در خصوص انبوه سازی مسکن با چینی ها توافق شد و در صحبت های اولیه استفاده از مسکن پیش ساخته مطرح شد.

ما معتقدیم شهرداری نباید وارد ساخت مسکن شود و زمین را در اختیار سازندگان قرار دهد تا انگیزه ورود به عرصه ساخت و ساز را داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: معتقدیم شهرداری نباید وارد ساخت مسکن شود و باید زمین را در اختیار سازندگان قرار دهد تا انگیزه ورود به عرصه ساخت و ساز را پیدا کنند. بنابراین اگر شهرداری بودجه خود را در این بخش هزینه کند، این سوال پیش می آید که با حمل و نقل و سایر حوزه ها چه خواهد کرد؟

هاشمی در خصوص نوسازی اتوبوس ها و واگن های مترو گفت: نوسازی اتوبوس ها و واگن های مترو در حال انجام است. هیچکس از ما انتظار معجزه ای ندارد و ما هم شأن آن را نداریم. این اتفاقات احتمالی در سال های اخیر متوقف شده است اما در این دوره با حمایت مدیریت شهری انجام شد.

پیش پرداخت 140 میلیون دلاری برای قطارها 6 سال طول کشید که سال گذشته 6 سال طول کشید. سازنده اعلام کرد که 23 ماه طول می کشد تا طرح قطارها را تایید و تولید کنیم.

وی در خصوص واردات واگن های مترو نیز گفت: پیش پرداخت 140 میلیون دلاری قطارها 6 سال به طول انجامید که سال گذشته 6 سال به طول انجامید. شرکت سازنده اعلام کرد که تا تصویب طرح قطار و تولید آن 23 ماه زمان می‌گذرد، اما در جلسات شرکت سازنده را متقاعد کردیم که اولین گروه از خودروها را در بهمن ماه سال آینده به ما تحویل دهد و این کار خواهد شد. مورد چهار سال طول می کشد و قطارهای بعدی به زمان می رسد.

TBM در خط 10 آغاز شده، توافقات لازم برای خطوط 8 و 11 انجام و در دستور ساخت قرار گرفته است و مردم باید بدانند که افق روشنی در پیش است.

وی افزود: امروز ماشین حفاری تونل در خط 10 شروع به کار کرد، توافقات لازم برای خطوط 8 و 11 انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است و مردم باید بدانند که افق روشنی در پیش است اما بیشتر وجود دارد. . انتظار می رود که این خطوط بلافاصله شروع شود.

وی افزود: از محل بودجه نفت 4.6 میلیارد تومان به بخش هلدینگ مترو اختصاص یافت که تاکنون 2.6 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

شهرداری تهران مشکلات سال های اخیر را با پلیس راهنمایی و رانندگی حل و فصل کند و تکلیف خودروهایی را که به صورت غیرقانونی وارد طرح ترافیک می شوند و جریمه نمی شوند، مشخص کند.

وی گفت: شهرداری تهران باید مشکلات سال های اخیر را با پلیس راهنمایی و رانندگی حل و فصل کند و تکلیف خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد طرح ترافیک می شوند و جریمه نمی شوند را مشخص کند. زیرا امروز ده ها هزار خودرو با پلاک شهرداری در محدوده طرح ترافیک و LEZ تردد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هرج و مرج و تردد بی بند و بار موتورسیکلت ها آنقدر فاجعه آمیز شده است که بعید است شهروندی از تردد این موتورسیکلت ها احساس امنیت کند، یادآور شد: داشتن این وضعیت در شأن مردم ما نیست.

وی افزود: سال ها شاهد این وضعیت بودیم و تصمیمی گرفته نشد. جلسات متعددی با فرمانده پاسبان داشتیم و پلیس مصمم است برای این موضوع برنامه‌های بلندمدت داشته باشد و باید برنامه‌ها به صورت ماندگار و بلندمدت ارائه شود تا عوارض به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: به هر حال باید در حوزه فرهنگی نیز ورود کنیم زیرا تنها با اقدامات پلیسی و مقابله ای نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

پل های عابر پیاده به جز دو یا سه پل که دارای عرشه بتنی هستند فلزی هستند و مرمت این پل ها به طور مستمر انجام می شود اما به کیفیت مطلوب بر نمی گردند.

با تشکر از هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا برای رنگ آمیزی پل های عابر پیاده اقدامی نمی شود؟ وی بیان کرد: پل های عابر پیاده به جز دو یا سه پل که عرشه بتنی دارند، فلزی هستند و مرمت این پل ها به صورت مستمر انجام می شود اما به کیفیت مطلوب بر نمی گردند. بنابراین همانطور که معاونت فنی و عمرانی در این خصوص اعلام کرده است، باید پل های بتنی را انتخاب کنیم که شکسته نشوند، اما این بدان معنا نیست که اگر پل ها مشکل داشته باشند، حل نمی شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه خدمات رسانی به مردم حضور داشته باشند، گفت: نرخ تاکسی های آنلاین نباید نجومی باشد و رانندگان نیز شناخته شوند. وقتی یک شهروند خارجی بدون هیچ مدرکی فعالیت می کند، قابل قبول نیست. کسانی که شب در ماشین خود می خوابند و روز به مسافرت می روند پذیرفته نمی شوند.

به گفته قدردانی هاشمی، تجهیز کارگاه و بخشی از کار در پایانه شرق انجام شد و اخیراً 180 میلیارد تومان برای این ترمینال هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.