افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
7

جاهای دیدنی نوشهر ؛ جاذبه های طبیعی و تفریحی

  • کد خبر : 128436
جاهای دیدنی نوشهر ؛ جاذبه های طبیعی و تفریحی

نوشهر، یکی از شهرستان‌های ساحلی استان زیبا و سرسبز مازندران، هرساله در فصل بهار، میزبان تعداد بی‌شماری گردشگر ایرانی و خارجی است. هتل های نوشهر محل اقامت افرادی است که به بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی این شهر علاقه زیادی دارند. دلیل استقبال از این شهر، آب‌و‌هوای پاک، طبیعت بکر، نزدیکی به دریا و […]

نوشهر، یکی از شهرستان‌های ساحلی استان زیبا و سرسبز مازندران، هرساله در فصل بهار، میزبان تعداد بی‌شماری گردشگر ایرانی و خارجی است. هتل های نوشهر محل اقامت افرادی است که به بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی این شهر علاقه زیادی دارند. دلیل استقبال از این شهر، آب‌و‌هوای پاک، طبیعت بکر، نزدیکی به دریا و جنگل، هتل‌ های متنوع، رستوران‌های باکیفیت و جاهای دیدنی خاص و منحصربه‌فرد آن است. اگر تابه‌حال به نوشهر سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، زیرا قصد داریم مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی نوشهر را معرفی کنیم.

معرفی مهم ترین جاذبه‌ های طبیعی نوشهر

در هر گوشه از شهر سرسبز و خوش‌آب‌وهوای نوشهر، تا جایی که چشم کار می‌کند، جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد‌. در ادامه، با مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر آشنا خواهید شد:

·        پارک جنگلی سی سنگان:

یکی از پارک‌های بسیار قدیمی و زیبای نوشهر، پارک جنگلی سی سنگان است که در داخل آن حیواناتی مانند خرس، پلنگ و روباه زندگی می‌کنند. گردشگران در این پارک، به امکاناتی مانند پیست اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، پارک کودک، فضای کمپینگ، فروشگاه و غیره دسترسی دارند.‌

·        دریاچه ارواح:

دریاچه یا تالاب ارواح واقع در منطقه ملا کلا، در جنگل انبوه پهن برگ و با 700 متر طول و 300 متر عرض، یکی از جاذبه های طبیعی نوشهر است. هوای مه‌آلود و وجود درختان خشک شده در داخل دریاچه، باعث ترسناک شدن فضای تالاب شده است.

·        روستای انگاس:

یکی از جاذبه های طبیعی نوشهر با آب‌وهوایی مطبوع، دلچسب و خنک حتی در تابستان، روستای انگاس است. وجود آبشار، چشمه، رودخانه، کوهستان و جنگل، این روستا را به یک جای دیدنی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

·        سد خاکی آویدر:

این سد یکی از جاهای دیدنی خنک و ییلاقی شهر نوشهر در فصل تابستان است. گردشگران در اطراف سد می‌توانند چادر بزنند و از امکاناتی مانند دوچرخه‌سواری، اسب سواری، ورزش‌های آبی و پیاده‌روی لذت ببرند.

·        دیو چشمه:

چشمه‌ای با آب زلال و شفاف که از دهانه یک سنگ خارج می‌شود، دیو‌ چشمه نام دارد. مردم روستا دهانه سنگی چشمه را به دهان دیو تشبیه کرده‌اند و علت نام‌گذاری دیو چشمه به این نام، همین موضوع است. آب‌وهوای معتدل و مناظر زیبای دیو چشمه در تمام فصول سال، گردشگران را به خود جذب می‌کند.

·        دریاچه خضر نبی:

دریاچه‌ای بکر واقع در مناطق جنگلی حفاظت‌شده شمال نوشهر است و آب شیرینی دارد. با بازدید از این دریاچه می‌توان گونه‌های گیاهی و جانوری متعددی را مشاهده کرد. مردم نوشهر معتقدند که درباچه خضر نبی، محل عبور حضرت خضر، یکی از پیامبران بوده است.

·        روستای کندلوس:

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی نوشهر، روستای زیبایی به نام کندلوس است‌. چیزی که روستای کندلوس را به یک روستای جذاب تبدیل کرده است، نماهای کاهگلی دست نخورده، پنجره‌های چوبی تزیین‌شده با گلدان شمعدانی و کوچه‌های سنگ‌فرش آن است.

 

·        روستای لرگان:

روستایی خوش‌آب‌وهوا در منطقه کجور است که چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا و جذابی دارد. علت نامگذاری روستای لرگان به این نام، وجود درختان گردوی لرگ در این روستا است.

·        ساحل سیترا:

یکی از سواحل زیبا و معروف نوشهر با چشم‌انداز دریا و جنگل و امکانات تفریحی مانند اسب‌سواری، قایق‌سواری و اسکی روی آب است که رستوران‌های باکیفیتی نیز دارد.

·        تنگ دار نوشهر:

این دره تنگ و عمیق واقع در روستای کشک سرا و هشت کیلومتری نوشهر، یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای این شهر است و از میان آن، رودخانه‌ای در جریان است. این دره در فصل بهار، پذیرای گردشگران زیادی است.

·        آبشار زانوس:

این آبشار در روستای زانوس نوشهر قرار دارد و با نام آبشار اوپاچ نیز شناخته می‌شود‌. در فصل بهار و پاییز، تعداد زیادی گردشگر، از زیبایی‌ها و مناظر اطراف آبشار لذت می‌برند‌

از دیگر جاذبه های طبیعی نوشهر می‌توان به مواردی مانند آبشار چلندر، تالاب فراخین، روستای انگاس، بندرگاه نوشهر، مرداب هسل، روستای نیچکوه، روستای حیرت، باغ گیاه‌شناسی، غار چلک، چشمه گردو، تنگه میخساز، جنگل نیرنگ و غیره اشاره کرد.

آشنایی با جاذبه های تفریحی شهر نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر فقط به جاذبه‌های طبیعی که در بخش قبلی معرفی کردیم محدود نمی‌شود؛  جاذبه های تفریحی متعددی در این شهر وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

·        بازار روز نوشهر:

یکی دیگر از جذاب‌ترین و جالب‌ترین جاذبه‌ های تفریحی شهر نوشهر بازار روز این شهر است. در این بازار محلی محصولات متنوعی شامل سبزی محلی، برنج، ترشی، میوه، مرکبات، سیر، انواع مختلف ماهی و غیره به فروش می‌رسد. با حضور در این بازار می‌توان از حس تازه زندگی و هیاهوی فروشندگان و خریداران لذت برد‌.

·        منطقه نمونه گردشگری سیترای نوشهر:

یکی از جاذبه‌های تفریحی پرطرفدار شهر نوشهر که زیر پوشش شهرداری قرار دارد و مساحت آن 19 هکتار است، منطقه نمونه گردشگری سیترا نام دارد. گردشگران در فصل تابستان، از تفریحاتی مانند جت اسکی، والیبال ساحلی و قایق‌سواری لذت می‌برند.

·        موزه گیاهان دارویی کندلوس نوشهر:

موزه گیاهی کندلوس با مساحت 10 هکتار، یکی از جاهای تفریحی نوشهر است که با نام موزه گیاهان دارویی شناخته می‌شود. این موزه 37 سال پیش در سال 1365، کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون با برخورداری از 250 گونه ژنتیکی، محصولات متنوعی را به تمام شهرهای ایران و سایر کشورها صادر می‌کنند.

·        موزه دریایی نوشهر:

یکی از جاذبه های تفریحی نوشهر که به‌عنوان اولین موزه تخصصی دریایی شمال ایران شناخته می‌شود، موزه دریایی این شهر است. در این موزه، عکس‌های قدیمی اسکله بندر نوشهر و همچنین ماکت کشتی‌های تاریخی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. گردشگران علاقه‌مند به کشتی‌رانی و دریانوردی می‌توانند از این موزه بازدید کنند.

رزرو آنلاین هتل های نوشهر از طریق سایت فلای تودی

در این مطلب سعی کردیم تمام جاذبه‌ های طبیعی و تفریحی شهر زیبای نوشهر را معرفی کنیم. قبل از سفر به مازندران و بازدید از این جاذبه‌های گردشگری، می‌توانید یکی از هتل های نوشهر را از طریق مراجعه به سایت «فلای تودی» رزرو کنید.

رزرو هتل در فلای تودی، تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌های سفر دارد، زیرا کاربران می‌توانند بهترین هتل های نوشهر را با ارزان‌ترین قیمت و تخفیف‌های ویژه رزرو کنند. کارشناسان پشتیبانی فلای تودی در تمام ساعات شبانه‌روز، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند. در هریک از مراحل رزرو هتل، خرید بلیط قطار و هواپیما ، اگر سوالی برایتان پیش آمد، می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.