افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

صدور برای اولین بار مجوز فعالیت تشکل های اقتصادی در بخش تعاون

  • کد خبر : 128434
صدور برای اولین بار مجوز فعالیت تشکل های اقتصادی در بخش تعاون

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی روز چهارشنبه اظهار داشت: کمیته مقررات زدایی در آخرین جلسه خود با تغییر عنوان گواهی فعالیت اشخاص حقوقی در بخش تعاون به مجوز فعالیت تشکل های اقتصادی در بخش تعاون و صدور مجوز موافقت کرد. به سازمان های بخش تعاونی وی افزود: بر اساس مصوبات هفتاد و هشتمین جلسه هیأت […]

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی روز چهارشنبه اظهار داشت: کمیته مقررات زدایی در آخرین جلسه خود با تغییر عنوان گواهی فعالیت اشخاص حقوقی در بخش تعاون به مجوز فعالیت تشکل های اقتصادی در بخش تعاون و صدور مجوز موافقت کرد. به سازمان های بخش تعاونی

وی افزود: بر اساس مصوبات هفتاد و هشتمین جلسه هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، تعداد 2 عنوان مجوز باقیمانده مربوط به اتاق تعاون ایران شامل کارت بازرگانی و گواهی مبدا که از فهرست اصلاح شد. مجوزهای اتاق به گواهی فعالیت اشخاص حقوقی در بخش تعاون. موضوع بند (1) بند (و) مصوبه مبنی بر مجوز فعالیت تشکل های اقتصادی در بخش تعاون تصویب شد.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به نامگذاری سال 2025 به عنوان سال تعاون، گفت: یکی از مهمترین دلایل انتساب نام تعاونی به سال 2025، فرصتی برای شناخت سهم و پتانسیل مهم همه است. تعاونی ها در ارائه اجلاس جهانی برای توسعه اجتماعی، تعاونی‌ها می‌توانند از طریق نقش خود به عنوان سهامداران کلیدی در مسیرهای تحول ملی به سمت پایداری، تاب‌آوری و سیستم‌های غذایی فراگیر و همچنین از بهبود امنیت غذایی جهانی، سهم مهمی داشته باشند.

او به خاطر آورد؛ در آخرین مجمع عمومی سازمان ملل، عنوان 2025 با نام تعاونی ها به تصویب رسید و این تصمیم همه کشورهای عضو و همچنین سازمان ملل و سایر بازیگران مرتبط را تشویق می کند تا از سال بین المللی تعاون به عنوان فرصتی برای ارتقای تعاونی ها و افزایش دانش استفاده کنند. در مورد مشارکت آنها در اهداف توسعه پایدار و توسعه همه جانبه بسترهای اجتماعی و اقتصادی.

وی همچنین بر اهمیت و ضرورت تشکیل شورای توسعه تعاون استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور باید شورای توسعه استان ها با حضور استاندار هر استان تشکیل شود و بخش مردمی تعاونی ها خواستار تشکیل این شورا هستند. از این شوراها

رئیس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: بر اساس سند توسعه بخش تعاون، ۲۸ نفر از معتمدین موظف بودند هر سه ماه یکبار به دبیرخانه شورا گزارش دهند که این گزارش شامل وظایفی است که در سند به آنها محول شده است.

لازم به ذکر است تصویب سند توسعه بخش تعاون از سوی هیات وزیران که به پیشنهاد اتاق تعاون ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی، اقتصادی و… امور، دارایی و صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) این ماده. (9) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی – مصوب 1385 توسط معاون اول رئیس جمهور در اسفند 1380 ابلاغ شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.