افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

مجلس فعلی با دولت بود، مجلس بعدی دولت را ناراحت می کند

  • کد خبر : 128107
مجلس فعلی با دولت بود، مجلس بعدی دولت را ناراحت می کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین: جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت یکی از منتقدان دولت در مجلس است که از استیضاح مصون مانده است. وی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از جریان پاکسازی که در دولت نیز رخنه کرده است، گفت. وی تاکید می کند: این را با قاطعیت می گویم و باید به این […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین: جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت یکی از منتقدان دولت در مجلس است که از استیضاح مصون مانده است. وی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از جریان پاکسازی که در دولت نیز رخنه کرده است، گفت.

وی تاکید می کند: این را با قاطعیت می گویم و باید به این خبر رسیدگی کنید و یادتان باشد که هیچ مجلسی مانند مجلس فعلی با دولت همکاری نکرده و نخواهد کرد. من فکر می کنم مجلس آینده دولت را بسیار ناراحت خواهد کرد.»

مشروح گفت وگوی خبرگزاری خبرآنلاین با جلال رشیدی کوچی را در ادامه بخوانید؛

**************

* آقای. رشیدی کوچی! تحلیل شما از اتفاقاتی که در جریان رد صلاحیت ها در هیات های اجرایی رخ داد و برخی از چهره هایی که انتظار رد صلاحیت نداشتند توسط این هیات ها رد صلاحیت شدند چیست؟

هیأت اجرایی نمی تواند راستی آزمایی کند یا تأیید نکند. کمیته اجرایی باید بر اساس مستندات مراجع پنج گانه نظر بدهد. به عنوان مثال، اگر فردی پرونده قضایی داشته باشد و محکوم شده باشد، هیئت اجرایی تشکیل جلسه می دهد و به دلیل محکومیت قطعی فرد را رد می کند. اگر مدارک ناقص باشد بررسی می کنند و می گویند نمره تایید نمی شود.

کمیته اجرایی کار هیئت نظارت را انجام داده است!

در جاهایی هیات اجرایی کار هیات نظارت را انجام داد و صلاحیت ها را بررسی کرد و رد صلاحیت شده را اعلام کرد، مراجع مختلف نظری درباره شما نداشتند اما به این نتیجه رسیدیم که شما در عزل دخالت کرده اید. و نصب در صورتی که تشخیص آن بر عهده شورای اجرایی نباشد بلکه شورای نظارت که زیرمجموعه شورای نگهبان است. اینجا محل اختلاف دوستان است.

در بین منتقدان دولت فقط من تایید شدم اما به سختی

* برخی می گویند رد صلاحیت ها به دلیل انتقاد از دولت بوده، برخی می گویند مخالفت با طرح حمایت و لایحه حجاب و عفاف و… بوده است. نطر شما چی هست؟

من نمی توانم آن را تایید کنم، اما آن را هم تکذیب نمی کنم. افراد رد شده از هیأت های اجرایی عموماً نمایندگانی بودند که به برخی از عملکردهای دولت انتقاد داشتند و متأسفانه دخالت این اتفاق این شبهات را ایجاد کرده است.

روزنامه ایران در مقاله معروف خود از رد صلاحیت نمایندگان حاشیه نشین نوشت که من یکی از آنها بودم و گویا در بین آن افراد فقط من مورد تایید بودم. البته من هم مشکلاتی داشتم و به راحتی نمی شد از هیئت اجرایی تاییدیه گرفت اما به هیچ عنوان نمی خواهم وارد آن موضوع شوم.

اما تقریبا تمام ارقام ذکر شده در مقاله معروف روزنامه ایران به جز من رد شده اند.

این میزان رد صلاحیت در هیأت های اجرایی بی سابقه است

* آیا پیش بینی می کنید که هیات نظارت این حواشی ایجاد شده توسط هیات های اجرایی را برطرف کند و شاهد تایید ارقام بیشتری باشیم؟

بله امکان پذیر است و معتقدم این اتفاق خواهد افتاد. من به عنوان نماینده مجلس و عضو کمیته داخلی و شورا، این موضوع را اینگونه می بینم. این سطح از رد صلاحیت در هیئت اجرایی بی سابقه است. امروز و در این دولت شاهد این حجم از رد صلاحیت ها در هیات مدیره یعنی نمایندگان مستقر هستیم که دلیل آن هم همین است که گفتم.

مجلس آینده دولت را به شدت ناراحت خواهد کرد

* آقای رشیدی کوچی آیا این تحلیل را داریم که دولت به دنبال مدیریت مجلس آینده است؟

دولت ها تلاش می کنند تا این اتفاق بیفتد اما من قاطعانه می گویم از این خبر استفاده کنند و یادمان باشد که هیچ مجلسی مثل مجلس فعلی با دولت همکاری نکرده و نخواهد کرد. فکر می کنم مجلس آینده دولت را خیلی ناراحت کند.

جریان کاربران اینترنت در دولت نفوذ کرده است.

یک جریان خاص در کشور که عموماً افرادی با افکار افراطی هستند، هدفشان تطهیر است. این مشکل بر کسی پوشیده نیست. وقتی فقط مصاحبه ها و تیترهای این جریان خاص و افراد شاخص این جریان را در نظر می گیرید، گویای همین نکته است. آنها به صراحت می گویند که مجلس باید بیش از آنچه که در حال حاضر است با ما درگیر باشد.

چندی پیش یکی از این آقایان که لباس روحانیت هم می پوشد در توییتی اعلام کرد که نمایندگان مخالف طرح حمایتی باید رد صلاحیت شوند. متأسفانه این روند تا حدودی در دولت رسوخ کرده است و به نظر می رسد تمام توان خود را برای دستیابی به تطهیر مطلوب انجام می دهد.

مطمئناً تیر به سنگ خواهد خورد، ما افراد عاقل زیادی در دولت داریم که به جلوگیری از این اتفاق کمک می کنند و همچنین مردم ما آگاه و هوشیار هستند و قطعاً از این روند مبرا خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.