افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

هوای اصفهان برای دوازدهمین روز متوالی آلوده است / شاخص 178 – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 128083
هوای اصفهان برای دوازدهمین روز متوالی آلوده است / شاخص 178 – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر اساس داده های 16 ایستگاه اندازه گیری در 24 ساعت منتهی به ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه 3 آبان ماه با میانگین 178 رنگ قرمز و ناسالم را نشان می دهد. . وضعیت برای شهروندان به طور کلی. کلانشهر اصفهان از روز شنبه 22 آبان […]

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر اساس داده های 16 ایستگاه اندازه گیری در 24 ساعت منتهی به ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه 3 آبان ماه با میانگین 178 رنگ قرمز و ناسالم را نشان می دهد. . وضعیت برای شهروندان به طور کلی.

کلانشهر اصفهان از روز شنبه 22 آبان ماه تا امروز 12 روز متوالی هوای آلوده را تجربه کرده است.

بر اساس داده های سامانه پایش آنلاین کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان 25 آبان با 174، خیابان احمدآباد با 200، پارک زمزم با 164، بزرگراه خوارزی با 179، دانشگاه صنعتی با 169، خیابان رودکی با 154، رهن با 170، زینبیه با 185، سپاهان شهر با 168، خیابان فرشادی با 175، خیابان فیض با 181، بلوار کاوه با 173، کردآباد با 1200، میرزا طاهر با 174 و ولدان با 183 AQI قرمز و در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارند.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه میدان الغنبل با 202 ICA وضعیت ارغوانی و بسیار ناسالم را نشان می دهد. همچنین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در خیابان های استانداری، پروین و دانشگاه اصفهان تعطیل است.

این روزها شاخص هوای مبارکه با 105 و شاهین شهر با 135 AQI برای گروه های حساس سالم نیست. سجزی با 78 ICA قابل قبول و در زرین شهر با 152 و کجاورستان با AQI ناسالم 181 برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه پایش آلودگی هوای شهرهای همجوار اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، شهرک صنعتی دولت آباد و کاشان از دسترس خارج شد.

بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی اصفهان، وضعیت رکود جوی تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد و باعث تداوم آلودگی شدید و افزایش شاخص هوا به سطوح ناسالم و بسیار ناسالم در مناطق مرکزی از جمله می شود. کلان شهر اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، لنجان، کاشان و نواحی صنعتی اصفهان

هواشناسی اصفهان به همه شهروندان توصیه کرده است از تردد غیرضروری در سطح شهر و ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و خطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، از بعدازظهر امروز موج ناپایدار بارشی وارد استان می شود که امشب و فردا در نواحی غربی بارش پراکنده خواهد داشت و از غلظت خواهد کاست. آلاینده ها و کاهش آلودگی هوا در مناطق مرکزی به ویژه کلان شهر اصفهان خواهد بود.

بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان، امروز چهارشنبه تمامی مقاطع تحصیلی شهر اصفهان باز است و طرح ترافیک زوج و فرد پس از یک هفته لغو شد.

معاون اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر علت افزایش رکود جوی در هفته آخر این پدیده را تشریح کرد. مسدود کردن می‌دانستند این پدیده باعث می‌شود جریان‌های جوی و باد در یک منطقه برای چند روز یا چند هفته متوقف شود.

به گفته حاجی بابایی با تضعیف پدیده مسدود کردن شرایط ورود سامانه های ناپایدار به استان و کاهش آلودگی هوا فراهم می شود.

شاخص کیفیت هوا از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

این شاخص معمولاً شامل پنج آلاینده هوا می شود. مونوکسید کربن (CO) ازن (O3)، دی اکسید نیتروژن (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون (PM2.5) گرفتن و روزانه در ایستگاه های پایش آب و هوا ثبت می شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرومتر) را اندازه گیری می کند. حدود مجاز متفاوتی دارد. با واحدهای مختلف مرزبندی می کند، آن را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.