افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

ارتقای بهره وری صنعت دام باید از خوراک شروع شود

  • کد خبر : 127653
ارتقای بهره وری صنعت دام باید از خوراک شروع شود

به گزارش بازار، علی ابراهیمی در مراسم هشتمین همایش و نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان (FIDEXPO) که در بوستان دیاگو برگزار شد، افزود: ذرت، جو و کنجاله سویا پرمصرف ترین خوراک در کشور و ذرت است. بهترین کشور است، 2 میلیون تن و 4 میلیون تن جو در کشور تولید شد. آمار مصرف […]

به گزارش بازار، علی ابراهیمی در مراسم هشتمین همایش و نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان (FIDEXPO) که در بوستان دیاگو برگزار شد، افزود: ذرت، جو و کنجاله سویا پرمصرف ترین خوراک در کشور و ذرت است. بهترین کشور است، 2 میلیون تن و 4 میلیون تن جو در کشور تولید شد. آمار مصرف کنجاله سویا در کارخانه ها نیز 4.5 میلیون تن در سال است.

مدیرعامل انجمن ملی پرورش دهندگان طیور گفت: آمریکا، چین، برزیل، هند، مکزیک و اسپانیا 65 درصد از دام، طیور و آبزیان جهان را تولید و عرضه می کنند. بنابراین بیشترین مصرف خوراک مربوط به تولید جوجه های گوشتی، مرغ های تخمگذار و گاو می باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی است، بنابراین لازم بود ابتدا در بحث مکانیزاسیون و سپس در اصلاح بهره وری ارتقاء یابد، اما بهره وری باید ایجاد شود و این باید از خوراک شروع شود.

ابراهیمی با بیان اینکه تولید در حوزه دام و طیور تخصصی است و ایران در این زمینه با دنیا فاصله زیادی ندارد، گفت: وی گفت: خوراک تهیه شده موضوع مهمی در مرغداری است اما سیاست به گونه ای است که کارخانه های پیشرو نتوانند استعداد خود را نشان دهند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی با بیان اینکه این شکاف باید شکسته شود، افزود: وظیفه دولت تدوین سیاست صحیح، برنامه ریزی دقیق و حمایت از فعالیت های تولیدی است و مسئولیت تشکل ها ایجاد بستر مناسب و ایمن برای صنعت است. فعالان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.