افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

توضیحات زنگنه درباره همسان سازی 90 درصدی حقوق بازنشستگان در 3 سال

  • کد خبر : 127407
توضیحات زنگنه درباره همسان سازی 90 درصدی حقوق بازنشستگان در 3 سال

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیممحسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز (سه شنبه 2 آبان) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، پیش از اشاره به بند تکمیلی ماده 29 این لایحه. در لایحه مذکور در خصوص تعدیل صندوق های بازنشستگی به کمیسیون مربوطه برای بررسی […]

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیممحسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز (سه شنبه 2 آبان) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، پیش از اشاره به بند تکمیلی ماده 29 این لایحه. در لایحه مذکور در خصوص تعدیل صندوق های بازنشستگی به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر آمده است: در خصوص حقوق مستمری بگیران، کمیسیون تلفیق جلسات متعددی تشکیل داد و تلاش مجلس و دولت بر این است که مشکلات بازنشستگان کاهش یابد تا حقوق بازنشستگان قانونی شود. سیستم قابل اصلاح است

وی در توضیح بند تکمیلی ماده 29 لایحه مذکور گفت: بین حقوق کارمندان یعنی حقوق و مزایای مشمول کسر و حقوق بازنشستگان تفاوت وجود دارد. فرض کنید این اختلاف بین 5 تا 10 میلیون باشد، کارمند را به 100 قسمت یعنی تا 90 درصد حقوق و مزایای مشمول کسورات کارمند معادل با فرض 100 نفر تقسیم می کنیم و تقسیم می کنیم. این و میگه سال اول یعنی 1401 40 درصد این تفاوت جبران میشه البته دوباره سال بعد 30 درصد این تفاوت باید جبران بشه یعنی در مجموع دو سال 70 درصد مابه التفاوت بازنشستگان حقوق و 90 درصد حقوق کارمندان باید کسر شود و در سال سوم 90 درصد از حقوق و مزایای کارمندان کسر شود، در یک بازه زمانی سه ساله به این رقم برسیم.

وی خطاب به بازنشستگان گفت: اگر بخواهیم در سال اول حقوق بازنشستگان را به 90 درصد حقوق کارمندان برسانیم بر خلاف ارقامی که گاهی گفته می شود حداقل به 200 تا 250 میلیارد تن اعتبار نیاز داریم. ، سپس ما باید چیزی را در اینجا بنویسیم که می تواند انجام شود.

زنگنه درباره سازمان تامین اجتماعی و ذی نفعان آن نیز توضیح داد: در رابطه با سازمان تامین اجتماعی و مشمولان، قاعده بر این است که صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی نیز طبق عرف همین مسیر را طی می کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین در پی درخواست رئیس مجلس در خصوص استفاده از کلمه «متوسط» در متن عنوان کرد: «نسبت بین مستمری بگیران در طول برنامه و حقوق کارمندان هر سال به میزانی افزایش می‌یابد که در در پایان سال سوم برنامه میانگین حقوق بازنشستگان 90 درصد خواهد بود. 90 درصد متوسط ​​حقوق و مزایای مشمول کسور کارکنان خواهد رسید توضیح: منظور کمیسیون این است که حقوق بازنشستگان 90 درصد حقوق و مزایای مشمول کسور معادل کارمند باشد، بنابراین اگر کلمه « میانگین» این اهمیت را نقض می کند، ما مشکلی برای حذف آن نداریم.

بنابراین گزارش، براساس بند الحاقی موضوع ماده 29 لایحه مذکور؛ در طول برنامه، نرخ بازنشستگان نسبت به دستمزد کارکنان هر سال افزایش می‌یابد تا جایی که در پایان سال سوم برنامه، میانگین دستمزد بازنشستگان به نود درصد (۹۰%) میانگین مزد و مزایا می‌رسد. مشمول کسر کارمندان این افزایش از سال 1403 معادل چهل درصد (40%) در سال اول و سی درصد (30%) در سال دوم و سوم بسته به تفاوت نود درصد مذکور (90%) اعمال خواهد شد. آیین نامه این بند به پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می رسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.