افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

مردم دیگر به دنبال پول نیستند/ بانکداری هوشمند مشکلات را حل می کند

  • کد خبر : 127090
مردم دیگر به دنبال پول نیستند/ بانکداری هوشمند مشکلات را حل می کند

دلار | واحد پول | بانک مرکزی تورم اقتصاد رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در اوایل انقلاب میل به نقدینگی 30 درصد بود سپس با ظهور ایران چک و تراول چک کاهش یافت و اکنون با ظهور الکترونیک شبکه ها تمایل به نقدینگی به 1 درصد رسیده است. مشق شب بانک مرکزی از جمله […]

دلار | واحد پول | بانک مرکزی تورم اقتصاد

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در اوایل انقلاب میل به نقدینگی 30 درصد بود سپس با ظهور ایران چک و تراول چک کاهش یافت و اکنون با ظهور الکترونیک شبکه ها تمایل به نقدینگی به 1 درصد رسیده است.

مشق شب بانک مرکزی از جمله تنظیم نرخ بهره و کنترل. تورم اقتصاد کشور می شود. همچنین بانک مرکزی مسئولیت نظارت بر بانک ها و نظام مالی، مدیریت ذخایر ارزی و تسهیل مبادلات پولی و تسویه تراکنش های مالی بین بانک ها و دولت را بر عهده دارد. این نهاد برای حفظ استحکام و ثبات اقتصاد ملی بسیار مهم است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: با ظهور شبکه های الکترونیکی تمایل مردم به نقدینگی از 30 درصد به یک درصد کاهش یافته است.

پیمان قربانی در نشست خبری همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه این همایش در هفته آینده دوشنبه و سه شنبه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود، اظهار داشت: تحولات فناوری در دهه های اخیر باعث شده است. باعث تغییراتی در نظام بانکی شد و از دهه 1980 شبکه بانکی وارد سیستم های بانکداری الکترونیک شد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در اوایل انقلاب میل به پول نقد 30 درصد بود سپس با ظهور ایران چک و تراول چک کاهش یافت و اکنون با ورود شبکه های الکترونیکی تمایل به پول نقد به 1 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: سیستم های پرداخت الکترونیک نقش مهمی در تسهیل و تقویت مبادلات جامعه ایفا می کند. تولید ناخالص در داخل کشور داشته باشند.

به گفته قربانی، بانکداری هوشمند یکی از مظاهر بانکداری الکترونیکی است که مبادلات و خدمات را تسهیل می کند.

وی گفت: فناوری های الکترونیک در نظام بانکی به سایر بخش ها نیز تسری پیدا می کند، بنابراین اگر این تسهیلات وجود نداشت امکان پرداخت یارانه نقدی به جامعه وجود نداشت.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در پایان گفت: امسال 16 نشست علمی در همایش بانکداری الکترونیک برگزار می شود که 202 مقاله دریافت شد که از این تعداد 50 مقاله پذیرفته شد و 30 مقاله به صورت شفاهی در این همایش ارائه می شود. برای برگزاری همایش و همچنین 13 کارگاه آموزشی یک و نیم ساعته و 24 کارگاه آموزشی برای بانک ها و امسال جشنواره نوربخش با دریافت 32 طرح برگزار می شود.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.