افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

تاکید امیرعبداللهیان بر لزوم فشار جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

  • کد خبر : 127026
تاکید امیرعبداللهیان بر لزوم فشار جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امشب (دوشنبه 31 آبان) در ادامه رایزنی ها درباره وضعیت کنونی غزه با «پیتر سیارتو» همتای مجارستانی خود تلفنی گفت و گو کرد. گسترش روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غرب آسیا به ویژه وضعیت فلسطین از جمله موضوعات مورد بحث در […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امشب (دوشنبه 31 آبان) در ادامه رایزنی ها درباره وضعیت کنونی غزه با «پیتر سیارتو» همتای مجارستانی خود تلفنی گفت و گو کرد.

گسترش روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غرب آسیا به ویژه وضعیت فلسطین از جمله موضوعات مورد بحث در این تماس تلفنی بود.

امیر عبداللهیان یک روز پس از عملیات تهاجمی الاقصی، روز 25 مهرماه با همتای مجارستانی خود گفت و گوی تلفنی داشت. وزیر امور خارجه در آن تماس تلفنی گفت: ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه در شرایط کنونی شرایط را پیچیده و احتمال گسترش جنگ را افزایش می دهد.

وزیر امور خارجه امشب در گفت و گوی تلفنی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه در اثر جنایات فجیع رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم با بمباران و کشتار توده ای از مردم غزه به وضوح تمامی حقوق بشری و بین المللی را زیر پا گذاشته است. نوار.

امیر عبداللهیان بر لزوم اعمال فشار از سوی جامعه جهانی برای توقف فوری تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و آتش بس فوری و بدون قید و شرط و فراهم کردن امکان ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه تاکید کرد.

وی همچنین در این گفتگو با اشاره به روند رو به رشد روابط ایران و مجارستان از تمایل جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو کشور در تهران خبر داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه رایزنی ها را برای توسعه روابط دو کشور بسیار سازنده توصیف کرد.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان نیز با تشریح موضع این کشور در قبال تحولات جاری فلسطین، ابراز امیدواری کرد که روند توسعه روابط ایران و مجارستان در همه ابعاد حفظ و ارتقا یابد.

وزرای خارجه دو کشور در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

امیر عبداللهیان از ابتدای حوادث اخیر فلسطین رایزنی هایی را با برخی از همتایان و مقامات تاثیرگذار داشته و در این راستا سفرهایی به منطقه و شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده داشته است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد: تلاش ایران برای توقف جنایات صهیونیست ها در غزه، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه و محاصره این منطقه ادامه خواهد داشت. برداشته شود.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.