افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
12

رژیم های غذایی سالم گیاهی شانس مردان را برای ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می دهد

  • کد خبر : 1269
رژیم های غذایی سالم گیاهی شانس مردان را برای ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می دهد

منو خانه سرطان کولورکتال اخبار ارجاع نمایش اسلاید فیلم های داروها یک انکولوژیست پیدا کنید راهنمای سرطان کولورکتال بررسی اجمالی و حقایق تشخیص و آزمایشات درمان و مراقبت زندگی و مدیریت پشتیبانی و منابع مربوط به سرطان کولورکتال کتاب: خطر سرطان خود را کنترل کنید کم خونی درمان سرطان کولورکتال آزمایشات بالینی بیماری کرون خستگی […]


منو

رژیم های غذایی سالم گیاهی شانس مردان را برای ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می دهد

توسط کارا مورز

خبرنگار HealthDay

سه‌شنبه، 29 نوامبر 2022 (اخبار هلث دی) – آیا شما یک مرد مسن هستید که نگران خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستید؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن غلات کامل، سبزیجات، میوه ها و حبوبات ممکن است شانس شما را برای فرار از این بیماری افزایش دهد.

جیهه کیم، یکی از نویسندگان این مطالعه، از دانشگاه کیونگ هی در جنوب، گفت: «اگرچه تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم‌های غذایی گیاهی ممکن است در پیشگیری از سرطان کولورکتال نقش داشته باشد، تأثیر کیفیت تغذیه‌ای غذاهای گیاهی بر این ارتباط نامشخص بوده است. کره، “یافته های ما نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی سالم با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.”

کیم خاطرنشان کرد که سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در سراسر جهان است و احتمال ابتلای یک مرد در طول عمر یک به 23 است. خطر ابتلای یک زن در طول زندگی یک در 25 است.

گزارش جدید در 29 نوامبر به صورت آنلاین منتشر شد پزشکی BMC.

محققان جمعیتی متشکل از 80000 مرد آمریکایی را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند افرادی که بالاترین میزان متوسط ​​روزانه غذاهای گیاهی سالم را مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان از این غذاها را مصرف می‌کنند، 22 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

محققان در حین مطالعه بیش از 93000 زن آمریکایی، ارتباط مشابهی را پیدا نکردند.

کیم در یک نشریه خبری گفت: “ما حدس می زنیم که آنتی اکسیدان های موجود در غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می توانند با سرکوب التهاب مزمن که می تواند منجر به سرطان شود، در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش داشته باشند.”

کیم افزود: «از آنجایی که مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند، ما پیشنهاد می‌کنیم که این می‌تواند به توضیح اینکه چرا خوردن مقادیر بیشتر غذاهای گیاهی سالم با کاهش خطر سرطان روده بزرگ در مردان مرتبط است، اما نه زنان، کمک کند».

خطر نیز بر اساس نژاد متفاوت است. در حالی که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان ژاپنی آمریکایی که بیشترین غذاهای گیاهی را مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که کمترین غذاهای گیاهی را مصرف می کردند، 20 درصد کمتر بود، اما در مردان سفید پوستی که بالاترین میزان از این غذاهای سالم را مصرف می کردند، 24 درصد کمتر از مردان بود. همان نژادی که کمترین خورده را داشت.

هیچ ارتباط معنی داری بین رژیم غذایی گیاهی و سرطان روده بزرگ در مردان سیاه پوست، اسپانیایی تبار یا بومی هاوایی یافت نشد. نویسندگان مطالعه پیشنهاد کردند که این می تواند به دلیل سایر عوامل خطر سرطان باشد که در آن گروه ها وجود دارد.

این داده ها از یک نظرسنجی چند قومیتی در میان بزرگسالان استخدام شده از هاوایی و لس آنجلس بین سال های 1993 و 1996 به دست آمده است. حدود 30 درصد از شرکت کنندگان مرد ژاپنی آمریکایی، 26 درصد سفیدپوست، 24 درصد اسپانیایی تبار، 13 درصد سیاه پوست و 7 درصد بومی هاوایی بودند. .

شرکت کنندگان در مطالعه مصرف معمول غذا و نوشیدنی خود را در طول سال گذشته گزارش کردند. محققان این میزان مصرف را بر اساس غذاهای گیاهی سالم و ناسالم ارزیابی کردند، سپس با استفاده از داده‌های ثبت سرطان، بروز موارد جدید سرطان روده بزرگ را تا سال 2017 محاسبه کردند.

محققان عوامل دیگری مانند سن، سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ، شاخص توده بدنی (بر اساس قد و وزن)، سابقه سیگار کشیدن، سطح فعالیت بدنی، مصرف الکل، مصرف مولتی ویتامین، دریافت انرژی روزانه و برای زنان مصرف را در نظر گرفتند. درمان جایگزینی هورمونی نزدیک به 5000 شرکت کننده (2.9٪) در طول دوره مطالعه به سرطان روده بزرگ مبتلا شدند.

این مطالعه مشاهده ای بود و نتوانست رابطه علت و معلولی را اثبات کند. همچنین اثرات مفید ماهی و لبنیات بر سرطان روده بزرگ را در نظر نگرفت. همچنین مشخص نیست که شرکت کنندگان چه مدت به رژیم های غذایی ثبت شده خود پایبند بوده اند.

به گفته نویسندگان، تحقیقات آینده برای بررسی عوامل ژنتیکی و محیطی که ممکن است بر ارتباط بین مصرف غذای گیاهی و سرطان روده بزرگ بین گروه‌های نژادی و قومی تأثیر بگذارد، مورد نیاز است.

اطلاعات بیشتر

انجمن سرطان آمریکا اطلاعات بیشتری در مورد سرطان کولون دارد.

منبع: پزشکی BMC، انتشار خبر، 29 نوامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.