افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

این صبحانه به میزان قابل توجهی از دست دادن استخوان را کاهش می دهد

  • کد خبر : 126891
این صبحانه به میزان قابل توجهی از دست دادن استخوان را کاهش می دهد

آفتاب نیوز: آرتریت نشانه ای از سلامت ضعیف استخوان است که عمدتا با افزایش سن رخ می دهد. این بیماری اساسا مفاصل را درگیر می کند و افرادی که از آن رنج می برند از درد و خشکی مفاصل رنج می برند. در حالی که چندین روش درمانی برای این مشکل وجود دارد، از جمله […]

آفتاب نیوز:

آرتریت نشانه ای از سلامت ضعیف استخوان است که عمدتا با افزایش سن رخ می دهد. این بیماری اساسا مفاصل را درگیر می کند و افرادی که از آن رنج می برند از درد و خشکی مفاصل رنج می برند.

در حالی که چندین روش درمانی برای این مشکل وجود دارد، از جمله داروها، فیزیوتراپی یا گاهی اوقات جراحی برای کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی فرد، هنوز درمان قطعی وجود ندارد.

اما یافته های تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن یک صبحانه پر فیبر حاوی جو و مصرف میوه و سبزیجات کافی در طول روز می تواند به حفظ باکتری های مفید در روده کمک کند که تاثیر مثبتی بر آرتریت مزمن دارد و از تحلیل استخوان جلوگیری می کند.

یافته های محققان دانشگاه فردریش الکساندر آلمان نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم غنی از فیبر قادر است باکتری های روده را به گونه ای تغییر دهد که باعث تشکیل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه بیشتر، به ویژه از نوع پروپیونات شود.

اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه برای بدن مهم هستند زیرا انرژی می دهند، حرکات روده را تحریک می کنند و اثر ضد التهابی دارند.

ماریو زیس، سرپرست تیم تحقیقاتی می گوید: «ما توانستیم نشان دهیم که یک رژیم غذایی دوستدار باکتری، اثر ضد التهابی و تأثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد.

محققان همچنین نشان دادند که غلظت بالای اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، به عنوان مثال در مغز استخوان، جایی که پروپیونات تعداد سلول های تخریب کننده استخوان را کاهش می دهد، به طور قابل توجهی فرآیند تحلیل استخوان را کاهش می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.