افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

ناچما; طرحی برای توسعه مخابرات فیبر نوری

  • کد خبر : 126603
ناچما;  طرحی برای توسعه مخابرات فیبر نوری

بازار: گزارش کردن خبرگزاری تسنیم“«نجما» یا نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران ابتدا در استان قزوین و سپس راه اندازی شد. برای توسعه خود در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد. این پروژه به صورت کاملا خودجوش توسط شرکت مخابرات ایران و بدون هیچ گونه بودجه ای از سوی دولت و وزارت ارتباطات […]

بازار: گزارش کردن خبرگزاری تسنیم«نجما» یا نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران ابتدا در استان قزوین و سپس راه اندازی شد. برای توسعه خود در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

این پروژه به صورت کاملا خودجوش توسط شرکت مخابرات ایران و بدون هیچ گونه بودجه ای از سوی دولت و وزارت ارتباطات آغاز شد. این طرح در 247 شهر کشور در حال اجراست و از ظرفیت نهایی 2.5 میلیون پورت، طبق برنامه یک میلیون پورت FTTH و 110000 پورت VDSL در برنامه سال اول گنجانده می شود و مابقی ظرفیت آن بود. در سال دوم ایجاد شد.

اهداف ستاره ای

شرکت مخابرات ایران هدف از اجرای این طرح را به شرح زیر تعریف کرده است. استفاده حداکثری از همه توان و امکانات در سطح استان در قالب یک حرکت جهادی به:

  • توسعه فناوری با اولویت طرح توجیه اقتصادی و بالاترین جریان درآمد در سال جاری
  • بهینه سازی لایه های مختلف شبکه به منظور بهبود کیفیت خدمات و پشتیبانی کافی، افزایش سرعت و پهنای باند و رضایت مشتری.
  • تکمیل پوشش شرکت های صنعتی و اماکن تجاری با توجیه اقتصادی کافی در راستای حمایت از شعار 1401.

هدف از اجرای این پروژه ایجاد 2.5 میلیون پورت پرسرعت بر روی بستر فیبر نوری و ایجاد جهش به سمت تغییر تکنولوژی از کابل مسی به فیبر نوری بود. همچنین با اجرای این طرح، دارایی های راکد و غیرمولد استان ها مولد می شود.

الزامات طرح از نقطه نظر مخابرات.

مخابرات این الزامات را برای این طرح تعریف کرده است:

  • توانایی مدیریت منطقه مخابرات در هماهنگی با استاندار و مدیران استانی جهت ایجاد هم افزایی و جلب همکاری های گسترده در کوتاه ترین زمان ممکن و تنظیم تفاهم نامه با استاندار محترم با در نظر گرفتن چارچوب پیوست.
  • امکان ارائه پیشنهادات کافی برای تامین منابع مورد نیاز پروژه از طریق تولید دارایی (مانند مستغلات، کابل TOT و غیره)
  • تهيه سند طرح تجاري نجما استاني (شامل بخشهاي تجاري، فني، بازاريابي و اقتصادي؛ لازم است در مرحله اول اين سند به صورت كلي تهيه و با اخذ نظر در نسخه بعدي به طور مستمر بررسي و تكميل شود). و مصوبات ستاد.)

اجرای طرح

  1. از آنجایی که مناطق مخابرات بر اساس برنامه و بودجه اعلام شده در سال جاری توسعه فیبر نوری را آغاز کرده اند، برای تلاش برای ایجاد یک حرکت جهادی لازم است از تمام توان استان استفاده شود، برای این امر باید انجام شود. رایزنی های اولیه و آیین آغاز اجرای طرح باید در یک برنامه رسمی با حضور استاندار و مدیران استانی، رسانه ها و تفاهم نامه مذکور منعقد شود.
  2. سند پلان کسب و کار استانی نجما باید با هماهنگی معاونت های راهبردی و شبکه تجاری تهیه شود.
  3. در تمامی مراحل تعریف پروژه های مذکور اعم از برنامه ریزی، تخصیص منابع، اجرا و تحلیل، باید با معاونت راهبردی به عنوان متولی کنترل پروژه های ویژه شرکت مخابرات ایران هماهنگی لازم صورت گیرد.
  4. در صورت وجود پروژه های آماده افتتاح، لازم است مناطق به گونه ای برنامه ریزی کنند که در زمان امضای تفاهم نامه، پروژه های مرکز مذکور افتتاح شود.

ظرفیت ایجاد شده تاکنون در کشور یک میلیون و 344 هزار و 582 پورت (خانه – گذشته) است. در این طرح تا تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ تعداد ۵۵۱۷۰ سرویس FTTH و ۲۹۱۱۳ سرویس VDSL (مجموعا ۸۴۲۸۳ سرویس) برقرار شده است و تعداد کل مشتریان سرویس تانومای ۲۷۶۸۴۱ نفر و سرویس VDSL ۱۵۵۲۷۹ نفر است.

کل سرمایه گذاری شرکت در این پروژه بالغ بر 5 میلیارد تومان است که بخشی از آن از محل فروش املاک مازاد و کابل های TET تامین می شود.

تاکنون تجهیزات فعال مورد نیاز پروژه به مناطق مخابراتی کشور ارسال شده است: 199168 پورت FTTH، 91200 پورت VDSL و 150272 پورت POTS به ارزش 3754275 میلیون ریال. اجرای طرح

در این زمینه «داود زارعیان» معاون بازرگانی و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران با اجرای طرح نجما سهم موثری در بهبود زیرساخت های فنی ارائه اینترنت پرسرعت در کشور دارد، گفت: ، و گفت: در برنامه های خود اولویت به حداکثر رساندن همه توان و امکانات مخابراتی کشور در قالب یک حرکت جهادی برای سرعت در توسعه فیبر نوری برای افزایش سرعت و پهنای باند و رضایت مشتریان است.

زارعیان با بیان این مطلب گفت: مشارکت شرکت مخابرات (که 99 درصد از شبکه زیرساخت ثابت کشور را در اختیار دارد) در پروژه فیبر نوری به عنوان اصلی و مرکزی کشور از سال 1395 آغاز شد و از سال 1401 در هکتار. به عنوان جهاد در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته و در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه برای تسریع در اجرای این طرح، مرجع ستادی به طور همزمان به حوزه های مخابراتی کل کشور ابلاغ شد، گفت: با تقویت زیرساخت های شبکه انتقال و فیبر نوری، این شرکت امکان ارائه خدمات به اپراتورهای تلفن همراه و ثابت

زارعیان افزود: شرکت مخابرات به عنوان ارائه دهنده خدمات مخابراتی باید وارد عرصه ارائه خدمات جدید شود. در این صورت مخابرات تنها شرکتی است که در هر زمان و مکان قادر به ارائه خدمات ارتباطی لازم خواهد بود.

معاون بازرگانی و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران با توسعه فیبر نوری می تواند در حوزه هایی مانند IOT، خدمات نوین بانکی و ارزش افزوده، محتوا، ویدئو، آموزش، بهداشت و درمان و توانمندسازی وارد شود. . کشور و کمک به منطقه از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات.

نقش مخابرات در توانمندسازی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

وی تاکید کرد که همه کشورها باید دسترسی و شمول را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند تا شکاف دیجیتال را از بین ببرند و آنچه که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) امسال در روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی با شعار “توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته” با اطلاعات و اطلاعات دیدار کرد. فناوری ارتباطات» ورود خود را اعلام کرد و اظهار داشت: در دو سال گذشته یکی از برنامه های اساسی و جدی شرکت مخابرات ایران ورود به این عرصه بوده و خوشبختانه تاکنون موفقیت هایی در این زمینه داشته است. مخابرات ایران می خواهد در زمینه خدمات ویدئویی، اینترنت اشیا و خدمات مبتنی بر متاورس و نسل پنجم تلفن های همراه توانمندتر باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.