افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

مخالفت مجلس با گرانی کالا و افزایش پایه مالیاتی

  • کد خبر : 126526
مخالفت مجلس با گرانی کالا و افزایش پایه مالیاتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیمادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستور کار نمایندگان در این جلسه قرار دارد. در این جلسه وکلای شهرستان با 72 رأی موافق، 144 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن با بند ج ماده 27 اصلاحی لایحه مذکور […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیمادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستور کار نمایندگان در این جلسه قرار دارد.

در این جلسه وکلای شهرستان با 72 رأی موافق، 144 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن با بند ج ماده 27 اصلاحی لایحه مذکور موافقت نکردند.

در ادامه با پیشنهاد حذف بند ج ماده 27 اصلاحی با 161 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

لذا گزارش به استناد بند ص) ماده 27 اصلاحی لایحه مذکور؛ به منظور محرومیت زدایی از مناطق محروم و تسریع در تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی به ویژه طرح های آموزشی خیریه نیمه تمام، یک واحد یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.

منابع حاصل پنجاه درصد (50%) به منابع عمومی دولت و پنجاه درصد (50%) به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یابد.

منابع حاصل از مشارکت دولت برای تکمیل پروژه‌های عمرانی با اولویت پروژه‌های واقع در مناطق و شهرک‌های محروم با تأکید بر آب شرب و راه‌های روستایی، راه‌های بین مزارع، شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، پروژه‌های جمع‌آوری آب، مبدا و مقصد اسکله‌ها مصرف می‌شود. محصولات کشاورزی، محرومیت زدایی حومه شهرها و برنامه ریزی برای ورزش، سلامت، زنان و خانواده، امور فرهنگی، دفاعی، امنیتی، زیارتی و هلال احمر.

منابع اختصاص یافته به وزارت آموزش و پرورش برای تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و دانشگاه های فنی و حرفه ای شهید رجایی مصرف می شود.

ج- استانهایی که درآمدهای مالیاتی سالانه آنها نسبت به سال قبل بیش از چهل درصد (40%) رشد داشته باشد، بیست درصد (20%) مالیاتهای مازاد بر چهل درصد (40%) به استانهای مذکور تحویل خواهد شد. استان ها

* مخالفت مجلس با افزایش پایه مالیاتی

در ادامه نمایندگان در این جلسه و در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه با پیشنهاد حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات و دیلیجان در مجلس، بند ج ماده 27 را با 145 رای حذف کردند. . موافق، 48 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 28 نماینده حاضر در جلسه با حذف این بند موافقت کردند.

علیرضا سلیمی درباره پیشنهاد حذف بند ج ماده 27 گفت: آنچه در این حکم آمده خلاف قانون است و باعث افزایش قیمت ها می شود که باعث فشار به مردم و ایجاد نارضایتی می شود.

نماینده مردم محلات و دیلیجان در مجلس ادامه داد: درست است که مجوز این حکم به دولت داده شده است، اما این درست نیست که ما حکمی را صادر کنیم که به مردم فشار بیاورد و منجر به افزایش شود. در خشونت قیمت ها و در نتیجه باعث نارضایتی می شود، لذا حذف این قاعده ضروری است.

ماده 27 حذف بند ج مقرر می دارد: استان هایی که درآمدهای مالیاتی سالانه آنها نسبت به سال قبل بیش از چهل درصد (40%) افزایش یافته است، بیست درصد (20%) مالیات مازاد بر چهل درصد (40%) وصول می شود. ، در اختیار همین استان ها قرار می گیرد.

لازم به ذکر است مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه کل کشور باید به تصویب شورای نگهبان برسد و به ترتیب توسط رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود. تا آنها به قانون تبدیل شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.