به گزارش رکنا، جمشید شایانفر گفت: نزدیک به 12 هزار نهاد در صندوق کارکنان دولت وجود دارد. مطمئن ما یک انتقال داریم که فرآیند اعتباربخشی بیمه کارکنان دولت به این صورت است که به ازای هر لیست حق بیمه ای که مؤسسه بیمه شده در پایان ماه برای بیمه سلامت ارائه می دهد، سیستم های بیمه به طور خودکار به مدت 2 ماه اعتبار بیمه شده را افزایش می دهند. .

مدیرکل بیمه و پیمانکاری منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که اعتبار بیمه ای کارکنان دولت منوط به پرداخت حق بیمه نیست و فقط فهرستی در انتهای شماره ارسال می شود. ماه تاکید می شود، لذا انتظار می رود لیست مورد نظر به موقع به شرکت بیمه ارسال شود. بنابراین اعطای اعتبار بیمه به کارکنان دولت به هیچ وجه مستلزم مراجعه آنان به باجه ها نیست.

وی تصریح کرد: در شهریور ماه سال جاری از نزدیک به 12 هزار شرکت بیمه تنها 60 شرکت لیست را به موقع ارسال نکرده اند، پرونده حق بیمه را به موقع ارسال نکرده اند. به منظور خدمت رسانی بهینه به کلیه بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت از کلیه موسسات بیمه ای تقاضا می شود لیست حق بیمه کارکنان خود را در موعد مقرر و در پایان هر ماه به بیمه سلامت ارائه نمایند.