افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

بیایید تجهیزات پنوماتیک را بهتر بشناسیم

  • کد خبر : 126484
بیایید تجهیزات پنوماتیک را بهتر بشناسیم

به گزارش بازار، یکی از مواردی که امروزه تقریباً در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، تجهیزات پنوماتیکی است و یکی از انواع انرژی است که حداکثر مصرف آن در صنعت است. پنوماتیک یک کلمه یونانی به معنای باد است و دلیل نامگذاری آن در سیستم های صنعتی این است که انرژی با استفاده […]

به گزارش بازار، یکی از مواردی که امروزه تقریباً در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، تجهیزات پنوماتیکی است و یکی از انواع انرژی است که حداکثر مصرف آن در صنعت است. پنوماتیک یک کلمه یونانی به معنای باد است و دلیل نامگذاری آن در سیستم های صنعتی این است که انرژی با استفاده از هوای فشرده منتقل می شود. تجهیزات پنوماتیک با هوای فشرده و گازهای بی اثر کار می کنند و کاربردها و کاربردهای زیادی در صنایع دارند. در این مقاله به طور مختصر به بررسی تجهیزات پنوماتیک و اجزای آن می پردازیم و با کاربرد آن در صنعت آشنا می شویم. بنابراین اگر شما هم به فکر خرید تجهیزات پنوماتیک هستید با اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید.

روش های انتقال انرژی

قبل از بررسی تجهیزات پنوماتیک به بررسی روش های انتقال انرژی می پردازیم. به طور کلی 3 روش اصلی برای انتقال انرژی وجود دارد که عبارتند از:

  • گیربکس مکانیکی برای فواصل کوتاه مناسب است و برای انتقال از قطعاتی مانند چرخ دنده و زنجیر استفاده می شود.
  • انتقال برق با کمک انرژی الکتریکی که از طریق سیم و کابل جریان می یابد انجام می شود و به همین دلیل انتقال انرژی در فواصل طولانی بسیار سریع است.
  • انتقال سیال تحت فشار در سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک استفاده می شود.

ساختار

تجهیزات پنوماتیک در صنعت امروزی جایگاه ویژه ای دارند و به انرژی های پاک، ارزان و کم خطر معروف هستند. در این قسمت قصد داریم با ساختار و اجزای تجهیزات پنوماتیک آشنا شویم.

تولید هوای فشرده

تولید هوای فشرده معمولاً از طریق کمپرسور انجام می شود، اما در برخی موارد این فرآیند به کمک مخزن انجام می شود. البته فراموش نکنید که استفاده از کمپرسور امری عادی و متداول است اما در مواردی که امکان راه اندازی وجود ندارد از مخزن استفاده می شود. کمپرسور وظیفه متراکم کردن سیال یا هوای داخل محفظه را بر عهده دارد. عملکرد فشرده سازی گاز نیز در مخزن استفاده می شود و در مخزن تحت فشار نگهداری می شود و در محل مورد نیاز استفاده می شود. کپسول های اکسیژن، دی اکسید کربن، نیتروژن و آرگون از این عملکرد استفاده می کنند.

یکی مراقب بودن

واحد مراقبت پنوماتیک در مسیر هوای فشرده قرار می گیرد و این جریان هوا قبل از ورود به ایستگاه کاری از این واحد عبور می کند. واحد تعمیر و نگهداری شامل یک فیلتر هوا، یک تنظیم کننده فشار با گیج فشار و یک گریس نیپل می باشد. فیلتر رگولاتور در تجهیزات پنوماتیک به عنوان PCU یا به عنوان بخشی از واحد نظارت نصب می شود.

شیر برقی پنوماتیک

یکی از ابزارها و قطعات مهم و مورد استفاده، شیر پنوماتیکی است. به دلیل سهولت استفاده و سادگی در ساخت این ابزار کاربردی، از این قطعه صنعتی در تمامی تجهیزات پنوماتیک استفاده می شود. در صنایع مختلف سیالات مختلفی در خطوط جریان وجود دارد که فشار و شدت جریان این سیالات باید با ابزار دقیق کنترل شود. شیر آب برقی یکی از اینها خواهد بود. شیر برقی از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • بدنه اصلی
  • قرقره
  • شیر برقی
  • سیم پیچ
  • بهار

شیر برقی پنوماتیکی با ایجاد میدان مغناطیسی در داخل سیم پیچ ها شروع به کار می کند، سپس این جریان به شیر برقی منتقل می شود و در نهایت شفت نصب شده در داخل شیر برقی با سرعت بسیار بالایی حرکت می کند و با برخورد به قرقره حرکت می کند تا بچرخد. چپ و راست. این افست مهم است زیرا جریان هوا را به پورت های مختلف هدایت می کند.

شیر زاویه ای نوعی شیر است که با نام های دیگری مانند شیر زاویه ای پنوماتیک یا شیر خاموش کننده که یک شیر پیستونی زاویه دار است که با عملکرد پنوماتیک مونتاژ می شود، شناخته می شود. ساختار این شیر زاویه ای از دو پورت عمودی تشکیل شده است که وظیفه آنها کنترل، تنظیم و جلوگیری از جریان سیالات در لوله ها می باشد. عملکرد این شیر پنوماتیکی با محرک پنوماتیکی است که ساقه آن با دیسک یا دوشاخه عمود بر نشیمنگاه می باشد و با فرمان محرک بادی مسیر سیال موجود را کنترل کرده و در مواقع لزوم مسیر عبور را مسدود یا وصل می کند.

این شیر توسط جریان هوا تحریک می شود و جریان سیال توسط فشار هوا بر روی پیستون و میله کنترل می شود. این شیرهای زاویه دار به صورت بازشو معمولی موجود هستند که در حالت عادی باز می شوند و با اعمال فشار بسته می شوند. نوع دوم بسته شدن معمولی است، همانطور که از نام آن پیداست، برخلاف باز شدن معمولی، این شیرها معمولاً با اعمال فشار روی پیستون بسته و باز می شوند. این شیرها از نظر عملکرد به دو دسته دستی و دستی تقسیم می شوند. دریچه پنوماتیک تقسیم شده اند

بیایید تجهیزات پنوماتیک را بهتر بشناسیم

محرک پنوماتیک

محرک پنوماتیک گنجانده شده است جک پنوماتیکسیلندر پنوماتیک دوار، گیره و جک بدون صلب یا بدون راد، قطر پیستون عامل مهم و تعیین کننده در انتخاب سیلندر است. هوای فشرده وارد کمپرسور یا مخزن می شود و سپس این سیال و جریان به واحد مراقبت می رسد، سپس هوای فیلتر شده وارد شیر پنوماتیک می شود و بسته به کارایی و نیاز سیستم طراحی شده، تغییرات دبی، فشار اعمال می شود. جهت. و در نهایت این سیال یا جریان وارد اپراتور می شود.

بیایید تجهیزات پنوماتیک را بهتر بشناسیم

شیلنگ و لوله

لوله ها و شیلنگ ها در تجهیزات پنوماتیک به طور متفاوتی استفاده می شوند. شیلنگ ها معمولا در سیستم های فشار ضعیف و لوله ها در سیستم های فشار قوی استفاده می شوند. زمانی که قصد داریم سیال یا هوای فشرده داخل کمپرسور را به تجهیزات انتقال دهیم، باید به نکاتی مانند حجم جریان، افت فشار در طول مسیر، ایمنی خط انتقال سیال و سازگاری خطوط انتقال با محیط توجه کرد. . . شرایط برای انتقال جریان سیال به سیستم، بهترین گزینه استفاده است شیلنگ پنوماتیک و در انتخاب آن باید شرایط محیطی مانند فشار هوا، گرما، رطوبت و سایر عوامل دخیل در نظر گرفته شود.

در این مقاله به بررسی تجهیزات پنوماتیک می پردازیم و شما را با ساختار آن آشنا می کنیم. اگر شما هم قصد خرید تجهیزات پنوماتیک و آشنایی بیشتر با این سیستم ها را دارید، می توانید مطالب مربوط به این سیستم ها را در آدرس زیر مطالعه کنید. سایت کنترل برق بازدید و خرید تجهیزات پنوماتیک با دید جامع. در ضمن کارشناسان پاور کنترل ما آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان می باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.