افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

توصیه های طب ایرانی برای ورزش و تغذیه دیابتی ها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 126377
توصیه های طب ایرانی برای ورزش و تغذیه دیابتی ها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مقیمی با اشاره به اهمیت ورزش و تحرک در کنترل دیابت گفت: از دیدگاه طب سنتی ورزش یکی از اصول مهم حفظ سلامت است که به پیشگیری و درمان بیماری ها کمک می کند. و دارای اثرات مثبت فراوانی از جمله کاهش خطر، ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش فشار […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مقیمی با اشاره به اهمیت ورزش و تحرک در کنترل دیابت گفت: از دیدگاه طب سنتی ورزش یکی از اصول مهم حفظ سلامت است که به پیشگیری و درمان بیماری ها کمک می کند. و دارای اثرات مثبت فراوانی از جمله کاهش خطر، ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش فشار خون، حفظ توده عضلانی، کاهش چربی بدن، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش وزن در بیماران دیابتی است.

وی با بیان اینکه متخصصان پزشکی ایران ورزش را مشروط به شرایطی می دانند که در صورت عدم رعایت آنها سلامت فرد را به خطر می اندازد، تصریح کرد: ورزش باید در حد متوسط ​​باشد زیرا حرکت زیاد مواد مورد نیاز بدن را همراه با فضولات از بین می برد. بدن لاغر و خشک به خصوص در بیماران دیابتی با مزاج خشک که مزاج آنها برای گرمای بیش از حد ناشی از ورزش شدید مناسب نیست.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به اهمیت تنظیم زمان ورزش با زمان غذا خوردن در بیماران دیابتی، تصریح کرد: بهترین زمان بین یک تا دو ساعت پس از صرف غذا است. ورزش در حالت گرسنگی جایز نیست زیرا بدن در این حالت به غذا نیاز دارد و ورزش نیز مواد معدودی را که بدن در این حالت از آن تغذیه می کند از بین می برد و در افراد دیابتی باعث کاهش بیش از حد قند خون و عوارض ناشی از آن می شود. توسط آن .

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از غذا نباید ورزش کرد زیرا هضم غذا هنوز کامل نشده و باعث ناراحتی گوارشی می شود. وقتی غذا می خورید بدن برای هضم آن به زمان نیاز دارد و اگر در این بین ورزش کنید این فرصت را از بدن خود می گیرید.

مقیمی یادآور شد: در فصل بهار بهترین زمان برای ورزش حوالی ظهر، تابستان در ابتدای روز و در زمستان در پایان روز است و به طور کلی ورزش های شدید و سنگین در هیچ شرایطی برای بیماران دیابتی مناسب نیست. زمان . . فصل و زمان

این متخصص پزشکی ایران گفت: اگر بیمار به دلایلی نتواند ورزش کند، ماساژ بدن می تواند تا حدودی بی حرکتی بیمار را جبران کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.