افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

280 آلمانی موفق به ترک نوار غزه شدند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 126352

گزارش کردن خبرگزاری بیشتر به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که تاکنون بیش از 280 شهروند آلمانی نوار غزه را ترک کرده اند. وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 280 شهروند آلمانی موفق به ترک نوار غزه به همراه خانواده های خود شده اند. به همین ترتیب بیش […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشتر به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که تاکنون بیش از 280 شهروند آلمانی نوار غزه را ترک کرده اند.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 280 شهروند آلمانی موفق به ترک نوار غزه به همراه خانواده های خود شده اند.

به همین ترتیب بیش از 800 شهروند خارجی روز یکشنبه با هماهنگی سازمان ملل و مصر از این گذرگاه عبور کردند. رافاغزه را ترک کردند و وارد مصر شدند. این بیشترین تعداد گذرگاه ها در یک روز از زمان آغاز تخلیه نوار غزه است. آخرین تخلیه اتباع خارجی از غزه روز پنجشنبه 18 نوامبر انجام شد که بیش از 300 نفر از این گذرگاه تخلیه شدند. رافا وارد مصر شدند.

اکثر افرادی که غزه را ترک کردند شهروندان مصری، فلسطینی با تابعیت مضاعف و شهروندان کشورهای دیگر بودند که برای کار یا تحصیل در غزه زندگی می کردند.

از سوی دیگر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که ما می‌خواهیم از جان غیرنظامیانی که در غزه گرفتار شده‌اند، محافظت کنیم، چه کسانی که می‌خواهند منطقه درگیری را ترک کنند و چه کسانی که می‌خواهند در منطقه درگیری بمانند.

صلیب سرخ بین بین المللی تاکید کرده است که ما به شدت نگران شرایط ناامن تخلیه غیرنظامیان در نوار غزه هستیم.

به گفته صلیب سرخ بین المللینوار غزه جنوبی برای پاسخگویی به نیازهای تعداد زیادی از آوارگان غزه مجهز نیست و بسیاری از آوارگان فلسطینی به امکانات اولیه دسترسی ندارند.

صلیب سرخ بین بین المللی وی همچنین افزود که 100000 آواره در غزه فاقد نیازهای اولیه زندگی هستند و وضعیت غزه به سرعت در حال نزدیک شدن به یک فاجعه انسانی است.

همچنین امیر قطر در تماس تلفنی. بایدن رئیس جمهور آمریکا با وی در مورد لزوم آتش بس فوری، پرهیز از خونریزی مردم غزه، حمایت از غیرنظامیان و باز کردن دائمی گذرگاه موافقت کرد. رافا تاکید کرد.

در همان زمان آنتونیو چشمک زدن وزیر خارجه آمریکا با شیخ محمد بن برده رحمان آل ثانی، نخست وزیر، درباره وضعیت غزه و جنگ صحبت کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دو طرف در مورد انتقال مجروحان به خارج از کشور و کمک های بشردوستانه به نوار غزه گفتگو کردند.

وزرای خارجه آمریکا و قطر همچنین ایجاد یک کریدور امن برای خروج اتباع خارجی از نوار غزه را بررسی کردند.

از سوی دیگر «اسامه حمدان» یکی از رهبران حماس در گفت و گو با شبکه الجزیره اعلام کرد که طرف اسرائیلی مانع از آزادی اسرای خود می شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که توافق نهایی نشود، نمی توان گفت که به توافق تبادل زندانی نزدیک یا دور هستیم.

این رهبر حماس تاکید کرد: متن توافقنامه تبادل اسرا به گونه ای نهایی نشده است که اهداف را برآورده کند و رژیم صهیونیستی در تلاش برای سرکوب مقاومت و مقاومت است. واسطه ها فشار روانی ایجاد کند

ابوحمدان وی افزود: دولت غزه فلسطینی خواهد بود و به هیچ طرف خارجی اجازه دخالت نمی دهیم و برادران ما در رام الله باید بدانند که همه ما مورد حمله و هدف مهاجمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: «هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند اراده و خواست مقاومت فلسطین را از بین ببرد زنگ تفريحاشتباه کردن و فریب دادن خود سخت است.

اسامه حمدان تاکید کرد: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست، ظرفیت مقاومت بیشتر از پیش بینی و انتظار دشمن بود.

همچنین قبلا روزنامه یدیوت آهرونوت وی از مجروح شدن 29 اسرائیلی از جمله 7 سرباز امروز در چند حمله حزب الله لبنان خبر داد.

در حالی که فیلم های منتشر شده نشان می دهد که چندین صهیونیست به طور قطعی کشته شده اند، ارتش صهیونیستی هیچ خبری از کشته شدن آنها منتشر نکرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.