افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

وزیر امور خارجه ایران گزارشی از سفر رئیس جمهور به عربستان ارائه کرد

  • کد خبر : 126291
وزیر امور خارجه ایران گزارشی از سفر رئیس جمهور به عربستان ارائه کرد

کد خبر: ۵۱۹۳۸ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۲۲:۳۵:۱۲ وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از نشست فوری سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض ارائه کرد. به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه اینستاگرام وی گزارشی از نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض ارائه کرد. حسین امیرعبداللهیان نوشت: روز […]

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از نشست فوری سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض ارائه کرد.



به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه اینستاگرام وی گزارشی از نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض ارائه کرد.

حسین امیرعبداللهیان نوشت: روز شنبه ۲۹ آبان ماه به همراه آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی عازم ریاض شدیم.

از روزهای اول جنایات وحشتناک اسرائيل در غزه ایده برگزاری نشست سیاسی در سطح عالی با حضور سران کشورهای اسلامی برای اتخاذ تصمیمات جمعی در حمایت از فلسطین به پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان و با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه (سازمان همکاری اسلامی) و در رایزنی های دیپلماتیک مورد توجه قرار گرفت.

این نشست اگرچه با یک ماه تاخیر برگزار شد، اما بار دیگر بر اهمیت فلسطین و قدس به عنوان عامل مهم همگرایی در جهان اسلام تاکید کرد.

رئیس جمهور کشورمان که با ده پیشنهاد مهم، عملیاتی و فوری در این جلسه شرکت کرده بود، تصمیم گرفت تصمیمی قاطع به نفع ملت فلسطین از جمله توقف کشتار و نسل کشی غزه، حذف کامل غزه اتخاذ کند. محاصره انسانی و قطع هرگونه روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی، تشکیل دادگاه بین المللی برای تعقیب و مجازات سران و جنایتکاران رژیم صهیونیستی و آمریکا، ایجاد صندوق ویژه برای بازسازی فوری. غزه و ارسال گسترده کاروان های کمک های بشردوستانه برای مردم فلسطین از کشورهای اسلامی.

جمهوری اسلامی ایران راه حل اولیه و دائمی فلسطین را بر اساس قوانین بین المللی، برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت آن با مشارکت همه فلسطینی های اصیل در داخل و خارج از این سرزمین می داند، چیزی که همیشه خواهد داشت. در عالی ترین عرصه های سیاسی برجسته شد. سطوح

در نشست کارشناسان عالی رتبه برای تهیه بیانیه نهایی اجلاس، طبق روال معمول، ملاحظات ایران در مورد بندهای این بیانیه رسما اعلام و از طریق یک مقام یادداشت به دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی ارسال شد.

دیدارهای دوجانبه با مقامات ارشد مصر، مالزی، عربستان سعودی، موریتانی، نیجریه، سوریه، قطر، لبنان و سودان از دیگر برنامه های فشرده این سفر مهم بود. در این دیدارها علاوه بر توجه به تحولات فلسطین، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و زمینه های قوت در روابط مورد بررسی قرار گرفت.


آیا این خبر برای شما مفید بود؟



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.