افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

علاقه روس ها به لوازم ایرانی پس از تحریم روسیه

  • کد خبر : 126285
علاقه روس ها به لوازم ایرانی پس از تحریم روسیه

گزارش کردن آکنگار به نقل از دنیای اقتصاد; یک تولیدکننده لوازم خانگی به برخی موانع تولید در این بخش پرداخت و تاکید کرد که باز شدن بازار روسیه فرصت خوبی برای ایرانیان ایجاد کرده است. ابراهیم فتح الهی تاکید کرد: تلاش کارخانجات برای افزایش تولید حتی در شرایط رکود. بازار لوازم خانگی وی ابتدا درباره […]

گزارش کردن آکنگار به نقل از دنیای اقتصاد; یک تولیدکننده لوازم خانگی به برخی موانع تولید در این بخش پرداخت و تاکید کرد که باز شدن بازار روسیه فرصت خوبی برای ایرانیان ایجاد کرده است.

ابراهیم فتح الهی تاکید کرد: تلاش کارخانجات برای افزایش تولید حتی در شرایط رکود. بازار لوازم خانگی وی ابتدا درباره مشکلات تهیه و دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت بیان کرد: یکی از مواد اولیه مهم برای تولید لوازم خانگی بزرگ ورق فولادی است. خوشبختانه در تهیه آن نسبت به سال های گذشته با مشکل بزرگی مواجه نیستیم. برای تولید برخی محصولات دیگر مانند جاروبرقی به دلیل وجود مواد پلاستیکی نیاز ما به پلاستیک افزایش یافته و به دنبال مواد اولیه آن هستیم.

وی در این خصوص ادامه داد: از سوی دیگر برای تهیه برخی محصولات دیگر به مواد اولیه خارجی نیاز داریم اما برخی قوانین گمرکی مشکلاتی را ایجاد می کند. متاسفانه قوانین گمرکی به سرعت تغییر می کند و این تغییرات متعدد و سریع بخشنامه ها و مقررات یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر تولیدکنندگان و صنعتگران کشور می شود. این در حالی است که ما نمی توانیم آزادانه مواد اولیه خارجی را خریداری کنیم زیرا برخی محدودیت های بانکی بین المللی شرایط را برای تولیدکنندگان ایرانی بسیار سخت کرده است.

این فعال است صنعت لوازم خانگی کشوری در خصوص چالش تولیدکنندگان با گمرک افزود: اگر تولیدکنندگان از قبل از تغییرات قوانین گمرکی مطلع شوند، شاید بهتر بتوانند با شرایط موجود سازگار شوند. اما تولیدکننده به دلیل این تغییرات مداوم انرژی و انگیزه خود را از دست می دهد و این برای تولید مداوم و با کیفیت مناسب نیست. اگر این شرایط تغییر نکند و فشار بر تولیدکننده ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش تولید در حوزه لوازم خانگی باشیم.

قاچاق؛ این یک قاتل تولید است.

این شرکت تولید کننده لوازم خانگی. داده ها وی همچنین به وضعیت نامطلوب ورود کالای قاچاق به بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر درصد قابل توجهی از لوازم خانگی کوچک به صورت قاچاق وارد بازار کشور می شود. متاسفانه کنترل کافی بر قاچاق لوازم خانگی وجود ندارد. اینکه کالای قاچاق چگونه و با چه وسیله ای وارد کشور می شود بسیار عجیب و گاه باورنکردنی است. اما به دلیل تفاوت قیمت ارز در کشور و دلایل دیگر، قاچاق به یک راه بسیار مطلوب و کم هزینه تبدیل شده است که وضعیت تولید ملی را به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد به دلیل اینکه به دنبال گارانتی و خدمات پس از فروش هستند اقدام به خرید لوازم خانگی ایرانی می کنند. تولیدکننده ایرانی مالیات، گمرک و… می پردازد اما هرکس اقدام به واردات کالای قاچاق کند از یک سو آن مبالغ را به دولت پرداخت نمی کند و از سوی دیگر با این اقدام به تولید ملی نیز ضربه می زند. بنابراین نیاز است که سیاستگذاران راهکار مناسبی برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازارها داشته باشند. قطعاً اگر ورود گسترده کالاهای خانگی قاچاق به بازار کنترل نشود، دود آن هم به چشم تولیدکننده و هم به چشم مسئولان می رود، زیرا کالای قاچاق است که تولید را می کشد.

این فعال حوزه لوازم خانگی یادآور شد: البته تنها قاچاق نیست که بازار لوازم خانگی را تحت الشعاع قرار می دهد و به مصرف کننده آسیب می رساند. در برخی موارد فروش لوازم تقلبی به افراد دیده می شود که تولید کننده ایرانی را نیز با مشکل مواجه کرده است. به عنوان مثال دیده شده است که برخی از محصولات تقلبی با نام های خارجی و یا حتی برندهای معتبر ایرانی در بازار به فروش می رسد و خریدار را نسبت به تولیدکننده داخلی بی اعتماد می کند. به نظر می رسد دولت باید راه های جدیدی را برای بهینه سازی بازار لوازم خانگی و جمع آوری محصولات قاچاق و تقلبی بیاندیشد چرا که برنامه های قبلی به خوبی جواب نداده است.

مزایای خدمات پس از فروش قدرتمند

ابراهیم فتح الهی در بخشی دیگر از سخنان خود به خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: داشتن شبکه خدمات پس از فروش قوی و مطلوب کمک شایانی به تولیدکننده و مصرف کننده خواهد کرد. در این صورت مصرف کننده با خیالی آسوده اقدام به خرید می کند و وجود خدمات پس از فروش مناسب می تواند به او اطمینان دهد که از خریدش حمایت می شود. از طرفی این خدمات تولید کننده را مجبور می کند تا کیفیت محصولات خود را برای جلب رضایت مصرف کننده بالا ببرد. بنابراین این رویداد می تواند مبنای اطمینان به محصول و خریدهای متوالی باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: در واقع خدمات پس از فروش مزیت بزرگ کالاهای غیر بازاری است و از این طریق می توانید انگیزه بیشتری برای تولید بیشتر و با کیفیت بهتر داشته باشید. از این حیث سازمان استاندارد کالا را به صورت دوره ای کنترل و بررسی می کند و گزارش کار را از سازنده دریافت می کند تا شرایط مساعد وجود داشته باشد.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی وی در خصوص چالش تامین برخی از قطعات نیز گفت: برای واردات برخی از قطعات لوازم خانگی به کشور با محدودیت مواجه هستیم به همین دلیل در چند سال گذشته سعی کردیم قطعات بیشتری از کالاها را با استفاده از قطعات داخلی تولید کنیم.

اما بخش هایی از صنعت لوازم خانگی مانند بردهای الکترونیکی و سنسورها وجود دارد که یا در داخل کشور تولید نمی شود و یا تولید آنها در کشور توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل از سیاست گذاران این صنعت می خواهیم که شرایط را برای ورود این قطعات خارجی فراهم کنند تا بتوانیم کیفیت مورد نیاز مصرف کنندگان را تامین کنیم. عجیب است که برخی از قطعات داخلی که شرایط رقابت با نمونه های خارجی را ندارند با قیمت بسیار بالایی به دست سازنده می رسد.

وی افزود: ما در شرایط فعلی که تامین قطعات خارجی با مشکلاتی همراه است، تمایل زیادی به استفاده از قطعات داخلی داریم اما موانع متعددی وجود دارد که مانع از تولید این قطعات یا مواد اولیه می شود. باید در نظر داشت که در شرایط فعلی، تولیدکننده ای که توانایی نوآوری در محصولات خود را نداشته باشد، خواه ناخواه از رقابت در بازار صرف نظر می کند.

بازار روسیه را تسخیر کنید

ابراهیم فتح الهی به بحث صادرات پرداخت و بازار روسیه را برای ایرانیان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به همه مشکلات ذکر شده برای تولید، به دنبال صادرات لوازم خانگی هستیم. ما تجربه صادرات به عراق و افغانستان را داریم و در حال حاضر بازار روسیه نیز در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی است. در حال حاضر بازار روسیه برای ما بسیار مساعد شده و سهم تولیدکنندگان ایرانی در بازار این کشور رو به افزایش است. این اتفاق به این دلیل است که روسیه تحت تحریم های بین المللی است و دیگر کشورها تمایلی به صادرات به این کشور ندارند. در شرایطی که حتی کشوری مانند چین نمی تواند به راحتی محصولات خود را به روسیه صادر کند، بازرگانان ایرانی از این پس می توانند با سهولت بیشتری محصولات خود را به این کشور ارسال کنند و سهم بازار خود را در این کشور گسترش دهند. به همین دلیل روس ها مشتاق خرید لوازم منزل ایرانی و حتی التماس برای واردات محصولات با کیفیت ایرانی هستند. اخیراً 2 کانتینر کالای خانگی به روسیه صادر کردیم و منتظر دریافت پول هستیم.

کمک موثر در برگزاری نمایشگاه.

این تولیدکننده لوازم خانگی در پایان درباره مزیت های برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی ایران (هماکس 2023) گفت: نمایشگاه ها محلی برای ارائه جدیدترین محصولات و نوآوری های تولیدکنندگان در سراسر جهان است. خوشبختانه در ایران نمایشگاه های مختلفی برای صنایع مختلف برگزار می شود که یکی از آنها مربوط به دستاوردهای لوازم خانگی کشور است.

خوشبختانه این نمایشگاه (هماکس) در سال های اخیر کمک زیادی به تولیدکنندگان داخلی کرده و منجر به انعقاد قرارداد با تعدادی از خریداران داخلی و خارجی شده که ضمن ارائه جدیدترین محصولات و فناوری ها، کمک شایانی به تولیدکنندگان نیز خواهد کرد. .

وی در این خصوص افزود: خوشبختانه برخی از تولیدکنندگان قطعات لوازم خانگی نیز در نمایشگاه Hammax 2023 حضور داشتند که شرایط همفکری و مشاهده نوآوری های آنها منجر به تحول و تولید بهتر و با کیفیت بالاتر می شود. از سوی دیگر، افراد و مصرف کنندگانی هستند که با محصولات جدید آشنا هستند و می توانند تصمیمات بهتری برای خرید خود بگیرند. از این رو برگزاری نمایشگاه همواره با مزیت های بسیاری برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان همراه بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.