افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

هواداران پرسپولیس طاقت چنین روندی را ندارند/بدترین روزهای یحیی!

  • کد خبر : 126166
هواداران پرسپولیس طاقت چنین روندی را ندارند/بدترین روزهای یحیی!

به گزارش “ورزش سه”، شاید بزرگترین نقطه ضعف این روزهای پرسپولیس ضعف این تیم در ایجاد موقعیت در دروازه حریف باشد. امید به صفر گلزنی استقلال تاجیکستان در جدال با سپاهان با حمله قابل توجهی روی دروازه پیام فریش همراه نشد و تنها شوت های از راه دور به امید گلزنی این تیم تبدیل شد. […]

به گزارش “ورزش سه”، شاید بزرگترین نقطه ضعف این روزهای پرسپولیس ضعف این تیم در ایجاد موقعیت در دروازه حریف باشد. امید به صفر گلزنی استقلال تاجیکستان در جدال با سپاهان با حمله قابل توجهی روی دروازه پیام فریش همراه نشد و تنها شوت های از راه دور به امید گلزنی این تیم تبدیل شد. سرمربی سرخ ها در لحظات پایانی به مدافع بلند قامت خود نگاه کرد تا در فاز هجومی از پاس ها استفاده کند و تنها یکی از آن پاس ها به موقعیت متصل شد و ضربه گلسیانی با اختلاف کم به بیرون رفت. .

علاوه بر بیماری ها و مصدومیت هایی که این روزها یحیی گل محمدی و پرسپولیسی ها را تهدید می کند، شاید امروز بتوان به ضعف بزرگ این تیم در خرید و فروش بیشتر توجه کرد. عدم حضور پررنگ در نقل و انتقالات تابستانی با استدلال کمبود بازیکن آزاد و منابع مالی لازم، پرسپولیس را به جایی رسانده است که حتی نیمکت نشینان رقیبش نیز حسرت بزرگی برای این تیم تلقی می شود.

یحیی گل محمدی در چند فصل گذشته همان جمله ای را می گفت که سرمربی برانکو ایوانکوویچ بود و تنها آرزویش جذب یک مهاجم گلزن و سازنده بود. البته فصل گذشته این اتفاق افتاد و آنها موفق شدند یورگن لوکادیا را به خدمت بگیرند اما مشخص نشد این مهاجم هلندی چگونه توانسته پاسپورت و اجازه خروج از ایران را قبل از دربی و در آینده حتی با این تیم بگیرد. گل های او در چین با تیم جدیدش.

پرسپولیس و البته یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات تابستانی بیشتر روی جذب مهاجم متمرکز بودند. سرمربی سرخ ها با وجود نگرانی شدید در خط دروازه اش که با جدایی احمد گوهری فقط بیرانوند (به عنوان دروازه بان باتجربه) را در لیست داشت، خواستار صرفه جویی در بودجه برای جذب مهاجمی کارآمد شد و این عاملی شد. همانطور که توسط خودش و همچنین مدیریت بیش از 20 بازیکن برای نظارت در این پست نشان داده شده است. اما بودجه باشگاه در کنار یک مانع دیگر مربوط به آزاد نبودن برخی از بازیکنان منتخب، دست آنها را خالی کرد.

در ترکیب فعلی پرسپولیس، خط هافبک این تیم شاید مهم ترین نقطه قرمزها باشد که از بازیکنان، تکنسین ها و گلزنان کارآمدی تشکیل شده است. بازیکنانی مانند سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه در کنار میلاد سرلک و حتی مسعود ریگی قطعا نیاز شما را در این دپارتمان برطرف خواهند کرد. اما پاسخ به این سوال چندان سخت نیست که چرا این ستاره ها یک بازی گیج کننده و ناتمام را در خط هافبک دنبال می کنند و خبری از پاس های طلایی آنها نیست.

کمبود بازیکن گلزن مطمئنا بزرگترین نقطه ضعف این روزهای پرسپولیس است و قطعا این مشکل با حضور امثال شهاب زاهدی و نبیل باهویی حل نخواهد شد. حتی شکاف رو به جلو که باعث شد قرمزها از محمد عمری در این نقش استفاده کنند نیز روی کیفیت آنها تاثیر گذاشته است و این بازیکن تکنیکی و سرعتی که از مرکز زمین با حرکات توپ مقابل مدافعان حریف کار می کند. پا به سمت توپ و تکنیکش کار را سخت کرده است، با فضای کمتری برای حرکت، از دوران اوج خود فاصله گرفته و تنها به حرکات تکنیکی کوتاه و حفظ توپ برای تیمش بسنده می کند.

یک بار دیگر یادآوری می شود که «پرسپولیس در چهار بازی اخیرش تنها سه امتیاز کسب کرده است»! آنها با حضور بیرانوند در دروازه احساس ضعف نمی کنند، حتی غیبت مرتضی پورعلیگنجی هم کار را برایشان سخت تر نکرده است. در خط هافبک با نام ها و ستاره های ذکر شده مطمئناً می توانند نمایشی چشمگیر به نمایش بگذارند (چون در فینال فصل گذشته درخشش مثلثی که توسط ترابی، سروش رفیعی و سعید صادقی تشکیل شده بود نقش بسزایی داشت). نقشی در کسب قهرمانی این تیم). اما اظهارات ملال آور مدیریت و کادرفنی در پنجره تابستانی که با مرگ ناامیدکننده همراه بود (باید مهاجم متناسب با بودجه باشگاه استخدام شود/ مهاجم آزاد مناسب پرسپولیس نیست/ در حال بررسی گزینه ها و … هستیم. .) ضعف امروز این تیم را نشان می دهد که به حدی رسیده است که در چهار بازی اخیر تنها سه امتیاز اضافه کرده و همه شانس های موفقیت و صعود خود را در آسیا و حتی ایران در خطر می بیند.

هواداران پرسپولیس قطعا نمی خواهند این روند ادامه پیدا کند و نمی خواهند تیمشان در طول فصل گرفتار اختلافات داخلی مدیریت و کادرفنی شود و پنجره زمستانی را از دست بدهد. قطعا همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث افت شدید این روزهای پرسپولیس شده است. به نظر شما چه تغییراتی باید در پنجره زمستانی ایجاد کنند؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.