افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

فناوری باید پاسخگوی نیاز صنعت کشور باشد فراخوان نمایشگاه و جشنواره فناوری ربع رشیدی

  • کد خبر : 125936
فناوری باید پاسخگوی نیاز صنعت کشور باشد فراخوان نمایشگاه و جشنواره فناوری ربع رشیدی

به گزارش بازار، امیرحسین اسدی روز یکشنبه (۳۰ آبان) در نشست خبری جایزه ملی فناوری ایران، اظهار کرد: باید شاهد معرفی فناوری‌های مسئله‌محور پاسخگوی نیاز صنعت کشور در تولید با کیفیت و صادرات محور باشیم. . . وی افزود: تشکیل پارک های فناوری در داخل صنعت با استفاده از توانمندی های دانش بنیان برای تغییر […]

به گزارش بازار، امیرحسین اسدی روز یکشنبه (۳۰ آبان) در نشست خبری جایزه ملی فناوری ایران، اظهار کرد: باید شاهد معرفی فناوری‌های مسئله‌محور پاسخگوی نیاز صنعت کشور در تولید با کیفیت و صادرات محور باشیم. . .

وی افزود: تشکیل پارک های فناوری در داخل صنعت با استفاده از توانمندی های دانش بنیان برای تغییر روند فناوری ضروری است.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رتبه بندی شرکت های خدمات پس از فروش در آینده خبر داد و گفت: این یکی از برنامه های وزارت حریم خصوصی است که با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در قالب تفاهم نامه ای که توسط وزارت حراست تهیه شده، 15 تلاش برای بررسی شرکت ها در حوزه بهره وری و خدمات پس از فروش به شرکت ها اختصاص می یابد.

اسدی با بیان اینکه تغییر شاخص های ارزشیابی در ارتباط صنعت و دانشگاه ضروری است تصریح کرد: اکنون بیش از 2000 دانشگاه با سه میلیون دانشجو و 500 مرکز رشد در کشور داریم که توسعه علم و فناوری را بر عهده دارند. . .

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت حراست تاکید کرد: شاخص های ارزیابی صنعت و دانشگاه با یکدیگر متفاوت است در حالی که باید از توانمندی های موجود برای حل مشکلات صنعت کشور استفاده کرد و آمارها نشان می دهد چهار میلیون داریم. شرکت های موجود در کشور که بازار بزرگی را برای فناوران تشکیل می دهد.

وی با اشاره به فراخوان جایزه فناورانه گفت: این جایزه در راستای ارزیابی فناوری از دیدگاه صنعت است که بر این اساس پروژه های برتر فناورانه با قابلیت تجاری سازی و سرمایه گذاری ارائه می شود.

اسدی بیان کرد: هدف از این جایزه نگاه ویژه به فناوری است که در حوزه جوانان فناور، مدرسه فن آور، دانشگاه فناور، رسانه ها و فیلم های حامی فن آور انجام می شود و در نهایت 20 جایزه در چهار رشته در نظر گرفته می شود. در راستای رفع چالش های صنعت است و در این جشنواره بر تعیین اهداف و شاخص های صادرات محور تاکید شده است.

یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) از ۲۳ تا ۲۷ آذرماه در تبریز
رضا کریملو مدیرکل منطقه ویژه ربع رشیدی در ادامه این نشست گفت: زمان برگزاری جشن نمایشگاه رنوتکس از 23 تا 26 آذرماه است.

وی ادامه داد: فناورانی از نقاط مختلف کشور در سطح منطقه ای و بین المللی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ربع رشیدی مدیرعامل سازمان ایجاد و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری گفت: در این نمایشگاه جایزه فناورانه برای اکوسیستم فناورانه کشور در نظر گرفته شده است تا با استفاده از توانمندی های فناورانه، نیازهای صنعت کشور بررسی شود. .

به گفته وی هزار نیاز فناورانه در دبیرخانه این جشنواره و نمایشگاه فناورانه سرشماری شده است.

کریملو با بیان اینکه این جشنواره فناوری با هدف شبکه سازی میان فناوران و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار می شود، گفت: جذب و پرورش ایده های نوآورانه و فناوری های کاربردی، کمک به تجاری سازی فناوری، شناسایی و حمایت از فناوری های برتر و کمک به برندسازی، شناسایی نیازهای جامعه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری آنها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه است.

وی گفت: علاقه مندان برای اطلاع بیشتر از سامانه این جشنواره و نمایشگاه فناورانه به آدرس رنوتکس مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با هدف بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان با محوریت توسعه فناوری و تجاری سازی هر ساله در تبریز برگزار می شود.

این نمایشگاه در سال های اخیر با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری های نوین و پیشرفته ربع رشیدی برگزار می شود که از سال 1395 با تغییر نام به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و نام اختصاری RINOTEX به فعالیت خود ادامه داده است.

اولین دوره این نمایشگاه در سال 1383 برگزار شد و دوره های بعدی از سال 1392 به طور مداوم با فاصله 9 ساله برگزار شد.

تجاری‌سازی فناوری، ایجاد بستری برای تکمیل چرخه علم به فناوری و فناوری به کسب‌وکار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناوری و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان، معرفی قابلیت‌های پژوهشی و فناوری و ایجاد بستری برای کاربرد آنها، ایجاد ارتباطات. بین دانشگاهیان و فناوران بخش‌های مختلف اقتصادی و مدیران اجرایی، ایجاد فضای کسب‌وکار مناسب برای نخبگان علمی و فناوری و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه‌گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان از جمله اهداف اصلی این طرح است. نمایشگاه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.