افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

موضوع اصلاح اساسنامه سازمان هواپیمایی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

  • کد خبر : 125882
موضوع اصلاح اساسنامه سازمان هواپیمایی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش بازار، در جلسه علنی بعدازظهر امروز (یکشنبه 30 آبان) شورای اسلامی شهر در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی 3 ماده 58 این لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. لایحه برنامه هفتم توسعه برای بررسی بعدی. علی اصغر عابستانی در مقابل این بند الحاقی گفت: در این بند سازمان هواپیمایی […]

به گزارش بازار، در جلسه علنی بعدازظهر امروز (یکشنبه 30 آبان) شورای اسلامی شهر در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی 3 ماده 58 این لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. لایحه برنامه هفتم توسعه برای بررسی بعدی.

علی اصغر عابستانی در مقابل این بند الحاقی گفت: در این بند سازمان هواپیمایی را مجبور کرده ایم که اساسنامه خود را در قالب سازمان توسعه اصلاح کند که مشخص نمی کند الگوی اصلاحی چگونه باید باشد، بنابراین ابهام وجود دارد. از طرفی باید این قانون را که در بند 1 ماده 53 احکام دائمی آمده است بپذیریم.

محمد علیپور با پذیرش بند الحاقی 3 ماده 58 گفت: اکنون باید شرایطی ایجاد کنیم که سازمان هواپیمایی بتواند وظیفه حاکمیتی خود را به خوبی انجام دهد. سازمان با محدودیت هایی مواجه است، با اساسنامه این سازمان شرایطی را فراهم می کنیم که دولت اساسنامه سازمان توسعه هواپیمایی را که نقش حاکمیتی دارد به درستی اجرا کند.

نماینده دولت در مخالفت با این بند الحاقی گفت: اساسنامه این سازمان در ماه های گذشته به تصویب هیات مدیره رسیده و ابلاغ شده است. همچنین این بند مغایر با اصول 75 و 126 قانون اساسی است. از سوی دیگر با اصل حاکمیت سازمان مغایرت دارد. حاکمیت سازمانی؛ باید در قالب دولت اداره شود.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با پذیرش این بند الحاقی خاطرنشان کرد: این سازمان یک سازمان راهبردی است و موضوع ترافیک هوایی را کنترل می کند.

دکتر محمدباقر قالیباف در توضیح این بند الحاقی گفت: این بند مغایر اصل 44 است، شما نمی توانید مجموعه ای از شرکت ها باشید و از مزایای شرکت خصوصی بهره مند شوید، از طرفی اگر سازمانی هستید باید حتما کار حاکمیتی خود را انجام دهد شرکت هواپیمایی یک نهاد حساس است، نیاز به عزم قانونی دارد، این سازمان مسئولیت حساس و حاکمیتی دارد و حریم هوایی کشور را کنترل می کند. در نتیجه حل کامل مشکل به کمیسیون ارجاع می شود.

بر اساس این بند الحاقی به کمیسیون تلفیق؛ با توجه به لزوم توسعه هوانوردی کشوری با رویکرد حاکمیتی واحد و اهمیت تقویت سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت در این بخش و در راستای رعایت مفاد ماده (5) قانون هواپیمایی اصلاحی قانون مدنی. و بندهای 1 و 4 ماده 53 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور. دولت موظف است اساسنامه این سازمان را در قالب سازمان توسعه ای (ایفای نقش حاکمیتی و اداری شرکتی) اصلاح کند. به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.