افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

دوربین مداربسته اورجینال را چطور از فیک تشخیص دهیم

  • کد خبر : 125786
دوربین مداربسته اورجینال را چطور از فیک تشخیص دهیم

دوربین مداربسته یک ابراز حفاظتی، نظارتی است که توانایی تصویر  برداری به صورت 24 ساعته از محیط را دارد. این دوربین ها برای کنترل و نظارت بیشتر در هر محیطی اعم از مراکز اداری و تجاری، مراکز خرید، خانه های تابستانی، منازل شخص و… مورد استفاده قرار می گیرند تصاویر ضبط شده توسط دوربین های […]

دوربین مداربسته یک ابراز حفاظتی، نظارتی است که توانایی تصویر  برداری به صورت 24 ساعته از محیط را دارد. این دوربین ها برای کنترل و نظارت بیشتر در هر محیطی اعم از مراکز اداری و تجاری، مراکز خرید، خانه های تابستانی، منازل شخص و… مورد استفاده قرار می گیرند تصاویر ضبط شده توسط دوربین های نظارتی علاوه بر اینکه امکان مشاهده به صورت زنده را دارند در یم فضای ذخیره سازی آرشیو شده و در صورت بروز هرگونه جرم و جنایت می توانید با مراجعه به آرشیو فیلم های دوربین مداربسته پیگیری های لازم را انجام دهید. با توجه به آنچه عنوان کردیم مشخص شد که در اکثر مکان ها این دوربین ها مورد استفاده قرار گرفته و کلیه کسب و کارها برای بهبود شرایط خود دوربین نظارتی خریداری می کنند. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا دوربین مداربسته نمونه های کپی و غیر اصل دارد و اگر چنین است چطور می توان دوربین اصل را از فیک تشخیص داد. در ادامه میخواهیم راهکارهایی را ارئه دهیم که به پشتیبانه ی آنها می توانید دوربین تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهید اما قبل از آن اجازه دهید سوالی را مطرح کنیم. بنظر شما اصلا چه لزومی به خرید کالای اصل است و چرا دوربین مداربسته فول کپی خریداری کنیم؟

چرا دوربین مداربسته اصل بخریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، لزومی ندارد که حتما کالای اصل بخریم دوربین مداربسته فیک هم می تواند در مواردی کار راه انداز و مناسب باشد اما اگر کالای غیر اورجینال هم می خرید باید بدانید که اصل نیست و مورد کلاه برداری قرار نگیرید تا جنس فیک را به اسم اصل به شما بفروشند. در واقع باید تناسبی میان آنچه می خرید با قیمت آن برقرار باشد چون به هر حال دوربین مداربسته فیک معمولا و در اکثر مواقع کالای نامرغوبی است که زیاد نیاز به تعمیر پیدا کرده و خراب می شود و هزینه های جانبی بسیاری دارد. البته در بعضی مواقع هم پیش می آید که دوربینی که خریداری می کنید با آنکه اورجینال نیست از کیفیت مطلوبی برخوردار استعلت آنهم این است که گاهی برند های معتبر به سفارش برند های متفرقه برای آنها دوربین تولید می کنند اما از آنجا که دوربین به سفارش کمپانی دیگری تولید شده است نام و مشخصات کمپانی اصلی روی آن درج نمی شود و به عنوان دوربین مداربسته غیر مرجع فروخته می شود.

چطور دوربین مداربسته اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

برای تشخیص دوربین مداربسته اصل از فیک نیز مانند تشخیص هر کالای اورجینالی از نمونه تقلبی آن باید تفاوت های موجود بین کالای اصل و فیک را بدانید. در ادامه این مقاله قصد داریم این تفاوت ها را باهم بیشتر بررسی کنیم. اصلی ترین تفاوت هایی که بین دوربین اصل و فیک وجود دارند عبارتند از: قیمت دوربین، عدم تطابق امکانات دوربین با امکانات درج شده در دیتاشیت، عدم وجود پارتنامبر دوربین مداربسته

1- تفاوت قیمت دوربین مداربسته اورجینال و کپی

بدیهی است که اصلی ترین وجه تمایز دوربین مداربسته اصل و کپی قیمت انها است. دوربین های کپی قیمت پایین تری دارند ولی با درنظر گرفتن این موضوع که اغلب کیفیت مطلوبی نداشته و عمر مفیدشان کم است حقیقتا ارزش خرید ندارند و مصداق بارز ضرب المثل هیچ ارزونی به مورد نیست می باشند. چراکه چندین برابر هزینه ای را که با خرید کالای غیر اورجینال صرفجویی کردی بعدها باید برای تعمیر دوربین مداربسته خود هزینه کنید.

2- پارتنامبر دوربین مداربسته

کلیه شرکت های سازنده انواع دوربین مداربسته برای دوربین های خود یک پارتنامبر که در واقع نام دوربین است و بیانگر بخشی از ویژگی های دوربین شما است را انتخاب می کنند. در واقع هر حرف یا عدد درج شده در پارتنامبر مشخص کننده یکی از ویژگی های دوربین شما است. به طور مثال پارتنامبر DH-IPC-B1B40 بیان گر یک دوربین مداربسته دام از برند داهوا است که که کیفیت تصویر 4 مگاپیکسلی داشته و تکنولوژی ساخت ip  دارد(یعنی دوربین تحت شبکه است). خب حالا اگر این پارتنامبر را در گوگل سرچ کنید، چنانچه دوربین شما اصل باشد باید مشخصات ، تصویر و اطلاعات دوربین مداربسته خود که توسط شرکت سازنده آن اعلام شده است را مشاهده کنید و عدم مشاهده این اطلاعات بیانگر فیک بودن دوربینتان است.

3- دیتاشیت دوربین مداربسته

سومین چیزی که باید بررسی شود، دیتا شیت دوربین است. شرکت های سازنده دوربین مداربسته، برای هر پارتنامبر یک دیتاشیت ارائه داده که بیانگر ویزگی ها و امکانات دوربین است برای اطمینان از اصل بودن دوربین کافیست دیتاشیت را با مشخصات دوربینتان مطابقت داده تا مطمئن شوید تمام ویژگی های درج شده در دیتاشیت دوربین مداربسته را دارا است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.