افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
13

بررسی سندرم خستگی مزمن

  • کد خبر : 1256
بررسی سندرم خستگی مزمن

منو خانه سندرم خستگی مزمن اخبار ارجاع نمایش اسلاید یک پزشک پیدا کنید کارت پس انداز WebMDRx مرکز بهداشت سندرم خستگی مزمن سندرم خستگی مزمن چیست؟ علائم CFS عوامل خطر CFS تشخیص CFS داروها و درمان درمان جایگزین نکاتی برای زندگی با CFS مربوط به سندرم خستگی مزمن ارجاع نمایش اسلاید بررسی کننده تداخل دارویی […]


منو

بررسی سندرم خستگی مزمن

بررسی پزشکی توسط ملیندا راتینی، MS، DO در 20 نوامبر 2022

بیش از 2.5 میلیون آمریکایی دارای آنسفالومیلیت میالژیک/سندرم خستگی مزمن (ME/CFS) هستند. در حالی که محققان آن را به مشکلات مربوط به مغز، سیستم ایمنی و متابولیسم انرژی گره می زنند، علل بیماری و درمان آن ناشناخته باقی مانده است. اصطلاح بیماری عدم تحمل فعالیت سیستمیک (SEID) نیز می تواند برای این بیماری استفاده شود. دکتر دانا جی. بریمر، دانشمند مدعو در CDC، آنچه را که پزشکان می دانند را توضیح می دهد.

س: این بیماری چیست؟

بریمر: آنسفالومیلیت میالژیک/سندرم خستگی مزمن (ME/CFS) یک بیماری جدی و طولانی مدت است که می تواند زندگی بیماران را به طور اساسی تغییر دهد و سال ها طول بکشد. افراد مبتلا به ME/CFS اغلب دارند [symptoms that include moderate, severe, and substantial] درد، [debilitating] خستگی و مشکلات خواب

در حالی که هیچ درمانی وجود ندارد، تشخیص می تواند با درک بهتر ME/CFS و دانش در مورد مدیریت علائم به بیماران و خانواده ها کمک کند. علاوه بر این، [the National Academy of Sciences (NAS)] اکنون به پزشکان راهنمایی لازم برای ارزیابی و مدیریت شرایط را می دهد.

علائم چیست؟

بر اساس [NAS]ME/CFS دارای پنج علامت اصلی است:

  • افت شدید در توانایی انجام فعالیت های معمول فرد که بیش از 6 ماه طول می کشد و با خستگی همراه است.
  • علائمی که پس از انجام فعالیت‌های فیزیکی یا ذهنی بدتر می‌شوند که قبل از بیماری «معمول» می‌بودند (همچنین به عنوان کسالت پس از تمرین یا PEM شناخته می‌شوند)
  • خواب بی طراوت
  • مشکل در تفکر، پردازش اطلاعات یا تمرکز
  • علائمی که با ایستادن فرد بدتر می شوند اما در هنگام دراز کشیدن بهبود می یابند (به عنوان عدم تحمل ارتواستاتیک نیز شناخته می شود)

بسیاری از بیماران مبتلا به ME/CFS می گویند که PEM علامتی است که بیشترین تداخل را در زندگی آنها ایجاد می کند. PEM همیشه قابل پیش بینی نیست، بنابراین برنامه ریزی فعالیت ها دشوار است. به عنوان مثال، یک فرد مبتلا به ME/CFS ممکن است بتواند در برخی روزها بدون مشکل به فروشگاه مواد غذایی برود. اما در برخی دیگر، این سفر می‌تواند آنها را برای چند روز پس از آن به استراحت در رختخواب محدود کند. افراد مبتلا به ME/CFS همچنین ممکن است درد، گلودرد یا علائمی شبیه آنفولانزا داشته باشند.

اگر فردی به ME/CFS مشکوک باشد چه؟

با یک دکتر صحبت کنید. فقط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند تشخیص دهد. از آنجایی که علائم متفاوت است، برخی از بیماران پیگیری علائم و آوردن فهرستی به اولین قرار ملاقات مفید می دانند. افراد می توانند اطلاعات مربوط به ME/CFS را در وب سایت های CDC و مؤسسه ملی بهداشت (NIH) بیابند.

چگونه می توانم از فردی با ME/CFS حمایت کنم؟

ME/CFS بر بیماران، خانواده ها و دوستان تأثیر می گذارد. مهم ترین حمایتی که می توانید انجام دهید این است که درک کنید که بیماری واقعی است و عواقب بلندمدتی دارد. شدت ME/CFS در افراد مختلف متفاوت است — به عنوان مثال، برخی از افراد هنوز هم می توانند کار کنند، اما برخی دیگر بسیار بیمار و در خانه هستند.

این بیماری همچنین می‌تواند برای یک بیمار متفاوت باشد – گاهی اوقات ممکن است “خوب” به نظر برسد، در حالی که در موارد دیگر ممکن است برای انجام فعالیت‌های عادی بیش از حد بیمار باشد. سعی کنید این فراز و نشیب ها را درک کنید و بپرسید چه کمکی می توانید انجام دهید.

توسط اعداد

2x: تعداد زنان مبتلا به ME/CFS در مقایسه با مردان، اگرچه افراد هر دو جنس ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

دهه 30 و 40: سنی که این بیماری اغلب ظاهر می شود. اما می تواند بر کودکان خردسال نیز تأثیر بگذارد، نوجوانان، و بزرگسالان مسن تر.

17 تا 24 میلیارد دلار: مبلغ صورت‌حساب‌های پزشکی سالانه و درآمد از دست رفته ناشی از ME/CFS در ایالات متحده

مقالات بیشتری را بیابید، مسائل را مرور کنید و شماره فعلی را بخوانید مجله WebMD.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.