افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

سد زاینده رود به روی کشاورزان باز شد

  • کد خبر : 125443
سد زاینده رود به روی کشاورزان باز شد

به گزارش رکنا، حسین وحیدنیا در اصفهان با توجه به برنامه بازگشایی زاینده رود رود بیانیه: در پی جلسات برگزار شده، زاینده رود ظهر امروز بازگشایی شد. و افزود: پس از این بازگشایی زاینده رود به مدت 15 روز آب در شبکه های آبیاری کشاورزی جاری می شود. پس از آن، تصمیم برای بازگشایی بستگی […]

به گزارش رکنا، حسین وحیدنیا در اصفهان با توجه به برنامه بازگشایی زاینده رود رود بیانیه: در پی جلسات برگزار شده، زاینده رود ظهر امروز بازگشایی شد.

و افزود: پس از این بازگشایی زاینده رود به مدت 15 روز آب در شبکه های آبیاری کشاورزی جاری می شود. پس از آن، تصمیم برای بازگشایی بستگی به بارندگی و شرایط آب و هوایی دارد.

رئیس هیئت مدیره اتاق اصناف کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با شروع جریان زاینده رود طبق روال همیشگی نزدیک به 40 ساعت دیگر آب به اصفهان می رسد.

به گزارش تسنیم، علیرضا الماسوندی رئیس حوضه آبریز زینده رود نیز چندی پیش گفته بود که بر اساس مطالعات و نیاز کشاورزان و با اقداماتی که از سال گذشته در حوزه مدیریت مصرف به ویژه منابع آب زیرزمینی انجام دادیم. و مدل هایی که بر اساس مدل ها تهیه شده است و امسال استانداردهای بین المللی برنامه منابع و مصارف حوضه زاینده رود ایجاد شد. البته ممکن است این برنامه به مرور زمان به دلیل بارش های جوی احیا شود و از 30 آبان ماه آب از سد زاینده رود برای کشت پاییزه رهاسازی می شود.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب امسال با سال های گذشته متفاوت است و برای کشاورزان غرب و شرق در مقطعی رهاسازی صورت می گیرد، افزود: حدود 100 میلیون مترمکعب آب برای محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است. کشاورزان اصفهانی در مورد تالاب گوخونی. ضمناً پاییز امسال جریانی پایدار وجود دارد که آب را به سمت ورزنه و انتهای شبکه رها می کند و پیش بینی می شود آب به تالاب نیز برسد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.