افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

بانک صنعت و معدن چین هک شد

  • کد خبر : 125250
بانک صنعت و معدن چین هک شد

بزرگترین بانک جهان از نظر سپرده، بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) است که در این هفته مورد حمله سایبری قرار گرفت که بنا بر گزارش ها، عملیات خزانه داری ایالات متحده را مختل کرد و این شرکت را مجبور به استفاده از USB برای تکمیل تراکنش ها کرد. این بانک روز پنجشنبه اعلام کرد […]

بزرگترین بانک جهان از نظر سپرده، بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) است که در این هفته مورد حمله سایبری قرار گرفت که بنا بر گزارش ها، عملیات خزانه داری ایالات متحده را مختل کرد و این شرکت را مجبور به استفاده از USB برای تکمیل تراکنش ها کرد. این بانک روز پنجشنبه اعلام کرد که واحد خدمات مالی ایالات متحده یک حمله باج افزاری را تجربه کرده است که چندین سیستم را مختل کرده است. بر اساس گزارش رسانه ها، بانک مجبور شد یک پیک با یک USB با مشخصات حساب برای افراد آسیب دیده ارسال کند.

این بانک گفت که معاملات خزانه داری ایالات متحده را که روز چهارشنبه انجام شد با موفقیت حل کرد. با این حال، گزارش های متعدد حاکی از اختلال بود، در حالی که فعالان بازار گفتند نقدینگی تحت تأثیر قرار گرفته است. مارکوس موری، موسس شرکت سوئدی امنیت سایبری تروسک، می گوید: «این یک شوک واقعی برای بانک های بزرگ در سراسر جهان است. این هک بانکی باعث می شود که بانک های بزرگ در سراسر جهان از امروز برای بهبود سیستم دفاعی خود عجله کنند. بر اساس آخرین پرونده سالانه آن در تنظیم کننده های ایالات متحده، این واحد در پایان سال 2022 دارایی 23.5 میلیارد دلاری داشت.

باج افزار نوعی حمله سایبری است که در آن هکرها کنترل سیستم ها یا اطلاعات را به دست می گیرند تا باج بگیرند. محبوبیت این نوع حملات در سال های اخیر در بین هکرها افزایش یافته است. بانک‌های چینی در طول تاریخ مورد حمله قرار نگرفته‌اند و هکرها معمولاً باج‌گیری را با ارزهای دیجیتالی درخواست می‌کنند که احتمالاً ناشناس باقی می‌مانند. چین معاملات ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است. تاکنون کسی مسئولیت حمله به این بانک را بر عهده نگرفته و این بانک چینی نیز نگفته است که چه کسی می تواند پشت این حادثه باشد. بر اساس این گزارش تحلیلی، پرداختی ها برای حملات باج افزار در سال جاری در پایان سپتامبر به 500 میلیون دلار افزایش یافته است که 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.