افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

پیمایش در تعطیلات زمانی که فرزند بزرگسال شما مشکلات مواد دارد

  • کد خبر : 12498
پیمایش در تعطیلات زمانی که فرزند بزرگسال شما مشکلات مواد دارد

یادداشت سردبیر: نام والدین و پسر به درخواست آنها برای حفظ هویت و حریم خصوصی آنها تغییر یافت. 28 دسامبر 2022 – لارنس مک کارتی، یک پزشک اهل تگزاس، مشتاقانه منتظر است تا پسر 26 ساله خود، سم، را در طول تعطیلات ببیند. سام که در ایالت دیگری زندگی می‌کند و ماه‌هاست که به خانه […]


یادداشت سردبیر: نام والدین و پسر به درخواست آنها برای حفظ هویت و حریم خصوصی آنها تغییر یافت.

28 دسامبر 2022 – لارنس مک کارتی، یک پزشک اهل تگزاس، مشتاقانه منتظر است تا پسر 26 ساله خود، سم، را در طول تعطیلات ببیند. سام که در ایالت دیگری زندگی می‌کند و ماه‌هاست که به خانه نرفته است، اختلال مصرف الکل دارد و همچنین به طور مکرر ماری جوانا مصرف می‌کند.

مک کارتی که خواسته بود از نام واقعی او برای این مقاله استفاده نشود، می‌گوید که مشتاق دیدن پسرش است، اما نتیجه‌ای دارد.

من ترجیح می دهم که او برنامه ریکاوری خودش را کار کند و از آن استفاده نکند. من مدت زیادی است که او را ندیده ام و نمی دانم که آیا او هنوز هم به بهبودی خود متعهد است یا خیر. اما حتی اگر او استفاده می‌کند، باز هم حاضرم او را ببینم – تا زمانی که در خانه من استفاده نمی‌کند و وقتی اینجاست هوشیار باشد.»

مک کارتی پس از کار گسترده در یک گروه بهبودی والدین به این رویکرد رسید، که نه تنها از او حمایت کرد، بلکه به او کمک کرد تا مرزها را توسعه دهد و به آن پایبند باشد.

او می‌گوید: «نمی‌دانم بدون گروه چگونه می‌توانستم این وضعیت را پشت سر بگذارم.

متأسفانه، بسیاری از والدین به تنهایی در حال عبور از این وضعیت دشوار هستند. پلتفرم آنلاین جدید، آموزش بازیابی و یادگیری کاربردی (REAL)، برای رفع نیازهای این والدین راه اندازی شده است.

اریک کالینز، افسر ارشد پزشکی REAL، می‌گوید: «ما یک پلتفرم آموزشی آنلاین جامع و مبتنی بر شواهد هستیم که شامل یک دوره و منابع و همچنین دسترسی به جامعه‌ای است که در آن سایر والدین نوجوانان با مشکلات سوء مصرف مواد سؤالات مشابهی را می‌پرسند. MD

منبع جدید

کالینز به REAL ملحق شد زیرا می دانست والدین به «دسترسی به اطلاعات، حمایت و جامعه بیشتر نیاز دارند، زیرا آنها به فرزند نوجوان و جوان خود کمک می کنند تا برای بهبودی تلاش کنند».

Laurie Dhue، مدیر ارشد برند REAL، 16 سال است که در دوران نقاهت به سر می برد و از الکل و مواد مخدر عاجز بوده است. قبل از کارش در زمینه بهبودی، دژو یک مجری خبر ملی برنده جوایز بود که برنامه‌هایی را در سه شبکه خبری کابلی بزرگ میزبانی می‌کرد.

وقتی مشخص شد که او مشکل مصرف مواد دارد، دوه هنوز یک گوینده اخبار ملی بود.

او می‌گوید: «دنیا متوجه شد که من با الکل و مواد مخدر مشکل دارم و ناشناس ماندن من به طور عمومی شکسته شد. “من فکر می کردم زندگی من به پایان رسیده است و در ابتدا. احساس ننگ و شرم کردم. اما گفتن داستانم به صورت علنی چیزی بود که در نهایت باعث شد کسب و کار خبری را ترک کنم و به طور تمام وقت وارد جامعه بازیابی شوم و من را به پیوستن به REAL سوق داد.

دهو که تقریباً 54 سال دارد، می گوید که مصرف مواد او از دانشگاه شروع شده است.

او می‌گوید: «تا 37 سالگی الکل می‌نوشیدم و کوکائین مصرف می‌کردم. نوشیدن الکل و مواد مخدر من بعد از ترک دانشگاه بدتر شد و همیشه مشروب می‌نوشیدم، نه تنها در تعطیلات.»

در آن روزها، «منابع کم و اینترنت وجود نداشت. والدین در آن زمان به اندازه اکنون آگاه نبودند. اما حتی در حال حاضر، والدین اغلب در تاریکی هستند و احساس انزوا و انگ می کنند. مطمئنم اگر چنین چیزی وجود داشت، این منبع می‌توانست برای والدینم بسیار مفید باشد.»

تو تنها نیستی

پلت فرم REAL از چهار جزء تشکیل شده است:

  • یک دوره آموزشی 18 ماژول که آموزش در مورد جنبه های فرزندپروری، اعتیاد، و پیمایش مسائل پیش آمده را ارائه می دهد.
  • کتابخانه ای از منابع که به طور مداوم به روز می شود و در درس استفاده می شود
  • تقویم رویدادها – کارگاه های هفتگی زنده که در آن والدین می توانند با کارشناسانی صحبت کنند که به سؤالات آنها پاسخ می دهند.
  • جامعه، که شرکت کنندگان را قادر می سازد تا در موقعیت های مشابه با دیگران ارتباط برقرار کنند.

Dhue وارد یک جامعه هوشیار 12 مرحله ای، الکلی های گمنام شد.

“این زندگی من را نجات داد. والدین در پلتفرم ما آرامش پیدا خواهند کرد، و متوجه می شوند که آنها تنها کسانی نیستند که این مشکل را تجربه می کنند، و ارتباط و اجتماع را پیدا می کنند.”

کالینز می‌گوید رویکردهای ارائه‌شده در پلتفرم آن‌ها «سازگار و مناسب هستند، و هر کسی در جهان 12 مرحله‌ای قدردانی می‌کند و آن‌ها را تشخیص می‌دهد». اما این پلتفرم از رویکردهای دیگری نیز استفاده می‌کند که برای افرادی که لزوماً با رویکرد 12 مرحله‌ای طنین‌اندازی نمی‌کنند، از جمله روان‌درمانی‌های مبتنی بر شواهد مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT) استفاده می‌کند.

این پلت فرم جامع همچنین اطلاعاتی در مورد داروها برای کاهش خطر مصرف بیش از حد و معکوس کردن مصرف بیش از حد ارائه می دهد.

گفتگوهای قبل از تعطیلات

«تعطیلات یک زمان جشن است. کالینز می گوید: برای افرادی که اختلالات مصرف مواد دارند، تعطیلات می تواند بهانه ای برای نوشیدن و مصرف مواد باشد. بچه‌هایی که از دانشگاه به خانه می‌آیند ممکن است به مصرف زیاد الکل یا مواد مخدر ادامه دهند، در حالی که آنهایی که از مراکز توانبخشی بازمی‌گردند ممکن است با «رفقای مشروب‌خور» سابق ملاقات کنند.

او به والدین توصیه می کند: «قبل از شروع تعطیلات، ارزش های خود را به اشتراک بگذارید و در حل مشکل شرکت کنید، زیرا یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان دارد. شروع این مکالمات می تواند چالش برانگیز باشد، اما «کودکان آن مکالمات را می خواهند، حتی اگر طوری رفتار کنند که انگار نمی خواهند».

دوره REAL والدین را تشویق می‌کند «قبل از برنامه‌ریزی برای گفتگو با بچه‌هایشان، صحبت‌ها را با شرکای خود تمرین کنند. هر چه بیشتر تمرین کنید در انجام کارها بهتر می شوید.” او هشدار می دهد که این یک “فرایند پیچیده” است و بچه ها “ممکن است عصبانی شوند.” اما تمرین مکالمات به شما این امکان را می دهد که با عصبانیت آنها نیز مقابله کنید.

تعیین مرزها

مک‌کارتی می‌گوید که گفتگوهای مؤثر از والدینی که مرزهای مشخصی دارند، بهتر است.

«آیا می‌خواهم پسرم را ببینم؟ اگر چنین است، آیا من مرزهای سالمی برای محافظت از خود دارم؟ آیا من برای بهبود مشکلات خود و کار با مشکلاتی که ممکن است قبل و در حین ملاقات او پیش بیاید، برنامه ای برای بهبودی انجام می دهم؟ آیا من قدرتی در خارج از خودم دارم که بتوانم با او ارتباط برقرار کنم و آیا جزء گروهی از والدین دیگر هستم که در موقعیت‌های مشابهی هستند که از طریق برنامه‌ای 12 مرحله‌ای مانند الانون شفای ذهنی، عاطفی و معنوی پیدا می‌کنند؟»

اگر پاسخ به این سوالات “بله” است، به این معنی نیست که آسان خواهد بود، اما بسیار ساده تر است.

مک کارتی می‌گوید: «می‌توانم به پسرم بگویم که واقعاً دوست دارم او بیاید، اما وقتی اینجاست باید هوشیار، محترمانه و صادق باشد».

افزایش شانس هوشیاری فرزندتان

یکی از سوالاتی که در میان خانواده های گروه بهبودی مک کارتی مطرح شده است این است که آیا اگر کودک بهبودیافته در حال ملاقات است در تعطیلات الکل سرو شود یا حتی الکل در خانه وجود داشته باشد؟

او می گوید: «هر خانواده متفاوت است. اما مهم‌ترین و حمایت‌کننده‌ترین چیزی که من پیدا کرده‌ام این است که وقتی کسی با مشکلات مصرف مواد می‌آید، در خانه الکل ننوشم.»

انجام این کار ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر مهمانان دیگر بخواهند الکل را به وعده های غذایی شما بیاورند و همچنین شامل تعیین حد و مرز باشد.

“به مهمانان خود بگویید که خانه ای بدون الکل دارید و آنها باید به آن احترام بگذارند.”

او توصیه می‌کند که از به راه انداختن موضوعات گفتگو در طول دورهمی‌های خانوادگی، مانند سیاست یا مذهب، یا طرح موضوعات خاص خانواده‌تان که ممکن است خاطرات ناخوشایند یا درگیری‌های قدیمی را در زمانی که نوجوان در حال بهبودی یا بزرگسال جوان در اطراف است، برانگیزد، اجتناب کنید.

اگر اعضای خانواده می خواهند در این بحث ها شرکت کنند، مک کارتی پیشنهاد می کند که به اتاق یا منطقه دیگری از خانه بروید.

اگر بخشی از یک گروه بازیابی یا REAL هستید، در تماس با آنها دریغ نکنید. این زمانی است که والدین باید برای حمایت عاطفی و پیشنهادات عملی در کنار یکدیگر باشند.

مرزهای روشن، گفتگوهای باز و یک سیستم حمایتی مفید می تواند بهترین فرصت را برای داشتن تعطیلات که منجر به پیوند خانواده می شود و زمینه را برای بهبودی مداوم در آینده فراهم می کند، به شما بدهد.

منابع برای والدین

واقعی

یک پلتفرم آموزشی مبتنی بر اشتراک برای والدین و خانواده‌های بزرگسالان جوان که در حال پیمایش یک اختلال مصرف مواد هستند که از 49.95 دلار در ماه شروع می‌شود.

گروه های خانوادگی الانون

یک برنامه 12 مرحله ای رایگان که جلسات حضوری و آنلاین را برای اعضای خانواده ای که از مشکل مصرف الکل یکی از عزیزان آسیب دیده اند ارائه می دهد.

خانواده های گمنام

یک برنامه 12 مرحله ای رایگان که جلسات حضوری و آنلاین را برای اعضای خانواده ای که از مشکل مصرف الکل یکی از عزیزان آسیب دیده اند ارائه می دهد.

خانواده و دوستان Smart Recovery

منابع و جلسات آنلاین و حضوری رایگان برای کمک به خانواده و دوستان افراد مبتلا به اختلالات مصرف الکل و مواد برای مقابله با وضعیت عزیزانشان ارائه می دهد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=12498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.