افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

آمریکا بنیانگذار و حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 124915
آمریکا بنیانگذار و حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پیش از عزیمت به عربستان، شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست بلافاصله پس از شروع تهاجم. رژيم صهيونيستي خطاب به غزه […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پیش از عزیمت به عربستان، شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست بلافاصله پس از شروع تهاجم. رژيم صهيونيستي خطاب به غزه گفت: مسئله فلسطين، مسئله اصلي امت اسلامي و مسلمانان جهان است، اما مسئله بشريت و همه اهل تفاهم و فهم در سراسر جهان است كه به اين موضوع پرداخته اند. خیابان های میلیونی این روزها و فریادشان از مظلومیت رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکایی هاست. این نسل کشی هنوز خیلی فاصله دارد.

رئیسی با بیان اینکه جنایات امروز رژیم صهیونیستی در غزه مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است، تصریح کرد: آمریکایی ها در بیانیه ها و پیام های خود مدعی هستند که به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستند، در حالی که این این ادعا به هیچ وجه با اقدامات آنها سازگاری ندارد زیرا سوخت ماشین جنگی رژیم صهیونیستی توسط آمریکایی ها تامین می شود.

رئیس جمهور ممانعت از نشست مصر و ممانعت از نشست شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه را از مصادیق دروغ های آمریکا در حوادث اخیر برشمرد و افزود: امروز جهان باید چهره اصلی آمریکایی ها را بشناسد که چگونه تعبیر رهبر معظم انقلاب با ظاهر آهنین و دستان مخملی، بانی و پشتیبان جنایت علیه ملت های مظلوم است.

رئیسی خواستار برگزاری این نشست و رسیدن به یک تصمیم کاملا عملیاتی و اجرایی در مورد غزه شد و انتظارات همه مردم جهان به ویژه امت اسلامی را بیان کرد و افزود: به هیچ وجه این میدان عرصه بیان و اعلام نیست. از مواضع، بلکه باید میدان عمل و عمل باشد. در توقف سریع بمباران، رفع محاصره غزه و باز شدن راه برای کمک به مردم مظلوم و قدرتمند این منطقه و نیز احقاق حقوق فلسطینیان، اساساً فلسفه اصلی نظام است. تأسیس سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از مسئله فلسطین بود.

رئیس جمهور همچنین بر توجه ویژه و برجستگی موضوع فلسطین در اجلاس سران سازمان همکاری اکو و نشست های موازی با این اجلاس در تاشکند تاکید کرد و اجلاس سازمان های همکاری اسلامی را یکی از مظاهر وحدت عنوان کرد. وی در بین کشورهای اسلامی ابراز امیدواری کرد در این نشست همگرایی حاصل شود. همکاری و انسجام کشورهای اسلامی می تواند به حل این مشکل منجر شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.