افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 124438
تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

منصور شیفروش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوای اصفهان از صبح امروز در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد، اظهار داشت: جلسه کارگروه اورژانس آلودگی هوا عصر امروز برگزار می شود. . و مصوبات آنها تا قبل از ساعت 20 امشب اعلام می شود. ورود سامانه بارشی به […]

منصور شیفروش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوای اصفهان از صبح امروز در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد، اظهار داشت: جلسه کارگروه اورژانس آلودگی هوا عصر امروز برگزار می شود. . و مصوبات آنها تا قبل از ساعت 20 امشب اعلام می شود.

ورود سامانه بارشی به استان اصفهان از چهارشنبه 3 آبان ماه آغاز می شود

وی خاطرنشان کرد: اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرده است که شرایط جوی تا روز چهارشنبه 3 آبان ماه ادامه خواهد داشت، اما از چهارشنبه شب سامانه بارشی وارد استان می شود که در مناطق غربی و جنوبی بارندگی ایجاد می شود. کاهش آلودگی در مناطق مرکزی: اصفهان.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با توجه به اینکه آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در اصفهان ادامه دارد، با توجه به این شرایط در جلسه کارگروه تصمیم گیری شد. گرفتن بودن.

ژیرفروش با اشاره به روند تشکیل کارگروه اضطراری آلودگی هوا خاطرنشان کرد: بر اساس قانون سازمان هواشناسی هوا اعلام می شود و اداره کل محیط زیست استان آلودگی هوا را تعیین می کند.میانگین هوا بر اساس ساعت 24 استاندارد ساعت مبتنی بر پایش 18 ایستگاه اندازه گیری.

وی با بیان اینکه شاخص هوا در برخی از ایستگاه ها به دلیل قرار گرفتن در محیط های ترافیکی در زمان های خاص بسیار بالا است، اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص ایجاد محدودیت با توجه توصیه های مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اساس شرایط اقلیمی و غلظت و ماندگاری آلاینده ها می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه میزان تغییرات جوی، وزش بادهای فصلی و ترافیک در شهرهای مختلف استان متفاوت است، افزود: علت تعطیلی تنها مدارس نوبت صبح چهارشنبه گذشته در اصفهان و خمینی شهر آن است. به دلیل سکون کامل هوا و نبود مکان و وزش باد و تردد متراکم است در حالی که در شهرهای دیگر مناطق مرکزی شرایط متفاوت بود.

این شیشه ساز با بیان اینکه طرح ترافیک زوج و فرد تا پایان هفته آینده در کلانشهر اصفهان اجرا می شود، اجرای طرح زوج و فرد در روز چهارشنبه را موجب کاهش 40 درصدی ترافیک شهری عنوان کرد.

شهر اصفهان در 80 درصد از ایام سال هیچ حرکت هوایی ندارد

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته پایش صنایع و پایش مصرف سوخت انجام شد، در خصوص علت افزایش آلودگی هوای اصفهان در آبان ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد از ایام سال به ویژه در نیمه دوم در شهر اصفهان جو و باد موثری نداریم که دلیل آن است خود درمانی هوا شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کلان شهر وی افزود: تقریباً در 80 درصد از روزهای سال تغییرات جوی وجود ندارد، افزود: خشکی و کم بارندگی، 98 درصد از مساحت این استان را با کم آبی و خشکسالی مواجه کرده است و به دلیل نبود جریان آب. در زاینده رود کانون های گرد و غبار در بستر رودخانه ایجاد شده که آلودگی هوا را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفیت هوا کلان شهر اصفهان با میانگین AQI 160 در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

پیش از این اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار نارنجی رنگ اعلام کرده بود که از روز جمعه تا سه شنبه (19 تا 23 آبان ماه) افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا همراه با رشد احتمالی غلظت آلاینده ها در شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی و اینکه آیا عدم کنترل منابع آلاینده به خصوص در مناطق صنعتی و پرتردد غیر منطقی نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان آلودگی هوا طی پنج روز آینده در مناطقی مانند کلانشهر اصفهان، لنجان، نواحی صنعتی اصفهان، فلورجان، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه تو خوردیانتظار می رود شاهین شهر و میمه، نجف آباد، کاشان.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان بر مدیریت منابع آلاینده از جمله کاهش تردد وسایل نقلیه و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی تاکید کرده و به عموم مردم توصیه کرده است در این مدت ترددهای غیرضروری را کاهش داده و از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.