افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

مادورو مذاکرات محرمانه ونزوئلا با آمریکا را تایید کرد.

  • کد خبر : 124429
مادورو مذاکرات محرمانه ونزوئلا با آمریکا را تایید کرد.

به گزارش بازار، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا امروز گفت که دولت این کشور به مذاکرات محرمانه با واشنگتن که روند آن را «خورخه رودریگز» رئیس مجلس ملی ونزوئلا هدایت می کند، ادامه می دهد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که مادورو گفت: “رئیس مجلس ملی که رئیس شرکت “ونزوئلا شاما” است، مسئول کمیسیون مذاکرات با […]

به گزارش بازار، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا امروز گفت که دولت این کشور به مذاکرات محرمانه با واشنگتن که روند آن را «خورخه رودریگز» رئیس مجلس ملی ونزوئلا هدایت می کند، ادامه می دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که مادورو گفت: “رئیس مجلس ملی که رئیس شرکت “ونزوئلا شاما” است، مسئول کمیسیون مذاکرات با ایالات متحده است. این مذاکرات بسته شده است. در مورد آن علنی صحبت نکنید.”

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرد که معافیت شش ماهه ای برای کاهش تحریم های آمریکا علیه صنایع نفت و گاز ونزوئلا وجود دارد که تنها در صورتی اجرایی می شود که کاراکاس به وعده های خود تحت نقشه راه انتخاباتی و سایر تعهدات خود در خصوص شهروندان بازداشت شده غیرقانونی عمل کند. مادورو در واکنش به این موضوع، آمادگی خود را برای از سرگیری روابط با ایالات متحده و لغو کامل تحریم ها اعلام کرد.

روزنامه اسپانیایی ال پایس در ماه ژوئن گزارش داد که رودریگز در قطر با جو بایدن مشاور رئیس جمهور آمریکا دیداری محرمانه داشته تا کانالی مستقیم برای تعامل بین دو کشور ایجاد کند.

رودریگز در آوریل گفت که کاراکاس از سال 2015، زمانی که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تحریم ها را علیه ونزوئلا اعمال کرد، 232 میلیارد دلار ضرر کرده است. اوباما ونزوئلا را تهدیدی برای امنیت ملی خواند و به وزارت خارجه آمریکا دستور داد تا دارایی های خارجی چندین مقام ونزوئلا را مسدود کند. از آن زمان، واشنگتن تحریم ها را علیه این کشور آمریکای لاتین گسترش داده است.

در حال حاضر 930 تحریم علیه ونزوئلا اعمال شده و در مجموع خسارت وارده به اقتصاد ونزوئلا 642 میلیارد دلار برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.