افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

طرح “کاهش ساعت اداری و تعطیلی شنبه ها” چطور؟

  • کد خبر : 124109
طرح “کاهش ساعت اداری و تعطیلی شنبه ها” چطور؟

آفتاب نیوز: ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با تشریح آخرین وضعیت لایحه تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه و کاهش ساعات کاری ادارات در هفته گفت: دولت لایحه قانون عادی را برای تغییر به مجلس ارسال کرد. در ساعات اداری کشور، این لایحه فوریت نداشت و به کمیسیون اجتماعی مذکور ارسال شد. اعضای […]

آفتاب نیوز:

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با تشریح آخرین وضعیت لایحه تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه و کاهش ساعات کاری ادارات در هفته گفت: دولت لایحه قانون عادی را برای تغییر به مجلس ارسال کرد. در ساعات اداری کشور، این لایحه فوریت نداشت و به کمیسیون اجتماعی مذکور ارسال شد. اعضای کمیته جلسات متعددی با حضور دولت و کارشناسان مرکز تحقیقات برگزار و این لایحه قانونی را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این لایحه، آقای پیرهادی نماینده تهران نیز برنامه ای برای تعطیلی روز شنبه به جای پنج شنبه در ساعات شبانه روز و پنج روز در هفته داشتند، اظهار داشت: این طرح در دستور کار قرار گرفت.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در نتیجه با تصویب اعضای کمیسیون اجتماعی روز کاری ۴۰ ساعت در هفته خواهد بود، ادامه داد: پیشنهاد دولت ۴۱ ساعت و نیم در هفته بود. که اعضای کمیسیون هفته ای یک ساعت و نیم کاهش دادند.

اسماعیلی ادامه داد: البته از آنجایی که با تصویب نمایندگان، روزهای کاری در هفته برای کل کشور 5 روزه شد، چون فقط تهران در روزهای پنجشنبه تعطیل بود، در نتیجه چندین بحث در کمیسیون تصویب کردیم، اما لا. نکته اینجا بر سر تمدید تعطیلی پنجشنبه به کل کشور یا تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه بر اساس طرح مجلس اختلاف داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: برای بررسی موضوع مذکور از کارشناسان این حوزه و کارشناسان اتاق بازرگانی و ادارات مختلف برای حضور در این کمیته و در نهایت از اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی دعوت کردیم. موافقت کرد که به جای پنجشنبه ها، شنبه ها تعطیل شود.”

معاون گرامی خاطرنشان کرد: استدلال نمایندگانی که موافق تعطیلی روز شنبه بودند این بود که اگر در کشور روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل می شود و از سوی دیگر در کشورهای دیگر شنبه و یکشنبه تعطیل می شود، در نتیجه کشور عملاً تعطیل می شود. 4 روز با دنیا رابطه اقتصادی ندارد که قطعا بر تعادل اقتصاد ما با سایر کشورها تاثیر منفی خواهد داشت.

اسماعیلی افزود: مخالفان هم می گفتند اگر روز پنجشنبه را تعطیل کنیم برخی روابط عرفی و سنتی مردم تحت الشعاع قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در نهایت گزارش کمیسیون نهایی و به هیئت رئیسه ارائه شد و با توجه به اهمیت موضوع، 153 نماینده با استفاده از ظرفیت اساسنامه خواستار اولویت بندی این لایحه شدند. که بررسی این لایحه مصادف با برنامه هفتم بوده و امیدوارم پس از بررسی برنامه تا آغاز بررسی بودجه سالانه، با توجه به اهمیت موضوع در این لایحه در دستور کار قرار گیرد. نمایندگان در جلسه علنی و اینکه شنبه ها تعطیل خواهند بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.