افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

آمادگی ایران برای اعزام فوری کادر پزشکی به غزه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 123741
آمادگی ایران برای اعزام فوری کادر پزشکی به غزه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی در این نشست وزیری سلامت 22 کشور عضو دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی که تشدید درگیری ها در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم می کند. وبینار تشکیل شد، ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی به ویژه بمباران بیمارستان ها و کشتار بیماران بیمار و بی پناه و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی در این نشست وزیری سلامت 22 کشور عضو دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی که تشدید درگیری ها در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم می کند. وبینار تشکیل شد، ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی به ویژه بمباران بیمارستان ها و کشتار بیماران بیمار و بی پناه و مجروح در مراکز درمانی، خواستار تشکیل سازمان پزشکان بدون مرز کشورهای اسلامی برای امدادرسانی و تمرکز بر روی آن شد. درمان مجروحان و مجروحان جنگ نابرابر اخیر غزه.

وی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی سوخت و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ها. و غزه ناکافی است و آب تمیز یا غذای کافی برای بیماران، زنان باردار و شیرده در دسترس نیست.

عین اللهی از وزرای بهداشت و درمان، اعضای سازمان جهانی بهداشت خواستار اعزام کادر پزشکی و تجهیزات پزشکی به نوار غزه شد و تاکید کرد: کادر پزشکی و درمانی در نوار غزه در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات حداکثر تلاش خود را به سر می برند. کاهش رنج مردم غزه ما وزرای بهداشت باید تمام اقدامات لازم را برای کمک به مردم مظلوم غزه انجام دهیم تا بتوانیم از نسل کشی و کشتار مردم بیگناه غزه و فلسطین جلوگیری کنیم. .

وی با تاکید بر اینکه نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی مردم در سراسر جهان محافظت کند و با تاکید بر وظایف ذاتی و ماموریت انسان دوستانه سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده اعزام فوری نیرو است. مراقبت‌های بهداشتی برای رسیدگی به وضعیت بهداشت و سلامت غزه است و همچنین از کشورهای عضو دفتر منطقه مدیترانه شرقی می‌خواهیم که ارسال کمک‌ها و کمک‌ها به غزه را تسریع کنند و به طور جدی باز کردن یک مسیر دائمی و مطمئن برای اعزام نیروهای بشردوستانه را دنبال کنند. و کمک؛ زیرا هر روز تاخیر در این روند با مرگ صدها زن و کودک مظلوم این منطقه همراه است.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از همکاری وزارت بهداشت مصر گفت: با توجه به لیست های دریافتی به ویژه لیست وزارت بهداشت مصر، وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران کمک های پزشکی و تجهیزات پزشکی ارسال کرد. و سایر اقلام از مصر از طریق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درخواست شده و در صورت درخواست حاضر به اعزام نیروهای پزشکی و همچنین اقلام پزشکی و بهداشتی به غزه می باشد.

عین اللهی همچنین از کشورهای عضو دفتر منطقه مدیترانه شرقی خواست تا قطعنامه مشترکی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بین الملل صادر کنند و تشکیل سازمان پزشکان بدون مرز کشورهای اسلامی را برای کمک و تمرکز بر آن خواستار شد. درمان مجروحان و مجروحان جنگ نابرابر اخیر غزه.

جلسه قبلی شگفت انگیز وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی که در روز پنجشنبه 18 نوامبر 1402 با عنوان تشدید درگیری ها در سرزمین های اشغالی فلسطین برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.