افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 123636
هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، این نمایشگاه در اولین ساعات افتتاحیه با استقبال خوب مردم مواجه شد و اقشار مختلف مردم به صورت گسترده در نمایشگاه حضور داشتند. درهای نمایشگاه از صبح چهارشنبه به روی عموم باز است و مردم از همان دقایق ابتدایی حضور پر رنگی در نمایشگاه داشتند. علاوه بر نمایشگاه کتاب، نمایشگاه […]

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، این نمایشگاه در اولین ساعات افتتاحیه با استقبال خوب مردم مواجه شد و اقشار مختلف مردم به صورت گسترده در نمایشگاه حضور داشتند.

درهای نمایشگاه از صبح چهارشنبه به روی عموم باز است و مردم از همان دقایق ابتدایی حضور پر رنگی در نمایشگاه داشتند.

علاوه بر نمایشگاه کتاب، نمایشگاه مطبوعات و نمایشگاه حجاب و عفاف، برگزاری کارگاه آموزشی، ارائه چندین کتاب در موضوعات مختلف، آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه داستان و تصویرسازی، برگزاری شب شعر با نام نخبگان استان، از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این نمایشگاه کتاب، تبریز است.

اختصاص غرفه ویژه برای برگزاری نشست هایی با موضوع حوادث غزه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این نمایشگاه است.

مهمترین دغدغه فرهنگی ترویج کتابخوانی است. گردش مالی صنعت نشر کشور بالغ بر 12 میلیارد تومان است.

مدیر کل خانه کتاب و ادبیات ایران مهمترین دغدغه فرهنگی امروز کشور را ترویج کتابخوانی اعلام کرد.

علی رمضانی در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: تلاش وزارت ارشاد در برپایی نمایشگاه های استانی کتاب، علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، بهبود فضای شهری و اجتماعی را هدف قرار داده است.

وی یادآور شد: گنجاندن کتاب در فضای تبلیغات شهری و برگزاری مراسمی مانند افتتاحیه کتاب، افتتاحیه کتابخانه و تجلیل از نویسنده و مترجم عاملی برای ارتقای روحیه شهروندان است.

مدیر کل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه کتاب تبریز پس از چهار سال وقفه حاصل تلاش وزیر ارشاد و استاندار آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد:

رمضانی با اشاره به برخی چالش های دوره های گذشته در نمایشگاه های کتاب افزود: پس از بررسی ها و آسیب شناسی ها مقرر شد برای اولین بار نمایشگاه کتاب برگزار شود.

وی ادامه داد: وقتی به مردم می گوییم کتاب بخوانید، فقط آنها را به وادی سرگردانی هدایت می کنیم، زیرا انتخاب از بین 70 هزار عنوان کتاب چاپ اول هر سال بدون مشاور و راهنما دشوار است.

رمضانی تصریح کرد: امروزه حضور راهنمایان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز می تواند مشاوره های لازم برای خرید کتاب و پاسخگویی به سوالات مردم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه 5000 ویراستار و 50000 نویسنده، مترجم و مصحح در کشور فعالیت می کنند، تصریح کرد: کل اقتصاد صنعت نشر کشور در سال جاری به 12 میلیارد تن می رسد و برخلاف تصور بسیاری، صنعت نشر رتبه اول را دارد. کشور. اولین صنعت فرهنگی از دیدگاه اقتصادی: تعداد فعالان و اثربخشی.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: این پتانسیل باید در جایی خود را نشان دهد و نمایشگاه های کتاب بهترین بستر برای این منظور است.

رمضانی در پاسخ به برخی انتقادات از هزینه 50 میلیارد تومانی نمایشگاه تهران گفت: وزارت ارشاد تاکنون 10 میلیارد تومان برای برپایی نمایشگاه کتاب تبریز هزینه کرده است.

رفع دغدغه ویراستاران استانی در نمایشگاه کتاب تبریز / حضور 30 ​​سردبیر استانی در نمایشگاه کتاب تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از رفع دغدغه ناشران استانی در هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و افزود: امسال 30 ناشر استانی در نمایشگاه کتاب تبریز حضور دارند.

محمدحسین بلاغی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز پس از نمایشگاه تهران دومین رویداد بزرگ کتاب کشور است.

وی با اشاره به برخی دغدغه های ناشران استانی در خصوص حضور در نمایشگاه کتاب تبریز، تصریح کرد: برخی از این دغدغه ها درست بود و با رایزنی ها موارد مطرح شده را برطرف کردیم.

بلاغی از برگزاری سه جلسه توجیهی با سردبیران استانی خبر داد و گفت: مهمترین دغدغه این عزیزان تعهد به تخفیف 30 تا 40 درصدی نمایشگاه بود که با همکاری خانه کتاب ایران این مشکل برطرف شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: در دوره های گذشته تخفیف برای ناشران استانی 20 درصد بود اما امسال این رقم را به 10 درصد رسانده ایم.

وی غرفه های رایگان در نمایشگاه کتاب تبریز برای ناشران استانی را از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع دغدغه های خود عنوان کرد و ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح شد، نگرانی از مهلت یک ماهه برای تسویه فروش تلفیقی کتاب بود. قول داد این زمان برای ناشران استانی به 5 روز کاهش یابد.

به گفته وی، 30 ناشر استانی، 12 ناشر بین المللی و مابقی ناشران کشوری هستند.

تفاوت نمایشگاه کتاب تبریز با نمایشگاه های قبلی / از حضور راهنمایان کتاب تا تقسیم بندی موضوعی

هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب تبریز تفاوت های ویژه ای را با دوره های قبلی ارائه می دهد.

طبقه بندی موضوعی و حضور راهنمای کتاب در سالن های نمایشگاهی به جای سرمقاله از ویژگی های بارز این دوره از نمایشگاه کتاب تبریز است.

یکی از دغدغه های مهم در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی این است که کدام کتاب برای هر طبقه و گروه سنی مناسب باشد. راهنمای کتاب های حاضر در اتاق های مختلف مشاوره های لازم را برای خرید کتاب های مناسب با سلیقه های مختلف ارائه می دهد.

در این میان فروش متمرکز کتاب از دیگر ویژگی های این دوره از نمایشگاه کتاب تبریز است.

یکی از مهمترین مزیت های این روش امکان فروش کتاب با قیمت یکسان با تخفیف های نمایشگاهی است.

از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه های حجاب و مطبوعات همزمان با نمایشگاه کتاب از دیگر نکاتی است که مورد توجه بازدیدکنندگان از هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز قرار گرفت.

در این دوره برنامه های آموزشی، تحلیلی و فرهنگی مختلفی از جمله خانه نویسندگان، نشست نقد و بررسی کتاب، سخنرانی نویسندگان و اختصاص غرفه ویژه برای بررسی تحولات فلسطین و غزه پیش بینی شده است. این دوره.

هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از 26 تا 21 آبان ماه از ساعت 10 صبح تا 21:00 دایر است.

۴۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.