افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

بازار جهانی طلا همچنان در انتظار است

  • کد خبر : 123592
بازار جهانی طلا همچنان در انتظار است

به گزارش بازار، نرخ بازار نقدی جهانی طلا (9:00 IRST) با 0.9 درصد کاهش به 1449.1 دلار رسید. قیمت امروز در بازار جهانی آتی طلا با 0.2 درصد کاهش به 1953.6 دلار در هر اونس رسید. نرخ بازدهی اوراق معیار خزانه داری، اوراقی که در 10 سال سررسید هستند، امروز به کمترین مقدار در ماه […]

به گزارش بازار، نرخ بازار نقدی جهانی طلا (9:00 IRST) با 0.9 درصد کاهش به 1449.1 دلار رسید. قیمت امروز در بازار جهانی آتی طلا با 0.2 درصد کاهش به 1953.6 دلار در هر اونس رسید.

نرخ بازدهی اوراق معیار خزانه داری، اوراقی که در 10 سال سررسید هستند، امروز به کمترین مقدار در ماه گذشته نزدیک شد. می دانیم که نرخ بازده پایین اوراق، هزینه فرصت نگهداری دارایی های غیرسود را کاهش می دهد و جذابیت آنها را افزایش می دهد.

شاخص ارزش دلار نسبت به سایر ارزها پس از سه فصل افزایش و یک دوره کاهش نسبت به ارزهای خارجی، اکنون به ثبات نسبی رسیده است.

جروم پاول در سخنرانی آماری روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا به سیاست پولی یا چشم انداز کلان اقتصادی اشاره نکرد، اما امروز در کنفرانس صندوق بین المللی پول سخنرانی دیگری خواهد داشت و ممکن است در مورد آن بحث شود.

اظهارات این هفته روسای فدرال رزرو ایالات متحده، لحن متفاوتی را برای تصمیم بعدی بانک مرکزی نشان داد، اما تمرکز اصلی گفتگو بر روی داده های اقتصادی و پیامدهای بازده بلندمدت اوراق قرضه در اقتصاد کلان بود.

بر اساس ابزار CME FedWatch، اکنون 14 درصد از اقتصاددانان انتظار افزایش نرخ هدف در ژانویه را دارند و 18 درصد دیگر کاهش نرخ را در اوایل ماه مارس بیان کردند. لازم به ذکر است که کاهش نرخ بهره باعث جذابیت دارایی های بدون بهره مانند طلا می شود.

یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا می گوید: بانک مرکزی اروپا باید اقدامات مناسبی را برای کاهش فشار تورمی انجام دهد و کسب و کارها و دولت ها باید سعی کنند از انقباض بیشتر پولی جلوگیری کنند.

بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا، SPDR Gold Trust، روز پنجشنبه با 0.03 درصد کاهش به 867.28 تن رسید.

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با 0.3 درصد کاهش به 22.4 دلار و قیمت پلاتین با 2.2 درصد کاهش به 874.8 دلار رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.