افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

خداحافظی سامسونگ با یکی از مهم ترین گوشی های اندرویدی

  • کد خبر : 123573
خداحافظی سامسونگ با یکی از مهم ترین گوشی های اندرویدی

بر اساس این گزارشنبض تکنولوژی»چهار سال پس از عرضه گلکسی فولد به بازار، این گوشی دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را از سامسونگ دریافت نخواهد کرد. زمانی که سامسونگ این گوشی گران قیمت را روانه بازار کرد، وعده چهار سال کامل به روز رسانی امنیتی دستگاه را داده بود. در زمانی که اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی […]

بر اساس این گزارشنبض تکنولوژی»چهار سال پس از عرضه گلکسی فولد به بازار، این گوشی دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را از سامسونگ دریافت نخواهد کرد. زمانی که سامسونگ این گوشی گران قیمت را روانه بازار کرد، وعده چهار سال کامل به روز رسانی امنیتی دستگاه را داده بود. در زمانی که اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی هر سه سال یک بار به روز رسانی امنیتی دریافت می کردند، این یک وعده جذاب بود.

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی اکنون چهار سال پشتیبانی امنیتی برای دستگاه های خود ارائه می دهند و خود سامسونگ نیز چهار سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال وصله امنیتی را برای گوشی های جدید خود ارائه می دهد.

عصر مدرن گوشی‌های تاشو با گلکسی فولد آغاز شد و ثابت کرد که سامسونگ از تکرار خود در عموم هراسی ندارد.

هنگامی که گلکسی فولد در اوایل سال 2019 عرضه شد، یک فاجعه بود. مدیر عامل سامسونگ اعتراف کرد که گوشی قبل از آماده شدن کامل عجله شده بود و منتقدان اولیه گلکسی فولد دقیقاً این دستگاه را یک نمونه اولیه بسیار گران قیمت توصیف کردند. مشکلاتی در صفحه نمایش و لولا وجود داشت که باعث می شد گوشی ضعیف تر از آنچه باید باشد و برای بسیاری از افراد غیر قابل استفاده است.

سامسونگ برنامه های اولیه برای عرضه گوشی را لغو کرد و برای همه گوشی هایی که فروخته بود فراخوانی صادر کرد، سپس برای چند ماه کاملاً سکوت کرد و سعی کرد نحوه رفع مشکلات را بیابد. سرانجام، در ماه جولای، اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است و نسخه بهبودیافته و قابل اعتمادتر گلکسی فولد در پاییز همان سال وارد بازار خواهد شد.

شکل نهایی گلکسی فولد هنوز از کامل بودن فاصله داشت، اما حداقل آنقدرها هم نشکن نبود. این گوشی دارای برچسب قیمت خیره کننده 2000 دلاری بود که برای گوشی هایی که هنوز نسخه بتا هستند بسیار بالا بود. در حالی که این گوشی از عملکرد خوب، عمر باتری خوب و نمایشگر داخلی بزرگ برخوردار بود، صفحه نمایش کوچک بیرونی گوشی و عدم دوام مانند سایر پرچمداران سامسونگ از ایرادات آن بود.

اگرچه این کاملاً تقصیر سامسونگ نبود، اما یک تجربه نرم افزاری ناخوشایند بود. با این حال، تلفن های تاشو هنوز در مراحل ابتدایی خود بودند و اکثر توسعه دهندگان شخص ثالث به طور کامل از این ایده استقبال نکردند.

با وجود تمام ایراداتش، گلکسی فولد سامسونگ نه به خاطر آنچه بود، بلکه به خاطر چیزی که نشان می‌داد مهم بود. این اولین قدم جسورانه سامسونگ به سمت محصولات تاشو بود و پایه و اساس محصولات بعدی سامسونگ و سایر شرکت ها را گذاشت.

با توجه به Digital Trends، سامسونگ چهار سال طول کشید تا گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را عرضه کند و در این مسیر، سایر سازندگان گوشی تماشا کردند و یاد گرفتند. به نظر می رسد در سال 2023 با ورود گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5، علاوه بر گوگل پیکسل فولد، وان پلاس اوپن و موتورولا ریزر پلاس، دومین دوره گوشی های هوشمند تاشو آغاز شده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.