افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

نحوه نگهداری برنج پخته در زمانی که مهمان کم است و مثل روز اول می شود

  • کد خبر : 123463
نحوه نگهداری برنج پخته در زمانی که مهمان کم است و مثل روز اول می شود

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز – حتما برای شما هم پیش آمده که غذای زیادی خورده اید و مجبور شده اید آن را نگه دارید. خوب می توانید به راحتی خورش را در فریزر بگذارید و در ظرف دربسته نگهداری کنید. اما تکلیف برنجی که باقی مانده چه می شود؟ […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز – حتما برای شما هم پیش آمده که غذای زیادی خورده اید و مجبور شده اید آن را نگه دارید. خوب می توانید به راحتی خورش را در فریزر بگذارید و در ظرف دربسته نگهداری کنید. اما تکلیف برنجی که باقی مانده چه می شود؟ جالب اینجاست که خیلی وقت ها پیش آمده بود که برنج مانده و آنقدر زیاد بود که خانم خانه خیلی دوست نداشت آن را دور بریزد. کشیدن اصلا حرکت درستی نیست!

اما وقتی این اتفاق می افتد چه باید کرد؟ از قبل می دانید که وقتی برنج داخل یخچال می رود دیگر مثل قبل نیست و خراب می شود. در چنین شرایطی اصلا اصرار نکنید و این مقاله را تا انتها بخوانید تا راه حل مناسب پیدا کنید و از برنج خود به خوبی مراقبت کنید.

برنج را در فریزر نگهداری کنید

یخ زدن مواد غذایی از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و در نهایت آن را خوراکی می کند. اما ابتدا باید مراحل صحیح انجماد برنج را بدانید تا بتوانید آن را به خوبی و سالم نگهداری کنید. فراموش نکنید که برنج پخته شده تا یک ماه قابل نگهداری است.

برنج را سریع سرد کنید

باید مراقب باشید که برنج داغ را در یخچال یا فریزر قرار ندهید و قبل از سرد شدن به دمای محیط، 2 ساعت در هوا بگذارید. سپس برای یخ زدن آماده کنید.

ظرف مناسب برای نگهداری برنج در فریزر.

حتما به ظرفی که برنج را در آن نگهداری می کنید دقت کنید زیرا در ابتدا باید دقت کنید که برنج را در ظرف هایی به اندازه هر وعده تقسیم کنید. اگر از مایکروویو برای گرم کردن استفاده می کنید، یک صفحه مخصوص برای این کار به همراه داشته باشید. قبل از قرار دادن ظرف در فریزر، حتماً ابتدا آن را تخلیه کنید تا هوا داخل آن باقی نماند. همچنین ممکن است استفاده از کیسه های زیپی مناسب باشد، زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند.

دمای فریزر باید به این صورت باشد.

18- درجه بهترین دما برای نگهداری برنج پخته شده در فریزر است. تغییر دما باعث فاسد شدن برنج می شود، بنابراین هنگام قرار دادن برنج در فریزر حتما دمای آن را زیر نظر داشته باشید تا در محدوده صحیح قرار گیرد و فاسد نشود.

4680677

محل نگهداری برنج پخته شده با آبکشی و خشک کردن متمایز می شود. در ادامه انواع آنها را خواهیم شناخت.

– برنج پخته شده را می توان تا سه ساعت در پلوپز نگهداری کرد.

– مراقب باشید برنج پخته شده را بیش از شش ساعت در اتاق نگذارید.

– و البته برنج پخته را تا سه روز در یخچال می توان نگهداری کرد.

مضرات خوردن برنج سرد ۲

و نحوه گرم کردن برنج

قطعا ساده ترین راه این است که برنج را در قابلمه بریزید و سپس با کمی آب و روغن یا کره روی حرارت بگذارید و بگذارید داغ شود.

در این قسمت اگر می خواهید برنج را در فر گرم کنید، بهتر است از یک تابه نسوز برای این کار استفاده کنید و پس از باز کردن تکه های برنج، مقداری آب و روغن بریزید و روی تابه را با فویل آلومینیومی بپوشانید. دمای 150 درجه سانتیگراد را بگذارید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا گرم شود.

در مایکروفر به همین ترتیب با دماهای مختلف و البته به مدت 1 تا 2 دقیقه.

عدس-پلو-با-گوشت-و-پیاز-ادویه-دستور-عکس-اصلی





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.