افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

معامله با ایران حتی بدون برجام

  • کد خبر : 123327
معامله با ایران حتی بدون برجام

باز هم آیا آمریکا به مذاکره غیرمستقیم با تهران در خصوص توافق وین با ایران فکر می کند؟ پاسخ این سوال، از ظاهر معادلات، البته منفی است. چرا که از دیدگاه تحلیلگرانی که نمی خواهند قدرت روزافزون ایران را در منطقه ببینند، لغو تحریم های تهران در واقع باعث می شود ایران دست بازتری در […]

باز هم آیا آمریکا به مذاکره غیرمستقیم با تهران در خصوص توافق وین با ایران فکر می کند؟ پاسخ این سوال، از ظاهر معادلات، البته منفی است. چرا که از دیدگاه تحلیلگرانی که نمی خواهند قدرت روزافزون ایران را در منطقه ببینند، لغو تحریم های تهران در واقع باعث می شود ایران دست بازتری در معادلات منطقه پیدا کند. بنابراین آمریکایی ها نباید تحریم های ایران را لغو کنند تا قدرت، حضور و نفوذ ایران در منطقه گسترش نیابد. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، چنین تحلیلی یک رویه ظاهری است و برای محک زدن صحت این ادعا که جنگ غزه مذاکرات ایران و آمریکا را می بلعد، باید نوع نگاه آمریکا را ارزیابی کرد. در مذاکرات غیرمستقیم با ایران در دهه های مختلف.

* چرا آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است

طی سال های پس از 2003 که تروئیکا با حسن روحانی در سعدآباد به توافق رسید، تا زمان انعقاد توافق هسته ای در سال 2015، آمریکا همواره به دنبال ایجاد کانال ارتباطی با ایران بوده است. شاید ترامپ از توافق هسته ای خارج شد زیرا از نظر او این کانال ارتباطی پس از برجام ایجاد نشد. از این رو، حوادث اخیر خاورمیانه و تلاش ایران برای اتحاد کشورهای اسلامی علیه اسرائیل و تلاش تهران برای برقراری آتش بس در غزه، ایران را به جایگاهی رفیع برای ایالات متحده آمریکا تبدیل کرده است که در هر صورت با وجود مخالفت اسرائیل. و جنگ طلبان ایالات متحده، نمی خواهد کانال ارتباطی را که در جریان مذاکرات دوحه به دست آورده است، از دست بدهد. از این رو با وجود اینکه ایران را پشتوانه معنوی گروه های مقاومت در منطقه علیه خود و اسرائیل می دانند، اما هرگز حاضر نیستند آنقدر از آتش کینه بین آنها و تهران عصبانی شوند که این آتش ارتباطات را از بین ببرد. کریدور برای همیشه با تهران به ویژه در مورد مسائل امنیتی در منطقه.

*هدف واشنگتن حفظ کانال ارتباطی با ایران است

آنچه واشنگتن با هزار اما و اگر با ایران به دست آورده را نباید از دید دیپلمات های آمریکایی از دست داد، زیرا اولاً آنها قدرت نفوذ ایران در منطقه را می دانند و ثانیاً نمی خواهند چنین وضعیتی پیش بیاید. ایران حاضر به مشارکت در مسائل امنیتی منطقه نیست. در شرایط کنونی آمریکایی ها اجازه نخواهند داد که جنگ غزه بین متحد آنها و حماس شرایط پیچیده ای ایجاد کند، زیرا آنها نمی خواهند منطقه درگیر یک جنگ گسترده شود و نتیجه آن به یک جنگ گرد تبدیل نشود. . . ادامه حملات علیه پایگاه های آمریکا در منطقه. زیرا در حال حاضر کل سیستم دیپلماتیک، نظامی و امنیتی آمریکا در حال رفت و آمد به منطقه است، چیزی که آنها را از چین و روسیه و کنترل آنها دور می کند.

ایالات متحده خواهان توافق با ایران حتی بدون برجام است

از سوی دیگر آمریکایی ها به دلایل منطقه ای خواهان توافق با تهران هستند. زیرا هدف آنها از دستیابی به توافق با تهران بر این فرض استوار است که تهران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد. زیرا ساخت این سلاح صرف نظر از دیدگاه منفی ایران به داشتن بمب اتمی برای آمریکا به معنای نزدیک شدن ایران به قدرت های هسته ای جهان و ثانیا هسته ای شدن ایران از نظر آنهاست. از نظر این به معنای رقابت بین کشورهای منطقه برای تجهیزات هسته ای است. در شرایطی که حتی اخیرا اسرائیل از پرتاب موشک هسته ای به غزه خبر داده بود که با واکنش های محور مقاومت همراه بود. بنابراین آمریکایی‌ها هرگز توافق ایران را رها نمی‌کنند و احتمالاً در دوره آینده این توافق ایران را دنبال می‌کنند تا بتوانند تهران را از آستانه هسته‌ای شدن خارج کنند تا ایران به یک قدرت بلامنازع تبدیل نشود و جمع نشود. به مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه. البته به نظر می رسد. تمام آزمایشات آن را تایید می کند. چرا که همین چند روز پیش خبر سفر علی باقریکانی به اروپا و مذاکرات مربوط به برجام در رسانه ها منتشر شد اما ابعاد آن منتشر نشد. اینکه رسانه ها ابعاد این مذاکرات را پوشش نداده اند، این احتمال را تقویت می کند که شاید ایران و غربی ها در حال مذاکره برای پرونده ای جدا از سایر پرونده های منطقه ای از جمله غزه هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.