افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

دلیل امتناع آمریکا از علنی کردن سلاح هایی که به تل آویو تحویل می دهد

  • کد خبر : 123314
دلیل امتناع آمریکا از علنی کردن سلاح هایی که به تل آویو تحویل می دهد

با گذشت یک ماه از حمله بزرگ و غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» جنبش مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی، اطلاعات کمی از سلاح هایی که آمریکا به تل آویو تحویل داده است، در دست است. در حالی که دولت بایدن فهرست سه صفحه‌ای از سلاح‌هایی را که به اوکراین تحویل داده است منتشر کرده و حتی تعداد […]

با گذشت یک ماه از حمله بزرگ و غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» جنبش مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی، اطلاعات کمی از سلاح هایی که آمریکا به تل آویو تحویل داده است، در دست است. در حالی که دولت بایدن فهرست سه صفحه‌ای از سلاح‌هایی را که به اوکراین تحویل داده است منتشر کرده و حتی تعداد دقیق گلوله‌ها نیز مشخص است، اطلاعات منتشر شده درباره سلاح‌های ارسالی به سرزمین‌های اشغالی در یک جمله آمده است.

نشریه اینترنتی اینترسپت در گزارشی نوشت: «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشستی در ۲۳ اکتبر، با اشاره به ادامه کمک‌های امنیتی آمریکا به اسرائیل، این پنهان‌کاری را تأیید کرد. “تقریبا روزانه” انجام می شود، او گفت که “بدیهی است که به دلیل اهدافی که آنها در امنیت عملیاتی خود دنبال می کنند، ما مراقب هستیم که جزئیات زیادی در مورد آنچه آنها از ما دریافت می کنند ارائه ندهیم.”

کارشناسان به The Intercept گفتند که این استدلال که شفافیت در این زمینه امنیت عملیاتی اسرائیل را به خطر می اندازد، نگرانی ای که در اوکراین وجود ندارد، گمراه کننده است.

ویلیام هارتانگ، یکی از همکاران موسسه کوئینسی برای شهروندی مسئول، گفت: «این دیدگاه که ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع امنیت عملیات نظامی اسرائیل را به خطر می اندازد، داستانی است که برای پنهان کردن تلاش ها برای کاهش اطلاعات در مورد انواع مختلف سلاح های موجود ابداع شده است. به اسرائیل و نوع استفاده از آنها. به نظر من، عدم شفافیت عمدی در مورد نوع تسلیحاتی که ایالات متحده «به صورت روزانه» در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد، با سیاست گسترده‌تر دولت در کم‌اهمیت جلوه دادن میزان استفاده اسرائیل از این سلاح‌ها برای ارتکاب جنایات جنگی مرتبط است. و غیرنظامیان را در غزه بکشند.

یک ژنرال بازنشسته که در منطقه خدمت می کرد و به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، این پنهان کاری را به حساسیت سیاسی جنگ نسبت داد. به ویژه، این افسر بازنشسته گفت، سلاح های مورد استفاده در جنگ شهری که احتمالاً منجر به تلفات غیرنظامی می شود، موضوعی نخواهد بود که دولت مایل به علنی کردن آن باشد. شورای امنیت ملی آمریکا به درخواست شفاف سازی پاسخ نداد.

غزه پس از حملات رژیم صهیونیستی

اینترسپت در ادامه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تشدید درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه به طور معمول با حملات هوایی به تل آویو و ورود تعداد محدودی از نظامیان صهیونیست به این شهر ساحلی همراه بوده است. آخرین باری که ارتش اسرائیل در سال 2014 و در جریان عملیاتی به نام «عملیات شمشیر حفاظتی» ارتش اسرائیل حمله زمینی گسترده‌ای به غزه انجام داد.

در حالی که در عملیات سال 2014 سربازان رژیم صهیونیستی کمتر از یک ماه در غزه حضور داشتند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا در جمع خبرنگاران گفته است که این جنگ می تواند حداقل چند ماه طول بکشد. انتظار می رود هدف “برکناری کامل حماس از قدرت” با حضور طولانی مدت در میدان و نبردهای شدید شهری همراه باشد. بر اساس گزارش نیویورکر، مقامات اسرائیلی به همکاران آمریکایی خود گفته اند که این جنگ ممکن است 10 سال طول بکشد. گفته می شود که دولت بایدن نگران است که اهداف نظامی رژیم صهیونیستی قابل دستیابی نباشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه به ABC News گفت: «اسرائیل به طور نامحدود مسئول امنیت کلی خواهد بود، زیرا ما دیده‌ایم که وقتی این مسئولیت را نداریم چه اتفاقی می‌افتد».

اینترسپت در ادامه نوشت: حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر جرقه زنجیره ای از جریان تسلیحات از ایالات متحده را برانگیخت. اگرچه دولت بایدن در ابتدا از اعلام تسلیحات خاص خودداری کرد، اما با انتشار جزئیات در مطبوعات و رسانه ها، به آرامی برخی از آنها را تأیید کرد. پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، گفت که این سلاح ها شامل “سلاح ها و مهمات یدکی، بمب های با قطر کوچک، توپ، مهمات، هواپیماهای شناسایی گنبد آهنین و سایر تجهیزات حیاتی” است.

«چه تجهیزات مهم دیگری» عرضه خواهد شد و همچنین جزئیات مربوط به میزان تسلیحات تحویلی به رژیم صهیونیستی مشخص نیست. هنگامی که یک روزنامه نگار در یک کنفرانس مطبوعاتی در 12 اکتبر از او خواست تا برآوردی از کمک های امنیتی به رژیم صهیونیستی ارائه کند، پنتاگون از او طفره رفت و به خبرنگار گفت: من امروز این کار را انجام نمی دهم.

دلیل امتناع آمریکا از علنی کردن سلاح هایی که به تل آویو تحویل می دهد

حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الممدانی» غزه

الیاس یوسف، تحلیلگر مرکز استیمسون می‌گوید: «تا به امروز، گزارش‌های دولت آمریکا درباره انتقال تسلیحات به اسرائیل دوره‌ای و بدون جزئیات بوده است». “اطلاعات جدید باید مانند پرونده اوکراین باشد، فقط یک صفحه و شامل جزئیات مقامات و نهادهای درگیر در تامین این کمک ها و نوع و تعداد سلاح های ارائه شده، با جزئیات دقیق که برای تحقیقات عمومی مفید خواهد بود.” ارزیابی ها.”

هارتانگ این اختلاف را با صراحت دولت در مورد کمک نظامی به اوکراین مقایسه کرد. به گفته وی، “شفافیت انتقال تسلیحات به اوکراین تا حد زیادی به این دلیل است که دولت احساس می کند کار ارزشمندی انجام می دهد. با این حال، اسرائیل قطعاً حق دارد در پاسخ به چنین حمله وحشتناک حماس، بمباران و محاصره کل حماس از خود دفاع کند. منطقه ای با جمعیت 2 میلیون نفری و کشتار هزاران انسان بی گناه در این فرآیند، به گفته کارشناسان مستقل جنایی، جنگ تلقی شده است.

این عضو موسسه «شهروندی مسئولیت پذیر کوئینسی» همچنین تصریح کرد: بنابراین با وجود حمایت تسلیحاتی و لفظی دولت بایدن از اسرائیل، تمام جزئیات تسلیحاتی را که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار می دهد، اعلام می کند که برخی از آنها در صورت «جنگ» ادامه می دهد، بدون شک از آنها در حملات استفاده خواهد شد. آنها به طور غیرقانونی علیه غیرنظامیان استفاده خواهند شد، این یک موضوع حساس سیاسی است.”

این ژنرال بازنشسته به اینترسپت گفت که بدون در نظر گرفتن تعداد آنها، ایالات متحده سلاح هایی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد که پنتاگون نمی خواهد به طور علنی افشا شود.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.