افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

زیرساخت های اقتصادی قاره آسیا زمینه بسیار مناسبی برای رشد اقتصادی است

  • کد خبر : 123155
زیرساخت های اقتصادی قاره آسیا زمینه بسیار مناسبی برای رشد اقتصادی است

سید ابراهیم رئیسی در گذرش بازار در ادامه برنامه های سفر خود به تاجیکستان بعدازظهر چهارشنبه در نشست انجمن بازرگانان ایران و تاجیکستان به بررسی تاریخچه روابط تاریخی، تمدنی و فرهنگی و پیوند عمیق و ناگسستنی اندیشه ها و باورها پرداخت. دو کشور زمینه ساز توسعه و تعمیق روابط دو کشور است. وی با اشاره […]

سید ابراهیم رئیسی در گذرش بازار در ادامه برنامه های سفر خود به تاجیکستان بعدازظهر چهارشنبه در نشست انجمن بازرگانان ایران و تاجیکستان به بررسی تاریخچه روابط تاریخی، تمدنی و فرهنگی و پیوند عمیق و ناگسستنی اندیشه ها و باورها پرداخت. دو کشور زمینه ساز توسعه و تعمیق روابط دو کشور است. وی با اشاره به تمایل مقامات ارشد ایران و تاجیکستان برای گسترش روابط بویژه در بخش تجاری و اقتصادی، بر لزوم استفاده از توانمندی های بسیار خوب دوجانبه در این حوزه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، علم و فناوری و پزشکی، علی‌رغم تهدیدات تحریمی، بر آمادگی برای انتقال و به اشتراک‌گذاری این تجربیات و پیشرفت با کشور تاجیکستان تاکید کرد. .

آیت الله رئیسی تبادل توانمندی ها و تجربیات ایران و تاجیکستان را برای منافع دو ملت و دو کشور بسیار مفید دانست و گفت: هر دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه، عضو سازمان همکاری شانگهای و زیرساخت های اقتصادی هستند. قاره آسیا زمین بسیار مناسبی برای رشد اقتصادی است و می تواند دو کشور را به هم متصل کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش تجار و بازرگانان دو کشور در اجرای توافقات و تفاهمات تهران و دوشنبه در بخش تجاری و اقتصادی، بر لزوم شناخت کامل توانمندی ها و تولیدات ایران تاکید کرد و تاجیکستان در این حوزه با استفاده از ظرفیت دفاتر تجاری دو کشور. و گفت: یکی از جلوه های شناخت مهارت ها و توانمندی های یکدیگر برپایی نمایشگاه محصولات دو کشور است که مورد استقبال و تاکید قرار گرفته است. برای ما.

آیت الله رئیسی همچنین موفقیت در توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی را مستلزم تسهیل فعالیت کارآفرینان و بازرگانان، تسهیل قوانین و مقررات گمرکی و ترانزیتی و رفع مسائل و مشکلات مبادلات پولی و بانکی دانست و گفت: خیر اینگونه نیست. مهم است که دیگران توسعه روابط ایران و تاجیکستان را دوست نداشته باشند. برای ما منافع دو کشور و دو ملت مهم است، پیشرفت تاجیکستان را پیشرفت خود و امنیت این کشور را امنیت ایران می دانیم. قطعا برای رسیدن به این اهداف از هیچ همکاری دست نخواهیم کشید.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست آمریکا و کشورهای غربی در ممانعت از استقلال و پیشرفت سایر کشورها، گفت: حوادث تلخ و ناگوار غزه و کشته شدن هزاران زن و کودک بی گناه در این منطقه و همچنین حوادث تلخ و ناگوار غزه و کشته شدن هزاران زن و کودک بی گناه در این منطقه مظلومیت تاریخی ملت ایران، جلوه ای از اراده آمریکایی ها و همپیمانان آنهاست. وی آن را دانست و برای ملت های منطقه تصریح کرد: با توکل به خدا و تکیه بر توانمندی ها و اراده آهنین ملت هایمان اجازه نخواهیم داد استقلال و پیشرفت ما خدشه دار شود.

رئیسی در پایان خطاب به تجار ایران و تاجیکستان گفت: با امضای اسناد همکاری مشترک زمینه فعالیت را فراهم کرده ایم و باید با تلاش و اقدام خود این اسناد را اجرایی کنید.

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز در سخنانی در این دیدار، ارتقای همکاری های دوجانبه را با تهیه نقشه راه برای توسعه روابط بلندمدت اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان به منظور تامین منافع کشور مفید دانست. دو ملت و دو کشور

رئیس جمهور تاجیکستان جمهوری اسلامی ایران را یکی از اولویت های اصلی این کشور برای توسعه و تعمیق همکاری ها و مبادلات تجاری و اقتصادی خواند و بر عزم جدی مسئولان دو کشور در این زمینه برای تقویت همکاری ها در عرصه های اقتصادی تاکید کرد. بخش های صنعتی، کشاورزی و علمی و فناوری با مشارکت بخش خصوصی ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.