افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

یزدانی قطعا به المپیک خواهد رسید

  • کد خبر : 123118
یزدانی قطعا به المپیک خواهد رسید

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی با اشاره به موفقیت آمیز بودن عمل جراحی حسن یزدانی گفت: قطعا با نظارت فدراسیون وضعیت جسمانی یزدانی رو به بهبود است و او می تواند در بازی ها به روی تشک برود. المپیک پاریس». “. به گزارش اسمارتک نیوز، از روز گذشته برخی اظهارنظرها درباره حسن یزدانی پس از […]

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی با اشاره به موفقیت آمیز بودن عمل جراحی حسن یزدانی گفت: قطعا با نظارت فدراسیون وضعیت جسمانی یزدانی رو به بهبود است و او می تواند در بازی ها به روی تشک برود. المپیک پاریس». “.

به گزارش اسمارتک نیوز، از روز گذشته برخی اظهارنظرها درباره حسن یزدانی پس از عمل جراحی کتف او باعث نگرانی شد و این شبهه را ایجاد کرد که قهرمان جهان و المپیک روزهای پایانی دوران قهرمانی خود را سپری می کند و به المپیک پاریس نمی رسد.

اولین اظهار نظر، صحبت های علیرضا دبیر بود که روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی ایراد کرد. گفت: می خواهم چیزی بگویم که ممکن است جامعه پزشکی را تحت تاثیر قرار دهد. در 2 دهه گذشته هر کشتی گیر که جراحی شانه داشته باشد نتوانسته به کشتی برگردد و من نمونه آن هستم. حتی بیرون رفتم اما کتفم درست نشد.

نظر دوم مربوط به منصور برزگر، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی بود که در گفت و گوی خود گفته بود که هیچ کشتی گیری پس از جراحی کتف نتوانسته به کشتی بازگردد.

بر این اساس به سراغ سهراب کیهانی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی رفتیم. وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حال ایشان مساعد است و آنچه باید بگویم حسن یک فرد عادی نیست و قهرمان ملی کشورمان است. با توجه به موفقیت آمیز بودن عمل جراحی او باید دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد و همه برای بهبود وضعیت بدنی این ورزشکار اسطوره ای ایران هر کاری که ممکن است انجام دهند.

وی همچنین گفت: کشتی ورزشی پر استرس و آسیب زا است و اینطور نیست که یزدانی بعد از جراحی کتف نتواند به میادین بازگردد، بلکه باید بگذاریم زمان خود را نشان دهد تا شرایط بدنی و بدنی او آماده شود. این را باید در نظر گرفت که هیچ فردی مانند منشی و کادر مربی وضعیت بدنی او را زیر نظر ندارد. حسن یک نابغه است و این تخصص هم از نظر روحی و هم جسمی به وضوح در او دیده می شود، این تفاوت قطعاً استانداردها را رد می کند.

کیهانی تصریح کرد: وقتی از حسن یزدانی و یک قهرمان صحبت می کنیم، آن ها آدم های معمولی نیستند، بلکه ویژگی های جسمی و روحی شان با بقیه افراد متفاوت است. بعد از دوره نقاهت خوب خواهید شد.

عضو هیئت مدیره فدراسیون کشتی ادامه داد: برای برخورد بهتر با وضعیت جسمانی یزدانی کمیته ای تشکیل شد که از شروع فیزیوتراپی وضعیت جسمانی وی را تا رفع کامل مصدومیت زیر نظر دارد. زمانی که زانوی آسیب دیده یزدانی را عمل کردم، او توانست به خوبی به میادین ورزشی برگردد، قطعا یزدانی یکی از استثناهای ایران و ورزش جهان است و گمانه زنی ها حاکی از آن است که 3 تا 4 ماه برای آماده سازی او کافی است. شرکت در این بازی های المپیک نیست، این درست نیست.

کیهانی افزود: با همه ملی پوشان در ارتباط هستم، 30 درصد ملی پوشان آسیب های جزئی همراه با درد دارند. مصدومیت بخشی از ورزش قهرمانی است. برای موفقیت در بازی های المپیک تیم پزشکی تشکیل شده است که مراقب تیم ملی خواهد بود. این مراقبت از آب آشامیدنی، غذا و موارد دیگر تا ارزیابی شدن در یک فرآیند خاص را شامل می شود. همچنین با همفکری کارشناسان و متخصصان، برخی از مشکلات پیش روی ملی پوشان از جمله تغذیه، شرایط فیزیکی و جسمانی در جهان بلگراد مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.

کیهانی همچنین به مصدومیت تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی اشاره کرد و گفت: روند درمان امین میرزازاده در حال حاضر ادامه دارد و جای نگرانی برای مصدومیت محمدرضا گرازا وجود ندارد. بر اساس تحقیقات موجود، رباط صلیبی پا نیازی به جراحی ندارد و با تامین آرامش، توانبخشی و سایر اقدامات، از آسیب ها و آسیب های این قهرمان کشورمان بکاهیم تا بتواند به بازی های المپیک راه یابد.

وی در خصوص وضعیت کامران قاسم پور افزود: شرایط بدنی کامران مساعد است و دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشته است. قاسم پور مشکل خاصی ندارد و می تواند در بازی های المپیک شرکت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.