افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ضربه سخت اینتل به رقیب چینی

  • کد خبر : 123074
ضربه سخت اینتل به رقیب چینی

به گزارش بازار، ویتنام که مرکز تولید لوازم الکترونیکی در آسیای جنوب شرقی است، بزرگترین کارخانه اینتل در جهان برای مونتاژ، بسته بندی و آزمایش تراشه ها را در خود جای داده است. این کشور پس از قراردادهایی که رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از صنعت تراشه ویتنام اعلام کرد، روی توسعه فعالیت های اینتل […]

به گزارش بازار، ویتنام که مرکز تولید لوازم الکترونیکی در آسیای جنوب شرقی است، بزرگترین کارخانه اینتل در جهان برای مونتاژ، بسته بندی و آزمایش تراشه ها را در خود جای داده است. این کشور پس از قراردادهایی که رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از صنعت تراشه ویتنام اعلام کرد، روی توسعه فعالیت های اینتل حساب باز کرد.

ویتنام می خواهد خود را به عنوان جایگزینی برای چین و تایوان در بحبوحه افزایش خطرات سیاسی و تنش های تجاری با ایالات متحده قرار دهد. اما اندکی پس از سفر بایدن به ویتنام در ماه سپتامبر، مقامات آمریکایی به گروهی از تجار و کارشناسان آمریکایی اطلاع دادند که اینتل برنامه توسعه خود را مخفی نگه داشته است. به گفته یک منبع آگاه، اینتل این تصمیم را در ماه جولای اتخاذ کرد.

این منبع گفت که اینتل دلیلی برای توقف توسعه ارائه نکرده است، اما منبع دوم که در هفته‌های اخیر در دو جلسه جداگانه بین شرکت‌های آمریکایی و مقامات ارشد ویتنامی شرکت کرده بود، گفت که اینتل به نگرانی‌ها در مورد پایداری منابع تغذیه و فرآیند کاغذبازی در مورد آن اشاره کرده است. بیش از حد افزایش یافته است.

یکی از این جلسات هفته گذشته در هانوی برگزار شد و تران لو کوانگ معاون نخست وزیر ویتنام نیز در آن حضور داشت.

اینتل در پاسخ به سوال رویترز از اظهار نظر خودداری کرد، اما تاکید کرد که ویتنام بخش مهمی از عملیات تولید جهانی ما باقی خواهد ماند زیرا تقاضا برای نیمه هادی ها همچنان در حال رشد است.

تغییر عقیده اینتل ضربه ای به جاه طلبی های ویتنام برای ایفای نقش بزرگتر در صنعت نیمه هادی جهانی است. این کشور با سازندگان تراشه مذاکره کرده است و امیدوار است شرکت هایی را که به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود هستند، جذب کند.

تصمیم اینتل پس از اعلام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در اروپا در ژوئن و قطعی شدید برق در ویتنام در همان ماه اتخاذ شد.

بر اساس گزارش رویترز، اینتل همچنین در حال گسترش سرمایه گذاری خود در بسته بندی تراشه در مالزی، یکی از رقبای اصلی ویتنام در جنوب شرقی آسیا است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.