افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تولید مشترک خودرو ایران و چین و واردات خودرو باید آزاد باشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 123010
تولید مشترک خودرو ایران و چین و واردات خودرو باید آزاد باشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه درباره مذاکرات ایران و چین در حوزه خودروسازی اظهار داشت: چین در صنعت خودرو پیشرفت خوبی داشته و توانسته است وارد عرصه بین المللی شود. بازارها بین المللی نقش فعالی دارند. وی افزود: چین سالانه حدود 25 میلیون خودرو تولید […]

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه درباره مذاکرات ایران و چین در حوزه خودروسازی اظهار داشت: چین در صنعت خودرو پیشرفت خوبی داشته و توانسته است وارد عرصه بین المللی شود. بازارها بین المللی نقش فعالی دارند.

وی افزود: چین سالانه حدود 25 میلیون خودرو تولید می کند و این می تواند پتانسیلی برای رشد روزافزون در این حوزه باشد.

علی آبادی از پیشرفت چین در حوزه خودرو برای توسعه صنعت داخلی و انتقال تجربیات تحقیقاتی استقبال کرد و از مذاکرات تهران و پکن برای تولید مشترک خودرو خبر داد و تاکید کرد: سعی می کنیم با این بازار ارتباط برقرار کنیم و به نوعی با چین مشارکت کنیم. در توسعه صنعت خودروسازی، شرکت های ایرانی را برای هماهنگی و ارتباط با برخی از تولیدکنندگان مطرح چینی برای توسعه تولید مشترک و دستیابی به اهداف کشور همراه خود کردیم.

وزیر سکوت وی ادامه داد: باید به سمت خودروهایی برویم که نیازی به بنزین ندارند تا خودروها به سمت نسل جدید خودروهای هیبریدی بروند و این فرصت خوبی است.

وی یادآور شد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به چین یکی از اهداف ما یافتن شرکای چینی فعال در این زمینه بود. ما توانستیم با برخی از آنها ارتباط برقرار کنیم و این ارتباط یک تحقیق و فناوری صنعتی است که باعث پیشرفت کشور می شود.

علی آبادی با بیان اینکه دولت مصمم است تا سال 1403 تاکسی ها و خودروهای عمومی را هیبریدی و برقی کند، تصریح کرد: دولت در نظر دارد نرخ کرایه خودروهای برقی را به شدت کاهش دهد. علاوه بر این، گسترش تاکسی های برقی مستلزم فراهم شدن زیرساخت های مناسب است: تا پایان امسال رشد قابل توجهی در تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور خواهیم داشت.

وزیر سکوت وی تاکید کرد: واردات خودرو باید آزاد باشد تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند اما حمایت از تولید داخل نیز محفوظ است.

وی تصریح کرد: دولت قصد دارد تعرفه خودروهای برقی را به شدت کاهش دهد و این کاهش می تواند مشوقی برای مردم باشد.

علی آبادی همچنین بیان کرد: مذاکرات خوبی با طرف چینی در زمینه معادن و توسعه معادن انجام شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.