افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

افزایش همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان تا سقف 500 میلیون دلار کاملا امکان پذیر است.

  • کد خبر : 122995
افزایش همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان تا سقف 500 میلیون دلار کاملا امکان پذیر است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر چهارشنبه در سفر به تاجیکستان در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه دو کشور، اشتراکات فراوان و تمدن تاریخی، مذهبی، فرهنگی و دیرینه ایران و ایران را بیان کرد. تاجیکستان زمینه مناسبی برای گسترش روابط در همه ابعاد است. وی بیان کرد: در دو سال گذشته گام های […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر چهارشنبه در سفر به تاجیکستان در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه دو کشور، اشتراکات فراوان و تمدن تاریخی، مذهبی، فرهنگی و دیرینه ایران و ایران را بیان کرد. تاجیکستان زمینه مناسبی برای گسترش روابط در همه ابعاد است. وی بیان کرد: در دو سال گذشته گام های خوبی برای ارتقای سطح همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور برداشته شده است، اما هنوز راه زیادی در پیش است. مسیر رسیدن به نقطه مورد نظر

رئیس جمهور تعیین هدف افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور تا سطح 500 میلیون دلار در مرحله اول را کاملاً ممکن دانست و افزود: با توجه به زمینه های مختلف همکاری در حوزه های نفت، گاز، آب، فنی و مهندسی و … بخش خدمات دارویی، دستیابی به این هدف در دسترس است.

آیت الله رئیسی دیدگاه دو کشور را در خصوص مشکلات جهان اشتراکات فراوانی دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز ظلم و جنایت بی سابقه علیه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین در غزه است که ما به عنوان دو کشور مسلمان هستیم. ما موظف هستیم برای پایان دادن به این بی عدالتی تاریخی تلاش کنیم.

وی کمک به برقراری امنیت کامل در افغانستان و مبارزه با پدیده های مخرب مانند تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور دانست.

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور به ویژه در زمینه های معدن، بهداشت، کشاورزی، ایجاد بنگاه های فناوری و صنعتی، نیروگاه های برق آبی، نفت شد. و اکتشاف و استخراج گاز و همکاری فرهنگی و علمی و فناوری.

رئیس جمهور تاجیکستان وضعیت کنونی فلسطین و کشتار هزاران نفر به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی گناه غزه را به شدت محکوم کرد و بر لزوم تلاش برای برقراری آتش بس همه جانبه در غزه تاکید کرد.

امام علی رحمان با اشاره به دیدگاه های نزدیک و مشترک دو کشور در موضوعات مختلف بین المللی خاطرنشان کرد: برای بهره گیری از این ظرفیت ها و همچنین فرصت عضویت مشترک دو کشور در سازمان های مهم منطقه ای و بین المللی باید بیشتر تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.