افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

راه حل هایی برای مدیریت زمان و افزایش بهره وری

  • کد خبر : 122965
راه حل هایی برای مدیریت زمان و افزایش بهره وری

زمان یک کالای بسیار گرانبها است و اگرچه ما بیش از 24 ساعت در روز فرصت نداریم، اما باید از این گنجینه ای که در دست داریم نهایت استفاده را ببریم. اما چگونه می توانیم زمانی را که در اختیار داریم مدیریت کنیم؟ برخی از صاحبان مشاغل پاسخ قاطعی به این سوال داده اند در […]

زمان یک کالای بسیار گرانبها است و اگرچه ما بیش از 24 ساعت در روز فرصت نداریم، اما باید از این گنجینه ای که در دست داریم نهایت استفاده را ببریم. اما چگونه می توانیم زمانی را که در اختیار داریم مدیریت کنیم؟ برخی از صاحبان مشاغل پاسخ قاطعی به این سوال داده اند در حالی که برخی دیگر پاسخی نداده اند. اگر جزو گروه دوم هستید، اکنون راه حل هایی را در اختیار شما قرار می دهیم تا کارآمد، مولد و بدون استرس کار کنید و زمان خود را کنترل کنید. با دی جی همراه باشید.

1. اهداف خود را تعیین کنید

مطمئن شوید که در مسیر رسیدن به اهداف خود هستید و فعالیت های روزانه شما را به اهداف مورد نظرتان نزدیک می کند. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت. هر فعالیت دیگری اتلاف وقت است. دستور کار روزانه شما باید حول محور انجام فعالیت هایی باشد که مستقیماً منجر به افزایش درآمد یا رشد کسب و کار شما می شود.

2. عاقلانه اولویت بندی کنید

فهرستی از کارها تهیه کنید. این فهرست باید بر اساس اهمیت و نیاز هر مورد نوشته شود. ابتدا نگاهی گذرا به هر کار بیندازید و سپس بررسی کنید که هر کدام در کدام دسته قرار می گیرند:

کارهایی که باید سریع و بدون معطلی انجام شوند.

  • مهم اما ضروری نیست

کارهایی که مهم به نظر می رسند، انجام آنها در اسرع وقت قابل توجه است، اما مهم نیست.

  • ضروری است اما مهم نیست

کارهایی که بیشترین صدا را ایجاد می کنند، اما پس از تکمیل ارزش کمی دارند یا اصلاً ارزش ندارند. تا آنجا که ممکن است این وظایف را به دیگران بسپارید.

  • نه ضروری و نه مهم

چیزهایی که مهم و مفید نیستند به شما توهم شلوغ بودن را می دهند و استرس زیادی به شما وارد می کنند.

امروز سه یا چهار کار مهم و ضروری که نیاز به توجه دارند را یادداشت کنید. پس از تکمیل هر کار در لیست، یک علامت تیک در کنار آن قرار دهید که به معنای «انجام شد». این به شما احساس خوبی از موفقیت می دهد و می تواند به شما انگیزه ادامه دهد.

3. فقط بگو نه!

شما مسئول برنامه های زندگی خود هستید. اگر مجبورید درخواستی را برای تمرکز بر آنچه واقعا مهم است رد کنید، دریغ نکنید. آماده باشید تا فعالیت های کمتر مهم را کنار بگذارید و روی مهم ترین آنها تمرکز کنید. به این ترتیب می توانید از اتلاف وقت جلوگیری کنید. و افزایش راندمان کاری

4. برنامه ریزی کنید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک روز شلوغ را بدون برنامه ریزی مشخص برای مدیریت کارها شروع کنید. زمانی که صرف فکر کردن و برنامه ریزی برای اولویت بندی وظایف خود می کنید، در مقایسه با زمانی که صرف پریدن از یک کار به کار دیگر بدون برنامه می کنید و به ندرت هر کدام را کامل می کنید، کمرنگ می شود. بر اساس ویژگی های شخصی خود یکی از راه های زیر را انتخاب کنید:

  • پایان روز کاری

در پایان هر روز، 15 دقیقه به تمیز کردن میز خود اختصاص دهید و فهرستی از کارهای روزانه برای روز بعد بنویسید. این یک تکنیک بی نظمی عالی است و شروع صبح با یک میز از قبل سازماندهی شده انرژی مضاعف به شما می دهد.

چند دقیقه قبل از شروع کار، به محل کار خود بروید و لیست روزانه خود را یادداشت کنید. ممکن است متوجه اهمیت آن نشوید، اما مطمئناً مفیدترین بخش روز شما خواهد بود.

5. با عوامل حواس پرتی مقابله کنید

به تعداد دفعاتی که افراد بر روی کار یا موضوع مهم تمرکز کرده اید، کار شما را قطع کردند. همچنین مواقعی که با برنامه های تلویزیونی یا تلفن همراه حواس شما پرت شده است. گوشی هوشمند شما بسیار مفید است اما در عین حال اعتیادآور است و وقت شما را می گیرد. این یک تمرین عالی برای قدرت اراده است و ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما سعی کنید در را ببندید و گوشی خود را خاموش کنید. به جای اینکه همیشه آنلاین باشید، زمانی را برای بررسی ایمیل ها، تماس با افراد یا انجام کارهای دیگر اختصاص دهید و خارج از این زمان ها از گوشی هوشمند خود استفاده نکنید.

6. مراقب خودت باش

مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی استراحت می کنید. حتما ورزش را در لیست روزانه خود قرار دهید، انجام این کار ذهن شما را هوشیار نگه می دارد تا کارایی بیشتری داشته باشید و احتمال اتلاف وقت را به حداقل برسانید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.