افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

ادعاهای مکرر آمریکا علیه ایران

  • کد خبر : 122659
ادعاهای مکرر آمریکا علیه ایران

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری که جزئیات آن در سایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره حمله به آمریکا. نظامی در منطقه پس از جنگ غزه و حمایت واشنگتن از اهداف اشغالگری. رژیم صهیونیستی ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: از […]

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری که جزئیات آن در سایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره حمله به آمریکا. نظامی در منطقه پس از جنگ غزه و حمایت واشنگتن از اهداف اشغالگری. رژیم صهیونیستی ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: از ترکیب بازدارندگی، فشار و دیپلماسی برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران استفاده کرده ایم. همچنین می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که ما یک پیام بازدارندگی واضح و مستقیم به ایران در مورد عزم خود برای محافظت دقیق از کارکنان و منافع خود ارسال کرده‌ایم.
پاتل در ادامه بیان کرد: اواخر ماه گذشته، در 26 اکتبر، ارتش آمریکا به دو تاسیسات مورد استفاده سپاه و گروه های وابسته به آن در شرق سوریه حمله کرد. این حملات دقیق و دفاعی پاسخی به یک سری حملات مداوم و عمدتاً ناموفق علیه ارتش آمریکا در عراق و سوریه بود.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما به صراحت گفته‌ایم که برای حفاظت از کارکنان و منافع خود در منطقه هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم، اما به‌علاوه به صراحت به کشورهای منطقه گفته‌ایم که واقعاً می‌خواهیم این کار را انجام دهیم. مطمئن باشید این درگیری گسترش نمی یابد. در مورد عراق، این موضوع در سفر بلینکن وزیر امور خارجه به عراق مستقیماً با نخست وزیر سودان در میان گذاشته شد و نخست وزیر این حملات را غیرقابل قبول دانست و متعهد شد که هر کاری را که لازم است برای توقف آن انجام دهد.
وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ما نه به سوریه و نه به سایر نقاط منطقه نیروی جدیدی اعزام نکرده‌ایم، اما ناظر صرف حوادث نیستیم، جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود عمل خواهد کرد.
پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر، آمریکا 2 ناو هواپیمابر به همراه ناوگرهای خود و همچنین چندین نیروی نظامی در منطقه مستقر کرده است.
پس از حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین در غزه، نیروهای مقاومت حملات خود را علیه پایگاه های غیرقانونی آمریکا در عراق و سوریه تشدید کردند.
دولت آمریکا می گوید از 17 اکتبر 40 حمله علیه سربازان و منافع آمریکایی در منطقه صورت گرفته است و ده ها سرباز دچار آسیب مغزی شده اند.
اظهارات پاتل علیه ایران در حالی است که وزیر امور خارجه ایران پیشتر تاکید کرده بود که «گروه هایی که نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار می دهند مستقل عمل می کنند و هیچ راهنمایی از تهران دریافت نکرده اند». از ما دستور نمی گیرند. طرف آمریکایی مدعی است که آنها با ایران مرتبط هستند، اما این گروه ها به تنهایی تصمیم می گیرند.
حضور نظامی مداخله جویانه آمریکا در منطقه با ادعاهایی مانند تامین امنیت دریایی، کمک به مبارزه با تروریسم و ​​کمک به کشورهای منطقه در تامین امنیت آنها در حالی که این اقدامات نظامی و امنیتی آمریکا در غزه بی اثر است. جنگ یک رویداد خونین و پرتنش برای منطقه بوده است.

311311

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.