افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

محور گالیکش به سمت پارک ملی گلستان مسدود شد/ هموطنان به رودخانه ها نزدیک نشوند

  • کد خبر : 122494
محور گالیکش به سمت پارک ملی گلستان مسدود شد/ هموطنان به رودخانه ها نزدیک نشوند

به گزارش رکنا، نعمت الله حاجی زاده، مدیرعامل مدیریت بحران استان گلستان سه شنبه شب 25 آبان 14021 در نشست خبرنگاران در خصوص انسداد محور گالیکش به سمت پارک ملی گلستان اظهار کرد: در پی صدور اخطاریه تراز نارنجی رنگ. «شماره 9» سازمان هواشناسی و تغییرات اقلیمی از ظهر امروز اکثر مناطق شرقی گلستان به […]

به گزارش رکنا، نعمت الله حاجی زاده، مدیرعامل مدیریت بحران استان گلستان سه شنبه شب 25 آبان 14021 در نشست خبرنگاران در خصوص انسداد محور گالیکش به سمت پارک ملی گلستان اظهار کرد: در پی صدور اخطاریه تراز نارنجی رنگ. «شماره 9» سازمان هواشناسی و تغییرات اقلیمی از ظهر امروز اکثر مناطق شرقی گلستان به ویژه مناطق مشترک گلستان با استان های سمنان و خراسان شمالی تحت تاثیر این سامانه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش شدید باران در شرق استان به ویژه پارک ملی گلستان به دلیل طغیان رودخانه ها و افزایش سطح آب به محورهای مواصلاتی تا اطلاع ثانوی ترافیک در گذر از گالیکش به پارک ملی گلستان ممنوع شد، در منطقه اولنگ رامیان انسداد موقت جاده داشتیم که با تدابیر اتخاذ شده در کمتر از یک ساعت بازگشایی شد و تردد در آن جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با تاکید بر اینکه در برخی مناطق کوهستانی برای مدت کوتاهی مسیر را مسدود کرده بودیم که رفع شد، افزود: در حال حاضر تردد در جاده حسین آباد – کالپوش برای جلوگیری از تصادف ممنوع است.

وی پرهیز از نزدیک شدن به رودخانه ها، تردد با سرعت مطمئنه در جاده ها و توجه به توصیه های پلیس و راهداران را از دیگر نکات مهم این ایام عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه تا صبح روز چهارشنبه ادامه دارد. 26 آبان ماه تمامی نقاط بسته می شود، استان گلستان تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد.

بارش باران، رعد و برق، بارش برف در قله های مرتفع، پدیده مه، وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه ای از خطرات پیش بینی شده با فعالیت این سامانه است که موجب آبگرفتگی برخی معابر، سقوط می شود. رعد و برق، سیل آب تضعیف رودخانه ها و مسیل ها، اختلال در تردد جاده ها و احتمال خسارت به آبینه می شود.

خطرات دریایی ناشی از این سیستم شامل دریاهای مواج و بادهای نسبتاً شدید با سرعت بیش از 55 کیلومتر در ساعت از غرب به شمال غربی و آسیب به ماهیان در قفس، قایق های کوچک تفریحی و مسافربری و شکستگی تورهای ماهیگیری. دور از انتظار نیست

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.