افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

کشتن این سه نفر بزرگترین اشتباه صدا و سیما بود + عکس

  • کد خبر : 122479
کشتن این سه نفر بزرگترین اشتباه صدا و سیما بود + عکس

امروز سالگرد روزی است که برنامه فیتیله برای همیشه به پایان رسید، برنامه ای فوق العاده پرمخاطب که با اختلافی باورنکردنی به پایان رسید و حالا و حتی امروز در شبکه های اجتماعی یادش زنده است، گواه این گفته عکس چهار روز قبل است یکی از کاربران توییتر به اشتراک گذاشت که یکی از عموهای […]

امروز سالگرد روزی است که برنامه فیتیله برای همیشه به پایان رسید، برنامه ای فوق العاده پرمخاطب که با اختلافی باورنکردنی به پایان رسید و حالا و حتی امروز در شبکه های اجتماعی یادش زنده است، گواه این گفته عکس چهار روز قبل است یکی از کاربران توییتر به اشتراک گذاشت که یکی از عموهای فیتیلایی را در خیابان دیده و عکس یادگاری او را در توییتر منتشر کرده و واکنش های زیادی را به دنبال داشته است. به هر حال صحبت از یک برنامه بسیار پرمخاطب است، طبیعی است که زندگی این برنامه در شبکه های اجتماعی جریان داشته باشد. امروز به مناسبت سالگرد پایان این برنامه نگاهی انداخته ایم به اتفاقات:

فیوز چه بود، از کجا آمد و چگونه اینقدر محبوب شد؟

گروه فیتیله نام گروهی است که توسط محمد مسلمی، حمید گلی و علی فروتن تشکیل شده بود که پس از جنجال هایی که پیرامون برنامه فیتیله و با بسته شدن این برنامه به وجود آمد، در ۲۴ آبان ۱۳۹۳ به طور رسمی به کار خود در صدا و سیما پایان دادند.

حال به مناسبت سالگرد خداحافظی این گروه پرمخاطب برنامه های کودک، فراز و نشیب های این گروه پرطرفدار را در بین مخاطبان تلویزیون مرور کرده ایم.

طی چند روز گذشته یکی از کاربران توییتر عکسی از خود در کنار علی فروتن منتشر کرد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد.

حساب کاربری “Bongo” در مورد آن نوشت:

کنار دانشکده هنر با او ارتباط چشمی برقرار کردم. به او گفتم دایی من را خیلی دوست دارد، گفت من هم او را دوست دارم.

انتشار این تصویر مقدمه ای بود تا به این نکته اشاره کنیم که با وجود گذشت یک دهه از غیبت نردیک از اکران تلویزیون، لطیفه ها و جوک های این گروه هنری همچنان پرطرفدار و پرکاربرد در بین کاربران فضای مجازی است.

در فروردین 1380 گروه تئاتر «چهره» که اعضای آن «علی فروتن، محمد مسلمی و حمید گلی» بودند، تصمیم گرفتند از تجربیات آنها استفاده کرده و برنامه ای بسازند که صبح ها از شبکه دو سیما پخش می شود و به کارگردانی می رود. به بچه ها این برنامه از فروردین 1381 تا اسفند 1389 اجرا شد، چند ماه پس از جدایی مجید قناد مجری و تهیه کننده این برنامه از این گروه، پخش این برنامه در بهمن ماه 1388 متوقف شد، این برنامه یک همکاری ناموفق با مجید قناد بود.

سال های 1385، 1386، 1387 و 1388 پربارترین، پرطرفدارترین و مهم ترین سال های فعالیت این گروه بوده است. پس از 3 ماه تعطیلی این برنامه، فیتیله ای با برنامه ای به نام فیتیله 2 که جمعه شب ها ساعت 21 پخش می شد، به سیمای ایران و شبکه دو بازگشت.

این برنامه نیز در سال 2011 به پایان رسید. اما فیتیله ای برای نوروز 1392 به تلویزیون بازگشت و با برنامه فیتیله، عید تعطیلات شروع به کار کرد و محمود شهریاری مجری این برنامه بود. از اواسط سال 1392، مهرداد نظام آبادی اجرای این برنامه را بر عهده گرفت و تا 24 آبان 1394 برنامه «فیتیله» به طور رسمی ادامه یافت.

روز جمعه 24 آبان 1393 نمایشی به نام «هتل فیتیله» برگزار شد که این نمایش با اعتراض جمعی از ترک زبانان مواجه شد و ساخت این نمایش متوقف شد.

صدا و سیما در بیانیه‌ای رسمی دلیل قطع پخش این سریال را وجود «دیالوگ‌هایی به زبان ترکی آذربایجانی» در این سریال اعلام کرد که موجب تمسخر و در نتیجه رنجش و ناراحتی در بین مردم شد. سخنرانان ترکی آنها آن را تلاشی برای جلوگیری از دامنه اعتراض ترک زبانان می دانند.

شورای امنیت کشور نسبت به این برنامه هشدار داد و از رئیس سازمان صدا و سیما خواست از مردم عذرخواهی کند. اما با وجود عذرخواهی رئیس صدا و سیما بابت این اتفاق، برخی خبرگزاری ها از تجمعاتی در چند شهر در اعتراض به این اتفاق خبر داده بودند.

یکی از نمایندگان ارومیه در مجلس نیز در واکنش به این اتفاق خود را مدیون همه فرزندان ایران می دانست.

در بخشی از نامه خداحافظی گروه آمده است: شاید باور نکنید طعم کودکی تنها طعم لذیذی است که تا آخر نمی دانیم کی و کجا همیشه در خاطرمان می ماند. شاید کودکی صحنه ای برای همه مردم باشد و در یک چشم به هم زدن با تمام زیبایی و شیرینی اش به پایان می رسد و چیزی جز خاطرات رنگارنگ در دفتر خاطرات عمر باقی نمی گذارد. اما ما دوباره کودکی را شروع کردیم و نشان دادیم که می توان در هر مرحله از زندگی خانه ای را انتخاب کرد که زیبایی آن بکر و صادق باشد. ما بچه ماندیم تا به کودکی خود ادامه دهیم، چرا که می توانستیم و می توانستیم خرج کنیم. خوشحالیم که با دستان خالی اما با دلی پر از عشق مهمان شما هستیم. گفتیم و با شما رفتیم. با تو می خندیم و گریه می کنیم. در جشن ها و شادی ها در غم و اندوه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.