افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

آبشار سمیرم اصفهان; جاذبه طبیعی 70 متری.

  • کد خبر : 122452
آبشار سمیرم اصفهان;  جاذبه طبیعی 70 متری.

در شهر سمیرم که گفته می شود پرآب ترین شهر استان اصفهان است، آبشاری به این ارتفاع و با این حجم آب بسیار دیدنی است و به یکی از بهترین مکان های گردشگری اصفهان برای گردشگران تبدیل شده است. آبی که از چشمه های کوه سرازیر می شود در این آبشار یکی شده و می […]

در شهر سمیرم که گفته می شود پرآب ترین شهر استان اصفهان است، آبشاری به این ارتفاع و با این حجم آب بسیار دیدنی است و به یکی از بهترین مکان های گردشگری اصفهان برای گردشگران تبدیل شده است. آبی که از چشمه های کوه سرازیر می شود در این آبشار یکی شده و می ریزد.

در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز، شما را با آبشار سمیرم با تمام جزئیاتش آشنا می کنم تا اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، برنامه خوبی داشته باشید.

آبشار سمیرم کجاست؟

آبشار سمیرم در استان اصفهان و در 5 کیلومتری شرق شهر سمیرم قرار دارد. این آبشار در 160 کیلومتری جنوب شهر اصفهان، 155 کیلومتری جنوب شرقی شهرکرد و 170 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد و با استفاده از نقشه های آنلاین به راحتی قابل دسترسی است. در واقع آبشار سمیرم یکی از مکان های گردشگری اصفهان به شمار می رود.

آبشار سمیرم

داخل این مجموعه توریستی فضای مخصوصی برای پارک خودرو در نظر گرفته شده است، پس نگران مکان پارک نباشید. علاوه بر این، به دلیل وجود نگهبان در ورودی پارک، فضای پارک از ایمنی بیشتری برخوردار است. اگر می خواهید با قطار سفر کنید باید به نزدیک ترین شهر یعنی شهرضا بروید و از آنجا به سمیرم بروید.

برای سفر با هواپیما بسته به برنامه سفر خود باید به نزدیکترین شهر دارای فرودگاه بروید. یکی دیگر از راه های مستقیم تر، سفر با اتوبوس یا ماشین شخصی است. اگر در طول سفر از جنوب استان اصفهان عبور کردید، باید بدانید که این پارک مکان مناسبی برای استراحت و شب گذرانی است. آرام می شوید و خستگی سفر کم می شود و از جاذبه طبیعی زیبا دیدن می کنید.

موقعیت آبشار سمیرم در نقشه گوگل

بهترین زمان برای بازدید از آبشار سمیرم

بهترین زمان برای بازدید از آبشار سمیرم بهار و اواخر تابستان است. اما در این فصول شاهد بازدید گردشگران زیادی خواهید بود. بنابراین اگر می خواهید در زمان آرام تری از این جاذبه طبیعی دیدن کنید و صدای ریزش آب روی صخره های زیر آبشار بهتر باشد، بهتر است در فصول سردتری مانند زمستان به سمیرم بروید.

آبشار سمیرمآبشار سمیرم

البته انتظار نداشته باشید که محیط به اندازه بهار و تابستان سرسبز باشد. البته یکی دیگر از جذابیت های بازدید از این آبشار در فصل زمستان این است که گاهی اوقات به دلیل دمای کم در شب، آب یخ می زند و می توان شاهد یک آبشار یخی زیبا بود که تجربه متفاوتی است.

حال و هوای آبشار سمیرم.

آبشار سمیرم که به عروس زاگرس نیز معروف است در مکانی بسیار عمومی قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن به این شهر می آیند. از این رو بازدید از این آبشار برای خانواده ها و کسانی که علاقه ای به پیاده روی طولانی برای رسیدن به یک جاذبه طبیعی ندارند بسیار جالب است.

آبشار سمیرمآبشار سمیرم

در اطراف این آبشار پارک بزرگی ساخته شده است که با امکانات بیشتر آن را به یک منظره تماشایی تبدیل کرده است. در داخل این پارک فضاهایی برای کمپینگ و غرفه هایی وجود دارد که می توانید از آنها خرید کنید و این یکی از مواردی است که باعث جذابیت بیشتر این آبشار برای مسافران شده است. فضای پارک امکان بازدید از آبشار سمیرم را در شب فراهم کرده است و در تاریکی نورهایی که در مسیر آب قرار می گیرند نور کافی برای لذت بردن از پارک و آبشار ایجاد می کنند.

آبشار سمیرم حدود 35 متر ارتفاع دارد و در 30 بهمن 1388 به عنوان میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است و یکی از زیبایی های آن این است که پس از ریزش آب از ارتفاع 35 متری از مسیری به شکل پلکانی پایین می آید و آبشارهای کوچک ایجاد می کند.

آبشار سمیرمآبشار سمیرم

آب آبشار سمیرم از چشمه‌های متعددی چون مزارع جوزر و چشمه عزیزخان سرچشمه می‌گیرد و بر روی صخره‌ای که آب آبشار از آن سرازیر می‌شود، علاوه بر مسیر اصلی آب، نهرهای کوچک دیگری را می‌بینید که اطراف آن زیبایی خود را چند برابر کرده‌اند. . علاوه بر این، آب و هوای این منطقه باعث رویش درختان بلند و زیبا شده است که به اطراف آبشار سرسبزی و طراوت بخشیده است.

امکانات نزدیک آبشار سمیرم

همانطور که گفته شد غرفه های زیادی در داخل پارک آبشار سمیرم وجود دارد که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند. سرویس بهداشتی نیز در این پارک موجود است و به لطف این امکانات می توانید تا دلتان بخواهد در این فضا استراحت کرده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

آبشار سمیرمآبشار سمیرم

نزدیک آبشار سمیرم بمانید

شما می توانید در فضاهای ویژه ای که برای کمپینگ در پارک آبشار سمیرم طراحی شده اند، چادر بزنید. حتی می توان چادر خود را در مقابل آبشار و نهر قرار داد و از صدای زیبای آب لذت برد. علاوه بر این، می توانید در سایر نقاط طبیعی منطقه نیز کمپ بزنید.

آبشار سمیرمآبشار سمیرم

گزینه دیگری که پیش رو دارید اقامتگاه های بوم گردی است. به عنوان مثال اقامتگاه بوم گردی همتاج سمیرم، اقامتگاه بوم گردی آشین و اقامتگاه بابا ابراهیم. اگر ترجیح می دهید در هتل اقامت کنید، بسته به برنامه سفر و مسیر خود می توانید در هتل های شهرهای اطراف مانند اصفهان اقامت کنید.

وسایل مورد نیاز برای بازدید از آبشار سمیرم

برای بازدید از این آبشار و پارک آن نیازی به تجهیزات خاصی ندارید. اما قبل از سفر حتما دمای هوا را چک کنید. چون شب های سمیر ممکن است خیلی سرد باشد. بنابراین اگر قصد اقامت در این پارک را دارید، کیسه خواب یا پتو و لباس گرم مناسب به همراه داشته باشید.

یادت از آبشار سمیرم

بسیاری از گردشگرانی که می خواهند آبشار سمیرم را ببینند در مورد آن مطالعه می کنند تا آمادگی بیشتری داشته باشند. اگر شخصاً به آبشار سمیرم رفته اید، تجربه یا خاطرات خود را در قسمت نظرات بنویسید تا سایر خوانندگان به شما کمک کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.